Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Tipper et godt kjøp er når prissettingen av opsjonene til ceo neste måned en gang

1 Like

Ja enig i det… Men jeg har et problem denne gangen… De er bunnskrapt, YA faciliteten er nå borte, en haug med lån med forfall… Hvis de ikke får LMO ut snart så går dette virkelig ille.

2 Likes

Hvordan tror du de løser innhenting av kapital? Kanskje lurt å vente til dette er løst

Jeg tror også det er mulig, @onns men jeg tror ikke man sitter igjen med noe særlig eierandeler hvis man ikke blir med på emisjonen.

Det burde være mulig å fornye kontrakten med YA.YA tjener på det, Jebsen tjener på det og funcom får inn penger. Det er også andre aktører som tilbyr lignende låne-løsninger.

Hva slags link er det der?

Får opp et veldig lite offisielt dokument som kunne vært listen til hvem som helst laget i excel og så postet på imgur…?

Den er linket fra www.funcom.com/investors (shareholders overview) men som påpekt av flere virker det som datoen er feil (?)

Såvidt jeg forstår så er det også usannsynlig at en ny drawdown skal begynne nå siden den avtalen visstnok løper ut i mai

1 Like

Tja… det er enda i dag og i morgen igjen å handle på.

Det ville ikke vært en veldig unormal Funcom oppførsel…

Men er det ikke enkelt for Funcom å utvide avtalen?

1 Like

Haha

Denne var jo tatt på kornet;

7 Likes

Fantastisk intervju :grin:

1 Like

Kanskje en innføring av A og B-aksjer som i STAR kunne være noe for funcom? Da kunne man trykke opp haugevis med B-aksjer uten at Jebsen mister kontrollen.

1 Like

Ikke helt enig der, hadde funcom bare fått ut disse nettbrett-versjonene sine i tide, hadde caset nok sett annerledes ut. Det var jo nettbrettversjonene som gjorde at jeg og en del andre investerte tungt her.

1 Like

@Alex Funcom kom jo med et bra hint om hvor landet lå, når de meldte at de ikke fikk den retentionen/conversionen de trengte på PC. Det er derfor tablet-release drøyer så jævelig, fordi de rett og slett gjør om spillet til en annen betalingsmodell. Det er på dette tidspunktet man burde vurdert om man skulle sitte i Funcom. I mellomtiden har meldingene om når tablet-releasen skulle bli ferdig blitt mer og mer ullen, så plenty av advarsel om å komme seg ut før nå og dagens kurs. Eller, i det minste at risikoen var sterkt økende.

2 Likes

Og den forsinkede lansering tvang dem jo også til å endre til Buy To Play ut fra sannsynligvis primært likviditets hensyn.

Om dette betyr at mulighetene for kommersiell suksess er redusert gjenstår å se. Og uansett så må inntektene i stor grad brukes på nedbetaling av låne forfall fremover som enkelte på HO riktig fremhever.

Jeg tror ikke likviditeten var problemet, jeg tror det rett og slett ga for dårlige inntekter å kjøre F2P pga dårlig retentionen/conversionen. Det er derfor de testet med “billige” lifetime-subscriptions, for å se om B2P kunne ha noe for seg. Tipper de så bedre inntekter derfra og derfor bestemte seg for å gjøre om tablet-releasen til B2P.

1 Like

At CEO gikk av var et sterkt signal for meg, men jeg liker dårlig at de alltid har pakket inn meldingene med en positiv undertone (her er et eksempel):

“The past couple of years serving as CEO of Funcom has been a very exciting journey for me personally, and during that time we have made several important strides including successfully restructuring the company and taking LEGO Minifigures Online from concept to reality,” says Ole Schreiner. “I have now expressed my desire to the board to go back to a more operational role and I am very happy that the board has accepted my request.”

http://www.funcom.com/investors/funcom_nv_announces_that_ole_schreiner_is_stepping_down_as_ceo_for_the_co

Men det var nok mange av oss som forsto tegninga da.

Det er vel ingen tvil om at resten av oss burde hoppet av da også. Jeg telte på knappene men beholdt aksjene for å få med meg det jeg trodde var en nært forestående release på tablet. Sånn ble det ikke. Jeg solgte det meste alt for seint. Har igjen litt, men har stort potensielt tap på de også. Får se hvordn det går. Håper funcom kan release på tablet, og komme videre.

Det var dyr lærdom, men jeg tror de neste investeringene skal gå bedre.

2 Likes

slettet