Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg er heller ikke overbevist om at Funcom har lært, og har jo hørt ved hver lansering at “Nå – denne gangen har de lært!” men så har det ikke stemt. Jeg er optimistisk til Exiles men de må levere.

6 Likes

Nei se kursen - den tilsier at de fleste ikke tør spå en suksess.

Selv har jeg troa på dette og sover godt om natta.

Funcom viste med The Park at det er gode ting på gang. Det lille spillet der fikk massiv omtale ved hjelp av sosiale medier. De bruker samme oppskriften på CE.

Og ikke minst Joel Bylos - han gir ikke ut et drittspill, så enkelt er det.

Edit: Vil påpeke at jeg var rimelig alene om å være positiv til Funcom når Bagger ble kasta ut, så det du snakker om går vel begge veier, antar jeg.

3 Likes

Jeg tenkte mer på detaljene rundt. Hvis det blir for irriterende er det en smal sak å balansere.

The team really wants to make sure they can work with the community in
all of the updates and grow the game together once it is in the public
testing stage.

1 Like

Jeg er enig i at skal de gjøre noe ekstravagant så må det likevel være enkelt nok så ikke folk blir lei. I DayZ kan du feks sette håndjern på ofre og tvangsfore de slik at de forblir i fangenskap hvis du er lei nok :slight_smile:

1 Like

veldig stille på HO rundt funcom i dag… Hvor er favoritt hauserene?

Kender til en som ikke har solgt sig ud, evigt optimistiske Gagey som lovede at Funcom blev ugens vinder :wink:

Cagey får nok rett til slutt. Mange som venter på inngang nå, så det kommer til å gå fort oppover hvis det kommer noen positive nyheter.

2 Likes

Selv om han ikke gir ut et drittspill så er det ikke utenkelig at spillet ikke får så mange spillere som man håper på :slight_smile:

Det er jeg enig i, men jeg tror det vil få det. Hvis spillet er bra er jeg overbevist om at det vil få såpass mye oppmerksomhet at det vil gå av seg selv.

Youtube/Twitch - Funcom kan dette nå.

1 Like

Det er jeg enig i men jeg er fremdeles usikker på om de klarer å levere :slight_smile:

Greit :slight_smile: Man kan aldri være 100%.

Hvor ser du dette?

4 Likes

Dette er en typisk stilleperiode i Funcom hvor kursen står i ro og det ikke skjer en dritt. Kursen har falt såpass at baisserne begynner å bli “fornøyde” mens hausserne ikke er nok i posisjon for å hausse. Dummeste jeg hører er at kursen skal dit eller dit uten videre forklaring.

Jeg har aksjer pr nå og kjøper kun mer da godnyheter kommer eller hvis kursen faller “nok” til at det er verdt å snitte ned. Jeg er 100% trygg på at kursen skal opp, MYE opp, tar som selvfølge da at finansene ordner seg som alltid :slightly_smiling:

EDIT: Siste kjøp jeg gjorde nå var på dagens nivå, 1.31. Skal den videre ned så blir det vel rundt 1.10,- litt avhengig av hvordan kursen oppfører seg og på hvilket volum.

2 Likes

Du var ikke med i popcorn dagene? :slight_smile:

5 Likes

Ja nivået er er nok greit nok for de fleste, jeg har regna litt på det og hvis vi antar at konkurs kan unngåes. Selv med emisjonskurs 0.10 (helt utenkelig) så kan jeg snitte ned til 0.134 uten å bruke en for stor del av formuen. Så lenge man har anledning til å snitte ned og ikke gå på stop loss i en dumpingsemisjon tror jeg det ordner seg til slutt. Gitt at konkurs ikke kommer selvfølgelig og det tror jeg ikke på.

Og jeg har ingen anelse om emisjonen kommer på et høyere eller lavere nivå enn dagens kurs 1.3.

1 Like

Jeg tror interessen er for stor til ikke å kunne hente penger, rabatten kan som du sier bli stor i “worst case scenario”. Funcom holder på å gro flere ben om dagen noe som er bra for fremtiden, tilnærmingen er edruelig. Veldig spennende å være med, og spenningen er noe jeg liker godt ved Funcom! :slight_smile: Jeg har også buffer hittil i år i realisert gevinst så jeg tåler en del før jeg begynner å gråte :wink:

Jo da, jeg havde mange disksutioner med Gagey dengang da jeg havde aktier selv, sjovt som hypen skiftede fra den ene dag til den anden :wink:

Gagey?

?