Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

[quote]What does this mean for their existing MMORPG, Age of Conan, you ask? Well, Age of Conan’s community reassured players over on the game’s official forums that the MMORPG isn’t being forgotten:

What does that mean for you all in Age of Conan? Moving forward, one thing we want to make clear is that we are committed to the continued development of Age of Conan into 2016 and beyond. We are all excited to be gaining a Game Director and expanding our development team in the near future! The development of the new Conan game will not interrupt any development on Age of Conan.

The new project will be produced by a different team within Funcom; the current development of Age of Conan will not be impacted. The PvE and PvP arena system will come to fruition. The raid finder will be unleashed. We are evaluating our membership system at a fundamental level, working to increase overall convenience and accessibility for rookies and veterans alike–including Khitai access for owners of RotGS. We hear you![/quote]

3 Likes

spennende sluttspurt her nå, er vel sikkert noen som vil ut før helgen.

sitter med det lille eg kjøpte

Hva inneholder neste mld fra fun, og når kommer den ?
emi på julaften ? :slight_smile:

4 Likes

– Hva tenker dere om inntektspotensialet?

– Jeg kan ikke si noe konkret om dette nå, men det er generelt stort potensial i en sånn type lisens. «Age of Conan» ga bruttoinntekter på 120 millioner dollar de første 12 månedene etter lansering og var det tredje mest solgte PC-spillet det året. Hvis vi i det hele tatt nærmer oss dette med det nye Conan-spillet, vil det være en stor suksess, sier Schreiner.

Som tidligere kommunisert tas det imidlertid sikte på kommersialisering av Conan allerede neste år.

– Vi regner med inntekter fra dette spillet i 2016, sier Schreiner.

10 Likes

Driftsdirektøren bekrefter at det nye spillet ikke vil være et MMO-spill.

Av øvrige detaljer rundt Conan-spillet forteller Scheiner at det primært skal utvikles i Oslo, med hjelp fra selskapets kontor i USA.

– Vi har drevet med prototyping det siste halvåret, og skal nå over i fullskala produksjon, sier han.

5 Likes

120 000 000 dollar på ett år? Det kan ikke stemme

1 Like

Hehe, store penger det snakkes om, Funcom åpner på over hundrelappen på mandag :wink:

5 Likes

For meg virker det som om Schreiner og resten av Funcom ledelsen virker meir gira på å snakke opp kursen enn på lenge.
Trur dette er eit resultat av at dei er ferdig med Økokrim og at dei trenger å få opp kursen ein del før evt emisjon på nyåret.

Kan bli eit trendskifte i fun framover, håper på heftig oppgang:)

2 Likes

Funcom hadde rett under 40 mill dollar i revenue i 2008. Hvis vi sier at det meste av salget var fysisk og FC satt igjen med ca 30% så stemmer det vel brukbart ?

2 Likes

Jau, joooo da kan det vel kanskje stemme da. Hørtes bare vilt mye ut

2 Likes

Hvilken størrelse snakker vi om i budsjett på neste spill da ?

1 Like

Bra at funcom ikke gir seg uten en fight. Er det noe funcom er gode på så er det å få investorer til å betale for moroa. Skulle ønske funcomledelsen var like flinke til å forstå spillbransjen som de er til å hente penger.

Om de klarer å få inn 10 MUSD til å lage det nye spillet har de et godt utgangspunkt og da blir det sikkert ikke så vanskelig å overtale Jebsen til å utsette lånet litt til.

10 MUSD anyone? Husk at det ikke er urealistisk å dra inn 120 MUSD ila av et års tid :wink:

1 Like

Er der bare meg, eller regner det sarkasme her? :smiley:

2 Likes

Skulle vært moro å sett hvordan The Park solgte, ut fra antall TSW spillere. Conan har vel en gammel fanskare, for å selge til brutto 120mill dollars skal de selge 2000000 titler ($ i 7 kroner) til 400pr stk, det må være en feil her? Eller?

Jepp, det kostet ca 100kr i måneden i abonnement i tillegg til kjøpspisen

Jeg er i hvert fall glad for at de ikke skal lage et MMO denne gangen, og jeg tror de kreative personene som jobber i Funcom får boltre seg mer fritt og ikke følge noe som er bestemt i styrerommene til Funcom og LEGO. Conan universet kjenner de godt og det ligger nærmere kompetansen til selskapet å få til noe spennende der, dessuten kan de få drahjelp fra filmen The Legend of Conan.

Finansieringen er jo hovedutfordringen nå. Det kan jo være vi får en emisjon i fleisen, eller at det blir en rettet emisjon mot en tredjepart. Dersom det blir en vanlig fortrinnsrettsemisjon så må jo Jebsen inn med mer cash også, dersom han vil begrense tapene kanskje han heller ser en ny stor investor skyte inn kapital. Det forutsetter så klart at de kan finne noen som er interessert i dette.

Uansett det blir spennende å følge med her videre. Jeg liker jo de nye taktene som CEO har gjort i forhold til å lede selskapet med fokus på de ansatte og markedet og ikke hva styremedlemmene har lest på nettet er en hot business modell nå :slight_smile:

2 Likes

Bagger skal jo ha over 5 % av aksjene nå snart sier han. Kanskje han vil inn i styre & stell :smile:
Ser for meg forhandlingene:

Bagger: jeg tar over jeg nå. Du Jebsen pakker sekken og selger meg alle aksjene dine.
Jebsen: Ok, men du må betale meg 7% årlig rente på gjelden. Den får du dekket inn ved å ta betalt av de jækla gnier-streamerne og Youtuberne som har fått alt gratis så langt.
Bagger: Avtale!

(Begge gnir seg i hendene og tenker ‘for en idiot’)

Spytt - shake hands

4 Likes

Købte mig et lille lod Funcom aktier for første gang i 1,5 år i dag på 0,98

Syntes det var en fin meldning men er stadigvæk skeptisk med hensyn til deres økonomi, derfor kun et lille lod (og sikkert kortsigtet)

Så held og lykke siger jeg til alle :wink:

7 Likes

Gordon får rett igjen, surt for mange her inne? :wink:

1 Like

Ham bryder jeg mig stadigvæk ikke meget om, men det kan være at han rammer plet her, han har nu fået en masse nyt og skrive og regne på så der bliver nok meget støj på HO :wink:
Man skal jo ikke sige nej til penge og jeg har denne gang købt halvdelen af hvad jeg havde for 1,5 år siden men har fået aktierne med en rabat på 75%

Fulgte med tidligere og har også kikket med her i ny og næ, hvem har efter i dag aktier i Funcom (hvis man må spørge) ?

4 Likes

Eg kjøpte pittelit idag, snitt på ca 1.

Eg har lenge hatt lyst å kjøpe stort, og det er vel ikke så mangen dagene siden eg postet her på forumet at " eg har lyst til å klemme til " litt.
Sist var eg med med en del hundretusen aksjer fra rundt 85-90 øre og langt opp 1,20-1,30, denne gangen turte ikke å kjøpe da eg frykter finansene fremover.

Eg gleder meg over at selskapet på ny kan klare å gjenreise seg, men hvem tar regningen ?