Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Ja konklusjonen er den samme. Færre spiller LMO akkurat nå siden Funcom ikke har oppdatert spillet på lange tider. Og hvem ønsker å registrere seg der nå før den nye versjonen er kommet, kanskje med billigere priser for medlemsskap m.m.? Har fulgt med på LMO, også når de kom med tilbudet på unlimited medlemsskap. Aktiviteten tok seg kraftig opp på det punktet. Og det var jo nettopp dette de så, og som fører til at de nå slipper spillet på nytt som b2p.

Men du poengterer noe viktig i linkene du refererer til. Nemlig IP’en Lego Minifigures. Som du ser på Google Trends er dette en enormt populær IP, og det selges over 120 millioner minifigurer hvert år.

Kan ikke se at Lego worlds benytter seg av denne IP’n.

Hvis bare 1% av disse også “kjøper” LMO, får de over 1,2 millioner salg i løpet av 1 år.

Den hypotesen har forsåvidt blitt motbevist av hvordan det gikk med PC-versjonen. Du må faktisk ha et godt spill i tillegg til markedsføringen. Spillet var da t.o.m. gratis å prøve uten at man så noe særlig utslag på google trends.

Det som kan gjøre noe er at spillet blir tilgjengelig på tablets, men det må fortsatt gi en god opplevelse for å være noe som blir valgt, helst bedre enn andre spill som koster penger. F.eks ovennevnte lego-spill - som såvidt jeg vet bare er til PC.

3 Likes

Nei :wink: Det er ikke minifigurene som kjøper LMO :stuck_out_tongue:

3 Likes

God kursutvikling nå om dagen, noe jeg ikke har fått med meg annet enn at den var oversolgt?

2 Likes

Naturlig rekyl etter et unaturlig fall. Pluss at det er mang3 spennende triggere utover sommeren!

Hadde dere bare hørt etter… jaja…

FØLG MED videre

:wink:

3 Likes

Sitatet ovenfor er fra 18. mai, når kursen var på 1,96, nå er den på 1,65. Hvis man hørte på deg, så hadde man gått på en smell.

2 Likes

Har vel ikke vært innom 1,65 i dag. Var oppe i 1,83 og blir vel liggende noen øre ned derfra. Det er 50 øre opp fra bunnen for noen dager siden.

2 Likes

Den slutta på 1.96 18. mai, men var nede i 1.75 intradag.
I skrivende stund er den 1.76, så spørs jo i tilfelle når på dagen du gikk inn :slight_smile:

1 Like

Hyggelig med en rekyl for dere som fortsatt eier aksjen, og for TekInvestor-porteføljen! :slight_smile:

5 Likes

Tror i hvert fall ikke jeg skal høre på deg, når du roter såpass med enkle tall…

Det som klagegjengen ikke snakker så mye om er at fun hadde dette kvartalet - 0,14 us i underskudd etter skatt. De har sagt at de jobber med å tilpasse utgiftsiden slik at den står bedre i forhold til intektene, Paddy 80 har skrevet litt om tallene før og utgiftsiden krymper, det gjør også intektene men det er før LMO. Joda de har utfordringer men dere som klager mest det høres jo ut som dere tror at LMO IKKE kommer til å generere en eneste US dollar…Først var det galt at det var et gratis spill som var for kjedelig, når ledelsen i FUN vurderte pengebruken til å være for liten og gjorde om spillet til et betalingspill med muligheter til i tilegg å bruke penger underveis i spillet er også dette feil og nå kommer det ivertfall til å gå til hel… Med hånden på hjerte tror dere virkelig dette? Hvor mange nedlastinger trenger di for å snu dette til pluss, joda de trenger mange nedlastninger for å komme på fote igjen og å få en sunn økonomi i selskapet. Vanskelig å si noe konstruktivt om fremtiden til FUN grunnet meget begrenset info fra selskapet om dagen, men tror det kommer mere info etter visse opsjoner er tildelt i juni, råttent men virkeligheten. Selv om det er mye negativt å påpeke i FUN fortiden, tror jeg at lyset i tunellen aldri har vært nærmere enn nå og at de som holder ut til LMO slippes kommer til å få betalt for dette, sitter med mine aksjer og selger ikke før LMO slippes. Lurer på en liten ting, den dagen LMO slippes for alvor hvor mange av dere som klager mest klarer å holde fingrene av Funcomfatet :wink:

1 Like

Tror at jeg snart må ta frem et Hallingsitat til dere, noe vi sier når ting virkelig går unna.
" Hold på hatten kara" :tophat:

minifigurer og achievements er motivasjon for mange men den varer jo ikke evig. Hvis de ikke inkluderer nytt innhold som minigames og pvp med tablet release så tror jeg LMO kommer til å ha omtrent like stor suksess på tablet som de har hatt på pc…

Jeg er ikke helt enig i dette, med begrunnelse i at jeg ikke tror at så mange i målgruppen for LMO har PC.

1 Like

Det eneste som er kjedelig her er DEG onns! Akkurat disse diskusjonene har vi hatt utallige ganger siste året… men du fortsetter å gnage og gnage…

4 Likes

Synes du kan vente med dommen Onns til vi har nye LMO ute. At det blir mer innhold fra start med ny betalingsmodell tar jeg for gitt. Noe må de jo ha holdt på med dette året. Før utgivelsen kommer det info om prising. Det blir lettere å oppnå volum på nettbrett enn PC.

1 Like