Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Tror det er de som står utenfor som har mest hastverk med at “nå må det skje noe snart”. Har hele tiden trodd at de skulle vente til etter EGF, og det mener jeg også er det riktige valget.

De ringer vel rundt til de som kan være interesserte også ikke-aksjonærer. Det tyder på at det blir en rettet emisjon, og ikke en fortrinnsrettsemisjon. Det har jeg også sagt hele tiden er det scenarioet jeg har mest tro på, og som vil gi minst rabatt.

3 Likes

Funcom har jo prøvd å få til en emisjon i flere år uten å lykkes. Ingen selskaper vil ha slike finanser som Funcom har nå. Det kan være flere årsaker til det, men Jebsens dominerende stilling, den høye gjelda (til Jebsen), økokrim-saken (nå løst, men investorer husker) og manglende økonomsike suksess er nok noen av utfordringene.
I en slik vanskelig situasjon er det ikke unaturlig at det jobbes hardt for å finne en løsning. Kanskje vil den innebære sletting av noe gjeld f.eks. eller andre krav. Det er en betydelig pengesum som skal hentes inn nå og det er mange småaksjonærer i denne. Helt greit å undersøke interessen. Hver million som Funcom får inn her er viktig.

1 Like

De hadde helt sikkert fått til en fortrinnsrettsemisjon før Lmo med en god rabatt. Jeg tror det handlet om at de ikke ville ha for mye cash og dermed trolig høyere bot.

Og dessuten var de så klart veldig forsiktig med hva de kunne love, med tanke på etterforskingen.

1 Like

Ja det er ikke nemt og tilgodese alle i den sitiation som de er i, men jeg tror også at de vil kunne hente meget fra de norske “små” investore som føler noget for Funcom, jeg ville personligt gerne deltage men jeg ville ikke kunne bidrage med mere end 100k så de spørger nok ikke mig :wink:

Funcom er et “sjovt” indslag på den norske børs og jeg håber de kommer sig godt ud af den nuværende situation

Hvem ved,det kan være at Funcom aktien står i 10 kr i slutningen af året,hehe

Holmes, hvor længe har du planlagt og sidde på dine Funcom aktier?

1 Like

He he ja, ikke umulig. Det er kanskje derfor det ble understreket i hver bidige børsmelding om at småspillene og Dreamfall Chapters, TLJ til iOS ikke hadde signifikant betydning for finansene til Funcom. Forundrer meg ikke fra Jebsen og ledelsen til Funcom.

3 Likes

Det er litt i det du sier der. Ren logikk, ikke bare i Funcom.

Jeg kan godt sitte i flere år, har ingen tidshorisont, men vil følge tett med på caset.

Det forundrer meg litt at ikke en større risikovillig investor allerede er villig til å spytte inn en god slump penger. Han kan jo bare selge seg ned ved release og sannsynligvis tjene grovt. Med gjelda til Jebsen utsatt burde det være en no-brainer. Mulig de konvertible lånene til Jebsen kan ødelegge for en slik investor. Hvor mange millioner aksjer er det snakk om? Han må muligens få til en avtale med Jebsen også på et eller annet vis…

Storvestre

1 Like

Alt kan skje fortsatt, vi vet ikke alle planene til Funcom og det kan være de jobber med forskjellige løsninger :slight_smile:

Antall aksjer vil bestemmes av strike price som settes 10% over gjennomsnittskursen 5 dager før EGF.

1 Like

Ja han kan være en kandidat, er det 1 million aksjer han kontrollerer sånn ca.?
Uansett han er en mulighet for en større investering.

edit:
Men den økokrim-saken huskes nok blant større investorer og legger en kraftig demper på investeringslysten.

I gode gamle YA-dager ville det ha vært et drawdown akkurat da og når opsjoner til ledelsen skulle pris-fastsettes…

2 Likes

“gode gamle dage” snakker vi ikke bare 6-12 måneder tilbage?

Har selv været med på 2 drawdown, altødelæggende måde og hente penge på :rage:

4 Likes

Det var en annen pilot bak spakene

1 Like

Alt kan skje og hvis jeg hadde vært en slik storfisk ville jeg ikke ha gått formelt tungt inn i Funcom før etter EGF har vedtatt utsettelse av tilbakebetaling av lån etc. slik at man var sikret på best mulig måte.

3 Likes

Spændende tider er det, jeg skal helt sikkert have en post igen, denne gang med lidt længere perspektiv, men som sagt tidligere venter jeg og ser hvad som sker, og om jeg så kommer til og betale 3 kr eller 1 kr må være usagt, det er procenterne (fra investeringen er sat)som tæller :slightly_smiling:

Lige nu sidder jeg næsten kun i olie aktier og det går jo godt i øjeblikket

2 Likes

Kunne vært interesant å ta ut en liste på fredag eller evt mandag, vertfall så vi hadde fått med endringene fra volumet vi hadde igår.

Siden det er kun de som hadde aksjer 28. januar som har stemmerett på generalforsamlingen, kan man vel gå ut fra at en emisjon skal gjennomføres før generalforsamlingen?

Det er vel lagt opp sånn for at ikke kommende nye eiere får være med å stemme på utstedelse av nye aksjer til seg selv?

1 Like

dette var ikke lovende

14% på over 2,1 er ikke så verst det da :smile:

3 Likes