Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Nå synes jeg diskusjonen ble veldig som på HO…

5 Likes

Enig :slight_smile: La oss holde oss for god for det…

6 Likes

Vi får se. Ingen av oss har fasitsvaret. Funcom har for mye på gang til at kursen går i kjelleren. Jeg tror det kommer mere nyheter snart som vipper den opp på 1.4 - 1.5 igjen

Det var jeg kjøpte de på 1,29… Har enda ikke solgt noe siden jeg kjøpte på over 2

2 Likes

hva handler du med?

Kjøpte på 1.29 i dag jeg og. har heller ikke solgt noe av det jeg tok på 2 kr i forrige uke. Er nede snart i + nå.

handler bare i nettbanken til DnB, men handler mest bear og bull i olje, så bruker Tradingview for rt kurser…

Bare synd Tradingview ikke har mulighet for å følge Nordiske børser realtime, er et kjempeprogram

Hvordan ser det ut med den halslinjen nå?

Den ble brutt, samtidig ble støtte rundt 1.15 testet og holdt

1 Like

takk :slight_smile:

Jeg liker også å følge med på SMA50 og 200 kursen ligger nå mellom disse, positivt hvis ikke 50 brytes (grønn) og gjerne at 50 fortsetter å stige og krysser 200 i et såkalt golden cross gjerne under økende volum

2 Likes

Ja riktig, det kan jo fort skje med en positiv handelsdag imorgen.
Spennende å følge med nå som det er litt volatilitet på børsen. Samtidig så virker det jo å være mye forventninger hos “Funcom-menigheten” om dagen.

Det er jo usikkerhet nå rundt kapitalinnhentning som trolig legger en demper på kursen. Jeg håper jo at kapital kan hentes inn nærmere 2 enn 1 krone da dette vil gi en mye bedre oppside i caset, men oppsiden er uansett OK. Min plan er å vente å se hvordan det går med lanseringene og jeg synes ikke de har gjort noe feil så langt. Morsomt hvis de når målene sine om å bli en av topp 10 spillutviklere og publishere i Europa innen 10 år.

Eg tror fleste parten av “menigheten” vet at like godt som kursen kan gå over 2, så kan den igjen falle under 1, og flesteparten har vel beholdninger etter dette.

Forøvrig fikk eg svar fra Funcom idag ang oppdatering av aksjonærliste, desse vil kun bli oppdatert pr kvartal som det har vert.
Greit nok, men eg synst godt alle selskap burde dele den type info minst en gang pr månad.

2 Likes

Midlertidig kurs under 1 krone er ikke noe problem for meg, men vil helst ikke ha noe aksjetrykking under mitt snitt rett under 1 NOK.

Jeg tror det er noe ambisiøst… Tror Funcom skal fokusere på å bli lønnsomme først…

Det håper jeg da virkelig de fokuserer på

1 Like

Hehe, ja. Jeg mente vel bare å si at de har hatt litt for høye ambisjoner før, og at de kansje skal justere ambisjonene sine litt inntil de har vist at de kan levere noe markedet vil ha, og som det kan bli lønnsom drift av.

Vel, dette gjelder jo innen 10år. Dersom de mente at Conan spillet alene skulle gjøre dette hadde jeg vært enig i poenget, men jeg liker at de tenker langsiktig og vil bli en større spiller. Norge trenger litt ambisjoner på andre områder i tillegg til olje, shipping og fisk.

Jeg har tapt 2 øre ganger 50 000 på denne nedgangen. En ny kortsiktig bunn fiske strategi kan muligens ta form. Men vente med volum til emi. PiratosParadis nå.

Det tror jeg også. Min hovedbekymring går ut på konkurs ved at emisjon feiler, men jeg tror CE (og den nye strategien) er en så god ide at investorene vil gi funcom en sjangse til. Men jeg er forberedt på å snitte ned og/eller snitte opp før det hele er over. Mitt realistiske worst case scenario er emisjonskurs 0.6. Det vil svi for de med snitt rundt 1.5, men det burde bli en god investering hvis man sitter til release.

2 Likes