Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det må du absolutt gjøre pdx! Bare ikke legg lista alt for lavt da. “Med glimt i øyet” og så videre…

:wink:

2 Likes

Et godt poeng, men inntektene fra PC var jo ikke langt unna å være katastrofalt dårlige. 10x katastrofalt dårlige inntekter kan fortsatt være for dårlig. Det er jo også et spørsmål om hvor mye penger folk bruker på spill til ungene sine. Her er de fleste jeg kjenner rimelig gniene, rett og slett fordi det finnes rimelig bra med gratis spill der ute.

Jeg har vært for negativ til Funcom til å eie noen aksjer (på lenge), men jeg er ikke sikker på at det går dritt med LMO til tablet. Det er grunnen til at jeg har fulgt med hele tida. Jeg syntes det fungerte bra å følge trenden til LMO på google trends http://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0 og kommer til å gjøre det rundt tablet launchen også. Der har man forsåvidt mer direkte tall rett fra appstore, men jeg ser ikke helt for meg en braksuksess ved launch, så da kan tallene i starten være for lave til at man får noe meningsfullt ut derfra og kan se noe på google trends først.

(Angående LMO-tallene fra google trends: holy shit! Det var noe dårlige greier, nede på 15-20% av interessen rundt beta-launch. Det er klart at Funcom ikke vil bruke en krone på PR før tablet launchen)

Det har jo vært en dyr risikosport å sitte i Funcom i flere måneder nå og jeg ser ikke noen grunn til å gå inn akkurat nå. Jeg tror det vil være greit å komme seg inn på veien opp pga LMO til tablet hvis det viser seg å slå til. I stedet for å gjøre 8x, så får jeg kanskje bare 4x oppgang med seg, men så har jeg også unngått å kjøpe på 4-6kr også og en potensiell nedtur også.

Btw, en måte å gjøre LMO litt mer tilgjengelig er å la folk kjøpe ett område av gangen, og la de første områdene være billigere. Det er en modell som jeg tror hadde passet TSW ypperlig ved launch og nok kan være bra her også. Da kan det første området man får tilgang på være veldig billig, f.eks 0,99$ uten at de gir bort hele spillet.

2 Likes

Hei Christian du følger ikke med. Fun har jo forandret spillet fra gratis til B2P med mulighet til å bruke penger underveis i spillet ingen av oss vet hvordan dette slår ut. Men blir spillet lastet ned får Fun penger i kassa umiddelbart vi vet bare ikke hvor mye. Jeg tror det kan bli brukbart mange nedlastninger og brukbart tilsier ikke en kurs på 1,80 ville vel si at det fort gir en kurs på mellom 4-6 kr. Skulle dette gå bra og bli en hit blant ungene vel da snakker vi om helt andre kurser. vi vet jo ikke hva Fun har i ermet angående nyheter heller, selv stoler jeg på at hovedeier vet mere enn oss og derfor er medjørlig angående utsetting av lån etc. Tror vi får mere kjøtt på beinet etter prisetting av aksjer til ledelsen, råttent spill men ikke ulovlig.

1 Like

Jeg tror de kommer til å ta bort in-game shop. Hvorfor skulle de ellers fjerne diamanter?

“LEGO Minifigures Online will feature full cross-play across the Windows PC, Mac, iOS tablets, Android tablets, Fire TV and Fire tablets, making it possible for kids everywhere to share their adventures together regardless of which platform they play on.”

1 Like

Bla bla bla konkurranse…

Nevn ett eneste spill rettet mot små barn som har mmo light dynamikk?

Eller nevn et eneste annet online flerspiller Lego spill?

Og hva har det med saken å gjøre at du synes det er for lett og enkelt?

Noen som bare elsker spikersuppe her…

Crossplatform har da aldri vært noe å “stusse” over? Hææ liksom…

At oktober ble til juni har med overgangen til b2p å gjøre. Det kan i alle fall forklare hvorfor det ble så kraftig forsinket.

Jeg vil bare sier at jeg skal slutter å følger på den forumet… Den ha blitt helt uinteressant siden den byttet navn fra funcominvestor. Com. Nå er det at du prover å deler noe constuctiv ellers homs som baisser på alt mulig rart han kan. Jeg føler det er å pisse mot vind! Og det liker jeg ikke. Jeg skal forsetter med HO med samme nick… Lykk til til dere…

3 Likes

De som var negative i hele 2014 gikk glipp av en 3 dobling av pengene. Hvor mye tjente du på negativiteten din?

“Additionally, the Company would like to inform the
market of a change in the information related to the
investigations from Økokrim. As of the May 29th,
2015, there is now an employee with charges related
to the case.”

fra http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=379740

2 Likes

ooooooo, ser ikke ut til at Funcom fester mye lit til inntjeningen for LMO på tablets heller…

Based on preliminary forecasts for the economic
performance of LEGO Minifigures Online, the Company
is actively seeking solutions to the repayment of
its debt due in June 2016, as revenues generated
from all the games are not expected to be sufficient
to cover both operational expenses and debt
repayment obligations. As such, the Company is in
discussions with its creditors on the subject and is
also considering the possibility of raising equity
through a rights issue to cover its capital needs

Er ikke dette en annen måte å skrive; vi har ikke råd til å betale det vi skylder, mulig vi går konkurs om vi ikke klarer å hente inn ny kapital?

3 Likes

Hvis LMO hadde klart å generere nok cash til å dekke lånene så hadde det vel vært en kjempesuksess ?

1 Like

Det de sier er vel at hvis de ikke får annen finansiering så tar Jebsen over selskapet ? :wink:

1 Like

Ingen god melding dette…Jebsen forsøker å minimere tapene nå

1 Like

mhm

Funcom er i samtaler med sine kreditorer om løsninger for tilbakebetaling av selskapets lån som forfaller i juni 2016, basert på foreløpige estimater for salget av Lego Minifigures Online. Selskapet vurderer også å hente kapital gjennom emisjon for å dekke kapitalbehovene.

Det opplyses i en melding fredag.

Funcom vil forsøke å selge sine andeler av Stunlock Studios og tar nedskrivninger på 210.000 dollar basert på Stunlock forventede fremtidige inntjening, fremgår det.

Videre opplyser selskapet at pr 29. mai er en ansatt i selskapet siktet i forbindelse med Økokrim-etterforskningen. - JAAAaA! hipp hurra

Kom igjen folkens en siktelse i økokrim etterforskningen er jo en kjempe WIN for oss! 99% sikker på at det er Aas sitt salg rett før TSW lanseringen! @Gordon

1 Like

@holmes

Bare pga det siste de skriver ang økokrim så er dette dagens gladmelding!

1 Like