Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Linux har vært på testlive-serveren en stund, ref http://37.18.192.154/legoupm/lmo_testlive/PatchInfoClient.txt

Jeg hadde forventet at de hadde releaset den for en stund siden, men alt av oppdateringer hsr jo stoppet opp. Det er vel uansett ikke på linux de store pengene ligger

1 Like

Ny artikkel på E24.no

3 Likes

Da ble det i hvertfall klart at det er de norske sommermånedene de mener.

1 Like

Bra at de endelig er ute of informerer litt via media. En av grunnene til den nye strategien er helt klart høye serverkostnader og lave inntekter per bruker. Tror Funcom har regnet på at de ikke vil tjene noe særlig på flere spillere og at dette er en av grunnene til at de ikke har lagt ned mer resurser på å forsøke å øke spillerbasen.

“Dermed ser de seg nå nødt til å lansere plasteventyret med en såkalt kjøp for å spille-løsning (buy-to-play model). Selskapet velger dermed å godta et lavere antall spillere, men får forhåpentligvis igjen høyere snittinntekter per bruker (arpu).”

“– Når det kommer gratisspill kan man ha mange spillere uten å tjene så mye, og det påløper fortsatt kostnader til blant annet servere.”

Utfordringen blir å velge rett pris på appStore og GooglePlay her. (ev.andre steder).

Her mener jeg de bør legge prisen lavt for å få tilstrekkelig volum. (og inntekt).

Og en er nødt til å ha konkurransekraft ved å legge seg i nærheten av hva andre spill for målgruppen koster. Prisnivået her er ikke som for “PC spill før i tiden”. Og samme kjøpekraft som i Norge finner en jo ikke så mange andre steder jevnt over.

Enkelte antatte priser for nedlasting som har versert på Hegnar forum vil i alle fall ikke gi høye nedlastingstall og interesse.

Vel… tatt i betraktning alt jeg har bommet på siden sist sommer. Så er jeg hvertfall glad for at jeg traff med salget mitt i går.

Sukk… synd Funcom fucker til alt de tar i.

Ciao

7 Likes

Helt enig, prisen bør legges lavt og jeg synes det er synd at funcom ikke fikk testet f2p-lmo med meget lave priser i cash shop.cash shop prisene har vært altfor høye etter min mening.

Nye områder i Conan:
http://www.ageofconan.com/news/monthly_development_update_may_2015

“We’re proud to introduce new areas for you to explore. The untamed Blue Mountains and all the perils that the mountains harbor await you! Players will also make their very first steps into Vanaheim at Fort Storisbjorn, the frozen stronghold of Heimdall. I’m excited to see what fascinating dangers adventurers must brave in these new areas!”

4 Likes

Godt å se at du ikke har hoppet på baisekoret enda slik jeg trodde. Selv har jeg bare 10k igjen til snitt kurs 1.92. Kan like godt sitte til bunns. Hva er 19000? Tre -fire takster? :slight_smile:

3 Likes

For å veie opp alt det negative: Hvor mye potensiale ligger i kursen til Funcom utover sommeren? Driften har de styr på og det blir meldinger om nytt innhold og slipp på nettbrett. Er ikke urealistisk at kursen vil få et byks frem mot august. Om kursen da faller på et forventet dårlig neste kvartalsresultat er det bare å selge og kjøpe seg inn igjen. Inntekter fra nettbrett vil vise seg i Q3 og da er de fleste optimister igjen. Avslutter med noen ord fra CEO for de som søker litt trøst :slight_smile:

“I am very excited by this opportunity, and I look
forward to working closely with the rest of the
management team and all the talented individuals at
Funcom in realizing our goals for the future,” says
Rui Casais, CEO of Funcom. “My ambition is to ensure
a profitable future for the company, making sure we
continue to create quality digital experiences that
can be successful in this exciting and very dynamic
industry. Over the past few months, we have been
aligning costs to revenues and we have made
important changes to ensure the health of the
company. There is still important work left to do,
especially in terms of the corporate and financial
structure of the business.”

8 Likes

solgte resten på nærmere 1.90…

Sitter og venter nå, på et punkt blir aksjen billig nok :smile:

2 Likes

Og når er den billig ? :wink: Blir uansett enklere å avgjøre dette når LMO er lansert på ios/android siden man da har litt mer info om hvor mange kopier som er solgt.

2 Likes

Funcom er først billig når de viser at de har klart å snu skuta, inntil da så prøver du å falle en fallende kniv. Kan hende du lykkes, men men mest sannsynlig kommer du til å blø penger.

1 Like

Jeg er redd for hva en ny runde med YA kan gjøre med kursen, men de kanskje finner på noe nytt denne gangen?

Min konklusjon er at best case scenario stort sett prises inn før lansering spesielt i det børsklimaet vi har hatt nå, spørsmålet er om dette skjer denne gangen også, og hva markedet regner som best case når lanseringen så langt har gått dårlig og Funcom er mer defensive og satser på en B2P modell med lavere kostnader, men også mindre oppside.

Blør og blør, luktet denne smellen komme og har redusert kraftig for lenge siden. Sitter kun med en liten post som jeg kan snitte ned til det ugjenkjennelige når timingen er riktig.

Det jeg er mest skuffet over er at noen av tablets-versjonene skulle vært ute før jul, men de kom aldri. Aldri noen begrunnelse fra Funcom. Skuffende.

EDIT:Men fra diverse kreative meldinger fra Funcom kunne man lese mellom linjene at iOS-versjonen var utsatt en stund, men ikke hvor lenge.

Når det er sagt er det klart at hvis funcom unngår kunkurs er oppsiden stor hvis det snur. STAR var også i hardt vær før, med over en milliard aksjer der en periode og de klarte å snu skuta. Det er farlig å undervurdere funcom. De har kommet tilbake igjen og igjen.

Nå får ledelsen billige opsjoner i alle fall.

Solgte ut noe den 18 mai og resten ut den 19 mai. Skulle naturligvis lettet meg helt den 18 mai i stedet men fikk likevel solgt til respektabel kurs tidlig på dagen og kommer ut som et null sum spill i forhold til inngang totalt. (1.91 snitt inn og 1.90 snitt ut)

Følger selskapet fremover og utelukker ikke ny inngang senere, men i det korte bildet de neste måneder så vil vi se både YA trekk og “opsjonsfest” som vil kunne legge press på kursen.

Regner med et “rally” ved lansering av LMO, om dette blir en kort engangshendelse før kursen faller tilbake eller blir et rally fra kr 1 og oppover er vanskelig å spå. Det er heller ikke å utelukke at Økokrim kan konkludere i den pågående etter forskning i månedene frem over.

En sak er sikkert, selskapets overlevelse avhenger av kommersiell suksess her.

Rent teknisk ser det ut som at det er etablert en støtte på rundt 1,50 kr (midlertidig ?)

1 Like