Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Mener du at prostitusjon er veien å gå ? :wink:

2 Likes

Always, selger som fa…

“Definitely there will be nudity on some level,” says Bylos
Blockbuster guaranteed! :slight_smile:

4 Likes

Hvorfor tror du det er tull ? :slight_smile:

En taktikk kan være å få aksjonærene til å garantere for et beløp slik at når den endelige emisjons-meldingen kommer kan man formulere noe lignende som dette

(denne er en gammel sak fra nord)

Styret i NorDiag foreslår å gjennomføre en fortrinnsemisjon på
omtrent 150 til 200 millioner nye aksjer til en tegningskurs på 0,10
kroner
Fortrinnsemisjonen vil hente inn mellom 15 og 20 millioner kroner.

NorDiag har mottatt indikasjoner fra enkelte eksisterende aksjonærer i
selskapet på at de vil garantere for totalt 7 millioner kroner i
fortrinnsrettsemisjonen.** Det er et vilkår for at disse indikasjonene
skal bli forpliktende kommiteringer at det samlede garanterte beløp er
15 millioner kroner forut for den ekstraordinære generalforsamlingen som
skal vedta fortrinnsrettsemisjonen, heter det i meldingen.

kilde:

Bra størrelse på verdenen, blr det masse servere hvor feks 50-100 personer kan være på samtidig? H1Z1 er feks 8*8km, det er myyyye løping så med en map på 53 kvadratkilometer blir det stort nok.

Jeg kan ikke annet enn glede meg. Bare de stjeler de beste ideene fra andre, og gjør det orginalt uten for mye tullball, så blir det bra.

Spørsmål:
La oss si at emisjon gir 25% rabatt på dagens kurs, da er vi på 1,20 tallet kursmessig. Hva skjer med kurs når dette når markedet, faller den tilsvarende?

Bra innlegg! Det er denne følelsen jeg sitter med også. Funcom sliter av og til med å se konsekvensene av designvalg. Hvis man ser på tsw så var det mye snakk om at det ikke var leveler men kun et ability wheel . Ca 6 måneder før release kom de med skill points på weapons/talismans siden de fant ut at uten det kunne en ny spiller bli “boostet” gjennom de første områdene ved å få våpen/talismans fra siste zonen. Man har jo også endringene i Fusang ( de siste kom i august 2015 ) som i praksis har ødelagt zonen ved at det ikke er noe poeng i å forsvare facilities.

Du nevner comboskipping i AoC. Det største problemet med dette var vel at det ikke funket på samme måte med female chars slik at hvis man spilte en female char så gjorde man mindre skade enn hvis man var male. Dette tok det lang tid ( 4-5 år ? ) før det ble fikset. Siege var vel også en av de store tingene med AoC. Hvor lang tid tok det før det funket skikkelig ? En annen kosmetisk bug (som er der enda) i AoC er jo at mountet som blir usynlig når du skifter zone :smiley:

Jeg liker heller ikke hvordan de launchet LMO og tror faktisk ting hadde sett bedre ut hvis de hadde launchet på pc og nettbrett samtidig.

Når høres det jo ut som jeg er veldig negativ til Funcom sine spill men jeg liker faktisk både AoC,TSW og LMO :slight_smile: (AO har jeg ikke testet skikkelig enda.) Jeg har vel uansett funnet ut at selv om jeg liker spillet selv så er det ikke sikkert at flertallet gjør det :wink:

4 Likes

Jeg ble spurt om jeg var interessert i å være med og eventuelt hvor mye jeg hadde planer om å gå inn med. Gjøres vel for å sjekke interessen og gjør det lettere å få en liten peiling på hvor stor rabatt man må legge seg på. Ikke noe poeng med stor rabatt hvis det er er stor interesse å være med.

5 Likes

Vet inte om det blivit nämnt än men ARK: Survival Evolved utvecklades av några få personer i 6 månader innan det släpptes som Early Access och sålde 1 mil kopior på någon vecka.

Funcom kan klara det här hur fint som helst, så länge dom inte klantar sig för mycket.

Däremot så blev jag lite smått bitter när jag läste 2016 presentationen…

"Funcom are so **** cute…"
What we do best:
•Rich, Interesting and Immersive
worlds:
– Top quality art
– Innovative multiplayer gameplay
– High technical quality

“It’s like a 5 year old kid with sub-par drawing skills writing Lord of The Rings and then going “You know what I’m really good at? Drawing!”” - Jag igår

(Det dom är riktigt RIKTIGT bra på är >Story<, Dreamengine är… Ja… Dreamengine <.<’ )

2 Likes

Tror faktisk at det er bra at alle de nye spillene til FC kommer til å bruke Unreal Engine :slight_smile:

3 Likes

Då jag nästan bokstavligt växt upp i Dreamengine (började spela Anarchy Online när jag var 14-15 och har över 365-dagar in-game där + att jag spelat TSW i 3 år) kan jag bara säga… “Ja!” xD

3 Likes

Skulle de selge 1mill kopier av Conan Exiles så snakker vi bruttosalg mellom 2-300 millioner NOK, på noe de skal bruke 50mill +/- å utvikle. Da ser det greit ut :slightly_smiling:

Spørsmålet er om massene synes Conan er kult nok som brand, en ting er at H1Z1, DayZ m.f. har solgt som de har - mye på bakgrunn av zombie hypen siste årene. Blir spennende. De selger nok mye til tildligere / eksisterende fans

Hva svarte du? :slight_smile:

2 Likes

500-2 :wink:

2 Likes

Det har skjedd ting siden 2008.
I magi og sverd-sjangeren er game of thrones litt hottere vil jeg tro, men det er mange nok som er interessert i Conan.

Liker at de drar nytte av Dreamworld, flott at de kombinerer disse allerede.

Hvis dette funker bra kan de selge DW videre som backend-system for andre utviklere.

1 Like

Er det noen som har info om sjangeren survival, er og finne på konsoll i dag ? Har ikke kjøpt meg Playstation 4. Og eventuelt om det er et marked for dette på konsoll. Hvor stort er det ?

Takk. Ja det ser ut som et spennende marked i hvert fall. Håper faktisk at kursen går ned jeg, blant mange her.Da kjøper jeg mye, er ikke ofte jeg ser en sånn mulighet i livet. Om Funcom skulle nå lykkes for en gang skyld. Så må jo dette kunne bli et varp på disse nivåer. Men ja de kan nå floppe og… Men da har jeg nå i hvert fall satset noe jeg trodde på.

3 Likes