Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Vel blochster jeg skjønner du håper på det…

Men det jeg tror du ikke forstår er at kun de store fiskene vil få tilbud om å bli med på den emisjonen. Og i det emisjonen er satt vil kursen omtrent umiddelbart sprette i været igjen. Da er det ingenting som lenger holder Funcom nede!

Dvs du vil heller ikke da få tak i de billige aksjene du ønsker deg. Med mindre du er fornøyd med et par tusen aksjee eller deromkring da…

Mens vi som er lasta vil gni oss i hendene :wink:

Det kommer helt an på antall aksjer i emisjonen og hvilken prisen pr aksje ble.

1 Like

Hehe

Gætter på at du ikke har været i en aktie hvor de kørte en emi før?

Kursen har det med at falde ned på det prisleje hvor de nye aktier bliver prissat, men man ved jo aldrig med Funcom, de er ikke som andre selskaber :wink:

Hvorfra ved du at de har tænkt sig og køre en rettet emi?

Er i prat med ASC selv… ikke 100% avklart enda

:wink:

1 Like

Gjetter på ditt og gjetter på datt… vi vil få se om ikke så lenge hvem som får rett!

1 Like

Ok, rimeligt stærkt hvis dig og Bagger garantere for de 5-10 millioner dollars som de beder om :scream:

Edit: Vi kan vel kun gætte før der forligger noget konkret fra selskabet ik?

1 Like

Og ikke minst tidspunktet som gir siste kurs som er referansen til en eventuell rabatt (som igjen gir prisen per aksje).

Det er egentlig bare dette jeg følger med på når det gjelder teknisk analyse av Funcom på grunn av mitt perspektiv som handler mer om måneder og kvartaler enn timer og dager. Gjerne år også hvis det blir fulltreff.

Som dere ser var det et falskt signal før kursen tok av før LMO, men det kom et nytt korrekt signal ganske raskt etter. Det første signalet kom også da kurven var fallende, mens den er mer horisontal nå.

Edit:

Har postet dette før, så det er egentlig mest en test av graf verktøyet.

Liker det nye verktøyet @pdx !

7 Likes

Så bra! Det har mange “bells and whistles” så tar litt tid å bli kjent med :slightly_smiling:

Msi er hissige på grøten, var vel i overkant av 300k igår, og 100k idag

1 Like

Stilt om Funcom her idag, alle uten meg solgt nå ?

Nei bare lite som skjer :wink:

2 Likes

Da så, Nice at den på en liten rød dag, likevel sluttet over 1,50.

5 Likes

noen som kjenner til i hvilken by ABGkontoret som jobber med emisjonen til funcom ligger?

jeg tok kontakt med Oslokontoret for å høre om mulighet for å være med på emisjon. Fikk til svar… "Hei,

Vi kan dessverre ikke hjelpe deg med henvendelsen din, da vi ikke har kjennskap til en slik emisjon.

Ha en fin kveld,

Vennlig hilsen

xxx xxx Moe
Administration"

Eller skal det bli tolka som en tredjepart tar hele kaka?

Sendte tidligere en mail til investor@funcom.com og Ole Schreiner skrev tilbake at han skulle videreformidle mitt ønske til ABG Sundal Collier

7 Likes

Nei, selger ikke nå, er du gal :slight_smile:

1 Like

Eg eier en del Funcom aksjer, så svar på ditt spørsmål må da bli : Ja, eg er gal :wink:

3 Likes

Har aldri vært med på emisjon, men tidligere tror jeg administerende direktør Knut Brundtland har tatt seg av Funcom i det selskapet. Vet ikke om han jobber der fremdeles.

Han er der fortsatt, som CEO

Er det helt utelukket at Funcom kan hente noe peng ved salg av eiendeler ?
Vet dette har vert diskutert før, men var det noen som stilte spørsmål ang dette ved q4 rapporten ?

Andre end mig som undre sig over tavsheden fra Funcom?

Jeg mener, man melder ud at man vil køre en emi (og har været i gang med processen i et halvt år) og nu hører jeg igen at de ringer rundt og forhører sig på de “største” aktionærer om de vil smide penge i puljen (Gagey er endda i forhandlinger?) undre mig bare over fremgangs måden da jeg ikke mener at dette er den gængse fremgangsmetode!

Spørger ikke for at snakke dårligt om aktien men af ren nysgerrighed