Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

@cagey2: Hvis man er uenig får man bare ignorere folk eller la være å svare de, ikke gå på person i forumet.

1 Like

Enig i at det hadde samme ordlyd som Aas (Schreiner er vel fremdeles COO i FC? ) men… :

Joel Bylos ‏@joelbylos May 31
@TimDonks Yeah, moving out of Oslo (just a bit)

1 Like

Greit at man ikke går på person men når noen på forumet legger så mye energi i å vinkle en spesiell aksje negativt så blir forumet mindre interessant.

4 Likes

Eller forfremmelse siden de har dratt i land et veldig lukrativt spillprosjekt? Fram til vi vet noe mer så blir det bare spekulasjoner…men det er vel sannsynlig at han faktisk jobber med et nytt spill siden det tross alt er det han har kommunisert. Stoler på at Bylos er såpass redelig :slight_smile: Det er heller ledelsen som stadig vekker skuffer.

Det store spm nå for min del er hvordan ny kapital skal hentes inn.

4 Likes

Jasså onns du sier at du vil at Fun skal lykkes… Har veldig liten tro på det ut i fra innleggene dine :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Jeg har ikke aksjer i FC og har heller ikke planer om å kjøpe. Jeg håper at FC lykkes men slik jeg tolker dine innlegg så håper du at FC går til helvete. Du kan jo bare se på den siste meldingen om at Joel skal selge hus og at ordlyden er den samme som når Aas/Schreiner gikk av som CEO. Det hadde tatt deg mindre tid å finne ut av det selv istedenfor å poste den meldingen på forumet men det er selvfølgelig mye kjekkere å poste noe negativt om FC :wink:

4 Likes

Sitat Joel Bylos 12/3-2015:

““I just can’t keep up with the day-to-days of TSW and AoC while doing this other thing - it’s more work than one person can do. TSW has been going from strength to strength lately - all of the live games have - and my moving off is actually more of a consequence of that success.””

I Q4 kan vi lese at samtlige av live-spilla genererer mer inntekter enn forventet fra Funcom.

Jobbannonse på jobs.funcom.com:

Lyver Bylos? Lyver Funcom?

Heller kan vi se framover mot gode tider med nyrelease av LMO og bonusinntekter fra live-spilla? :slight_smile:

5 Likes

Okda sjef… skal prøve å holde sjikanen til HO!

Men tror ikke det bare er jeg som blir litt oppgitt noen ganger. Det er en av utfordringene til dette forumet at Mr Onns er så til de grader dominerende her inne til tider. Da tror jeg folk fort mister interessen… blir litt sånn Onns forum for haus av Star og bais av Funcom-ikke akkurat den bredden jeg antar du er ute etter … :wink:

4 Likes

Merker at du ser superpositiv til FC ja :stuck_out_tongue:

Hvordan tror du det hadde gått med RTG/Dreamfall Chapters på Kickstarter hvis de ikke hadde et spill basert på en eksisterende IP ?

1 Like

TSW er patchet i dag:

Edit - video:

8 Likes

Jeg synes at hvis han selger leilighet på 2 M for å kjøper hus på 5 M er ikke noe dårlig tegne!

1 Like

Det jeg ønsker er balanse. Å fjerne alle brukere som er negativt innstillt til Funcom hjelper ikke de som kommer hit og lurer på om de skal kjøpe aksjer. I tiden rundt TSW-lansering ble mange av de som sa noe negativt om Funcom regelrett mobbet ut av forumet, og det er ikke noe jeg vil at skal gjenta seg. Det er ingen tjent med. Hver gang jeg irettesatte folk som jeg synes var i overkant negative til Funcom fikk jeg høre at FuncomInvestor bare var en klubb for folk som skulle hausse aksjen og komme seg ut ved lansering og at alt negativt ble slettet. Hvis man skal ha en debatt må man kunne tåle at andre er uenige og ikke la seg hisse opp :smile:

Regelen alle bør følge er “Don’t feed the trolls” - så lenge du ignorerer de som du måtte oppleve at troller vil de sannsynligvis miste lysten til å poste.

Fremover kommer jeg til å fortsette å fjerne det jeg anser som trolling og banne brukere som gjør det, men fortsett gjerne å flagge upassende innhold.

PS: Hvis du vil slippe å se varsler når en bestemt bruker poster (på e-post og oppe i høyre hjørne) kan du gå til brukerinstillingene dine og “dempe” en bruker slik:

(sorry holmes, jeg trengte en syndebukk til skjermbildet) :wink:

12 Likes

Siden enkelte personer her inne på tekinvestor, hvis navn ikke skal nevnes, mener at Lego Minifigures Online er tidenes dårligste spill, la oss ikke glemme at det faktisk har fått en god del skryt også! Både av (de få) game reviewes som har vært og av random brukere. La meg nevne:

• Variert og fargerik grafikk som ser fantastisk ut enten det er på pc eller nettbrett
  • En fin balanse av vanskelighetsgrad for målgruppen. Veldig enkelt å komme inn i, men med flere elementer av typisk mmo dynamnikk som kan bli oppdaget/utnyttet etterhvert
  • Blitt omtalt som den ideelle innføring i de tradisjonelle mmorpg rollene for barn (holy trinity)
  • Lite innhold i starten, men dette ble i en periode (siste halvdel av fjoråret) utvidet i hurtig tempo. Nå har det ikke vært noen oppdateringer på leeenge, så en kan regne med en god porsjon nytt innhold i forbindelse med relaunchen
  • Raskt og lettsindig gameplay med etterhvert et utall av ulike minifigurer med et tilsammen svimlende antall forskjellige angrep og egenskaper
  • Mulig å oppnå fin progress i korte sessions. Dette er viktig da barn gjerne hverken bør eller klarer å sitte så lenge å spille om gangen. Man rekker å bli sånn passe lei, til neste dag da trangen til litt lett Lego action med barnehage buddiesene melder seg igjen
    (- Store forventninger til kommende cross platform!)
    (- Store forventninger til kommende PvP)

Prøv det i hvert fall selv og gjør deg opp din egen mening!

5 Likes

Og ref den også stadig tilbakevendende diksusjonen pc versus nettbrett. Det er ikke en eneste av ungene i vennegjengen (og det begynne å bli no j… mange unger etter hvert… begynne å bli gammel… huff…) som spiller eller bruker pc egentlig i det hele tatt. Ikke en eneste!

Mens for samtlige unger er det et svare leven og strev med å begrense bruken av nettbrett…

1 Like