Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Funcom bruker sosiale medier bra. Her kjører de en kampanje hvor man kan vinne en MC-jakke med logoen til ditt cabal/guild. Ganske kult og folk digger det.
https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?86269-Get-your-motor-runnin

Oppdateringer som kommer blir også svært godt mottatt:
https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?86249-Coming-up…

Det er tydelig at Funcom enda legger mye i TSW. Kjøpte litt flere aksjer i dag og satser på at Funcom kommer med en del nyheter framover. Funcom’s mål har vært å slippe 2 spill pr. år. Da bør det komme noe nytt om et annet spill snart, dersom de fortsatt forholder seg til det.

Jeg har i det hele tatt ikke tro på at de legger alt i Lego-spillet, og tror de jobber med mer i det stille. Når det er sagt så tror jeg de kan få en pen slump med penger også fra Lego-spillet.

4 Likes

Lego Worlds.

Ser ut til at Lego muligens er igang med å planlegge nytt spill, Lego Worlds, men hvor er Funcom?

There's already an online Lego game -- Lego Minifigures Online -- though that focuses more on an MMO experience. Lego Dimensions, the hotly anticipated NFC-enabled Skylanders-alike also promises a wildly imaginative mash-up, though that relies on the appeal of seeing everything from Portal to The Simpsons co-existing. A Minecraft style game with unfettered freedom to create would be a unique addition to the Lego gaming empire.

Kilde @ WIRED: http://www.wired.co.uk/news/archive/2015-05/28/lego-worlds-minecraft-challenger

3 Likes

Dette burde vært en del av lmo. Det kommer mange legospill som er i det samme segmentet. Jeg tror lego ville vært tjent med å slå sammen flere av disse spillene, og ha sømløse overganger mellom opplevelsene.

3 Likes

Ble det ikke meldt i begynnelsen av 2012 ? Tviler også på at de hadde noe særlig med folk på det før etter TSW release. Uansett så tror jeg man drømmer hvis man håper på 2 release per år fra Funcom og tror heller ikke de har sagt det. Nå har ikke jeg spesielt god hukommelse men tror det som har blir sagt er at de skal ha 2 spill under utvikling og 1 release per år.

EDIT: og 1 release per år ligger nok også langt fram i tid :wink:

1 Like

De har konkret sagt det ja, det er en del av deres nye strategi. Sist oppdatert mai 2014.
http://www.funcom.com/corporate/investor_relations_faq

“What are Funcom’s long-term goals?
It is Funcom’s vision for the future to be able to launch 1-2 games every year, to continuously build on our revenue-generating portfolio of games.”

Edit:
Står også i årsrapporten for 2014. Side 4.

5 Likes

hvorfor stiger funcom 10-15% i dag?

pisse volum, 670 000 kr omsatt for… (mindre enn selv hva jeg kan omsette for ila dagen)

2 Likes

Funcom har jo “gitt opp”

De skulle utvikle billige spill kjapt og enkelt på tablets. Men de er way to fucking late for the party…

Skal ikke se bortfra at vi ender på de 1.36 i dag også ila de siste 15 min med handel - men nå stikker jeg hjem så GOD HELG FOLKENS OG HOLD ET ØYE MED EMGS!!!

3 Likes

Er det noen som er stresset med shorten sin? :smiley:
Aksjen blir bare presset ned av de få som solgt seg ut dagen før Q1 prestasjon for å få tilbake hva de solgt på 2,9-3,0.
Men siden vi blei på 2,5 er det bare de stor hus som stjalt deres akjer…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Årsrapport 2014:
“Overall, despite a continued reduction in its operating costs, the financial performance of the Company declined in 2014 as a result of decreasing sales. The trend is expected to reverse in 2015 (and after) when the LEGO® Minifigures Online game starts generating more revenues and new games are released to the market.

Altså nye spill i tillegg til LMO.

Se også denne fra årsrapporten :wink:
"LEGO® Minifigures Online is the fi rst game that has been developed under this strategy. The long-term goal is to produce titles in parallel releasing more than one game a year. "

2 Likes

Jeg tror ikke LMO er så forsinket. Jeg tror de så at det lønte seg med en annen betalingsmodell og de benyttet sjansen til å utsette release. For at de hadde råd til det! Det viste seg at live-spilla klarte seg bedre enn før og det gjorde at Funcom fikk bedre tid.

Tror du virkelig at ingen i Oslo har jobbet med noe annet enn LMO? I tilfelle hadde de hatt en ekstremt dårlig taktikk.

Du tolker det så positivt som er er mulig å tolke det. Utsettelser er negative, og i dette tilfellet, så har det vært utsettelse på utsettelse. Grunnen til utsettelsen er jo at de knapt tjener penger på LMO og at en release til tablet ville vært bortkastet.

Tablet-releasen til LMO er i mine øyne Funcom sin siste mulighet til å komme seg ovenpå. Jeg ser det ikke som sannsynlig, men det er det eneste de kan prøve på. De har ikke penger til å få i land noen nye prosjekter uten at LMO lykkes eller frisk kapital (og hvem vil spytte inn penger inn i et firma som allerede har brent av en milliard?)

3 Likes

Ja det er jo derfor de benyttet seg av YA :wink:

Jeg liker LMO og det gjør ungene mine også men slik som LMO er nå er det ikke nok innhold til å holde på spillerene over tid ( iallfall ikke de som spiller mye ). Jeg håper derfor at FC ikke bare har brukt tiden til å tilpasse LMO til ny betalingsmodell men at de også har benyttet tiden til å lage nytt innhold. Jeg tror LMO er avhengig av pvp/minigames og blir skuffet hvis dette ikke er klart til release på tablet.

5 Likes

Dette er fantastisk:
http://www.exquisitetweets.com/tweets?eids=SOlZp2L8I8.SOl4CsO6YC.SOmhNAiuES.SOmlJ2T2Gq.SOmpjeGn1w.SOmwta15gX.SOmB4207kO.SOmJPgkOFU.SOmOl1j08a.SOmW0jPTRA.SOm72fKFfE.SOncwNl2SP.SOnlkgH05k.SOntnuAhGw.SOqg0uZR8K.SOqkXGJtbU.SOqrXBJruS

4 Likes

haha magisk :smiley:

Siden Funcom har så mye cash så åpner de kontor i Australia . Joel flytter derfor hjem for å jobbe der…

:yum: