Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

De burde da ha dratt inn litt på LMO, nok til å gi positiv cashflow? Kanskje ikke når man tenker på launchkostnader. Jeg tror de kan klare å halte seg i mål med neste spill.

6 Likes

Klart dem har positiv cashflow nå, ellers ville det blitt nødvening med å reie kapital på ett tidligere tidspunkt.
YA er borte, likevel har Fun klart seg med driftsmidler, og det tror eg vil fortsette.
Men gjelden til Jebsen vil jo være en umulig nøtt pr nå.

Tenk dere overskriften når Funcom melder om pluss i kvartalet, det er bare å ringe bakeren å bestille kake ! :wink:

3 Likes

I Q2 presentasjonen sa de at de antok de hadde cash fram til slutten av Q2 2016…

“At the end of 2Q FY15, the Company expects to have the capacity to fund its operation for the following 12 months”

EDIT: men det sa de også kvartalet før :
“At the end of Q1 FY15, the Company expects to have the capacity to fund its operation for the following 12 months”

4 Likes

Det der har de faktisk skrevet siden 1Q 2014, i et litt annet ordlag :slight_smile:

“The funding of the operations for a period of at least one year after the date of
this quarterly report is realistic and achievable.”

Off-topic: Er Gordon banna nok en gang? Kjipt han bidrar jo godt her inne i disse tider :confused:

@Gordon

Er du banna?

400 000 aksjer på 1,140! - om du har noe integritet så kjøper du de nå! :slight_smile:

2 Likes

Begynner å bli ganske mange dager på rad med minus nå. Det der er i hvertfall ingen skremmepost.

1 Like

Jeg har sagt det før, jeg tror ikke Funcom er en spennende aksje før den er skit billig priset igjen eller de kommer med noe nyheter rundt det neste spillet som skal “redde” skuta. Altså gi en god inntjening.

Det er tross alt potensialet som driver kursen…

@anon91440261
For å være ærlig ser jeg ikke bort fra at det er Gordon som selger nå, gjerne bare for å gjøre en slik øre trade som han så ofte tar til orde for å fordømme andre for å gjøre.

1 Like

Gordon har gjort det motsatte av hva han sier her på forumet siden dag 1. Det er det vel ingen som tviler på. Han har nok allerede lettet seg kraftig allerede. Hvor mange ganger har jeg ikke stilt spørsmål omm hans trading? Fordi jeg ikke fikk det til å stemme at han kun kjøpte gjennom DNM og fordi jeg så en korrelasjon mellom postene hans på forum og handelsloggen. Har aldri tatt svaret hans for god fisk, men bare sluttet å spørre.

1 Like

Eventuelt Kronn som selger?

To uker til rapport, er det ikke på tide at det snur da?
Det pleier vel å være en liten oppoverbakke før alle skal selge seg ut før dårlig nytt igjen.
…eller er det det vi akkurat har vært gjennom?

1 Like

Ikke godt å vite, men jeg kjøper ikke før kursen har stått i ro i minst 3 dager (på et billig nivå)

Nå er jeg enda mer I minus

2 Likes

Sitt på hendene nå. Hvis du selger, så knekker du kursen ned til ATL. Jeg setter pris på at du ikke gjør det :blush:

2 Likes

Selger ikke eg, skal ha med dette eventyrlige selskapet sin reise oppover igjen fra dei døde.

3 Likes

Se der ja, litt positive tanker og så er kursen på vei opp igjen :laughing:
Skal ikke mere til

5 Likes

Om ikke dere tror på det, så tror jo eg fortsatt på at dei første to ukene med the park, så vil TP og mersalg i TSW gi mellom 8-10 mnok i inntekt.
( tenk når Funcom utgir 1 mini spill i kvartallet, det vil skje ).

Etter desse første ukene så vil det self dabbe av, men fortsatt vil det selges, og genere inntekter, men ikke høye.

tingen er nå at vi ser Funcom komme med billige produkt som vil skape oms, og etterhvert avløses av nye billige spill, og vi vil hele tiden se at Funcom skaper inntekter på billige spill, og ikke " drømmesenarioer " med store spill som skulle bli bra, men aldri ble det.
Nå bygges det med små stein, strategien med å bygge Roma på en dag, gikk ikke for Funcom heller, men nå med tiden til hjelp, vil også Funcom reise seg igjen.

Eg er foreløpig den siste person som kjøpte Fun til under krona, eg tror ikke dere andre får den muligheten igjen

2 Likes

Jeg kjøpte til 0,9 kr, solgte på 1,3 kr

Kan kjøpe igjen nå på 1.1 og tipper jeg får de enda billigere…

Hvem vinner ?

eg tørr ikke sette penger på det :smile:

Isolert sett på mine siste kjøp, så er jo eg self godt i minus nå, men eg velger se siste tiden under ett, da med godt lastet bagasje fra 80 og 90 øre, å salg rundt 1,30, så er det ikke så verst likelvel.

Vil salgene fra The Park være med å bidra til inntektene som meldes i Q3 eller Q4?

1 Like