Tror faktisk ikke at det skjer noe før etter EGF.

Panoro-emisjon med kraftig rabatt - hegnar.no
Panoro måtte gi en kraftig rabatt i den rettede emisjonen.
Tror faktisk ikke at det skjer noe før etter EGF.
Ikke jeg heller, sagt fra dag 1. Tydeligvis noen som pisser i buksa siden kursen går litt ned, er det noen som tror på konkurs? Absurd.
Du trenger ikke ta alt på en gang. Det er også sannsynlig at det kommer en reparasjonsemisjon for aksjonærene.
Emisjonen blir neppe gjennomført før etter EGF, noe annet vil være litt uvanlig, selv om man teoretisk kan gjennomføre emisjon før EGF forutsatt at den (eller egentlig aksjeopptrykkinga) blir godkjent på EGF. Videoen kom i dag og den var fin den, men det må nok sterkere lut til for å få noe betydelig stigning i kursen.
Jeg har valgt å kjøpe litt før emisjonen og mer etterpå. Den gylne middelvei, men jeg ble rådet av kapitalforvalter å kjøpe alt etter emisjonen, men det rådet fulgte jeg altså ikke helt. en inngang nå på under 1.5 burde holde gitt historikken til Funcom!
Hvorfor er det uvanlig ? Skjer jo hele tiden ( f.eks panoro tidligere i uken )
Funcom har ikke brukt den fremgangsmåten før mener jeg å huske. Derfor litt uvanlig til Funcom å være.
Men PEN er et fint eksempel:
Tirsdag sluttet Panoro på 0,57 kroner, noe som betyr at emisjonsrabatten var på 26 prosent
Panoro måtte gi en kraftig rabatt i den rettede emisjonen.
The Private Placement will be subject to shareholder approval at an
Extraordinary General Meeting (EGM) in Panoro, expected to be held on or about 2
March 2016.
Meldinga om emisjon kom 09/02-2016 16:32:27: (PEN) Panoro Energy ASA - Contemplated Private Placement
ET annet moment med å vente til emisjon etter EGF er at som jeg har nevnt før kan det være viktig for en eventuell storfisk å få utsatt formelt tilbakebetaling av Jebsen-lån, før man selv går inn med en større post.
Også for andre aksjonærer kan en slik formell utsettelse være viktig.
Det er jo greit å vite kursen på det konvertible lånet. Jeg synes det er bra at (/om) dette settes før emisjonen og den skal jo også legges 10% opp
Ha tålmodighet vi nærmere oss snart 1 kr blank. Da kan det være lurt å begynne å kjøpe litt. Tviler på at det vil skje noe ekstra ordinært frem til EGF, derfor tror jeg den fortsatt vil synke.
Positivt at TSW dukket opp på denne lista:
Not sure what you should be playing right now? We've put together a list of the 5 MMORPGs you must play in February.
Hva er grunnen til at du tenker og sier tallet 1 kroner som mål? Er enig i at kjøp der en en nobrainer, men ellers?
Positivt at TSW dukket opp på denne lista:
Ja, se også dette om Black Desert Online i samme artikkel: “Fans are going crazy over the housing system” - i videoen du postet om CE snakket de om at du bygger ditt eget rike (build your own empire), jeg er spent på hvordan dette vil fungere i praksis, men det er noe som kan slå an! Folk liker å bygge seg opp og bli rike og mektige
Må si jeg liker det Funcom har for planer for CE, det høres rimelig episk ut. Jeg tror det jeg liker best er hvordan de har tenkt å la slossing mot monstre/invaderende styrker være et viktig element.
Det jeg stiller spørsmål ved er gjennomføringsevnen til Funcom. Det de skal lage høres mer teknisk avansert ut enn stort sett alt annet på markedet. Funcom har det med å love gull og grønne skoger, også får man noe helt annet. F.eks sliter de i både AoC og TSW med all PvP som ikke er minigames. Her skal de lage et spill, hvor PvP ser ut til å skulle være et veldig viktig element.
Det positive er at man skal kunne ha private servere, så hvis PvP-en ikke fungerer så bra, men PvE-biten gjør det, så kan man sette opp sin egen server og kun invitere venner og basically spille et PvE-spill.
Joel vet heldigvis hva folket vil ha
Joel Bylos (joelbylos)
Sånne ting er garantert ikke spikret i Early Access.
Er det ikke dumt av Funcom å lage preview videoer og hype opp noe som kanskje ikke skal være med i spillet som bare er et halvt år unna?
Du mener at de ikke har gjort tilsvarende ting før ?
Det kommer til å være med i spillet denne gangen. Gaute Godager hadde store ambisjoner, men hadde ingen mulighet til å rekke å komme dit. De var også svært uerfaren og uvant med media.
Det kommer ikke til å være sånn denne gangen. Dette er nok allerede implementert i spillet.
Funcom i dag er et annet Funcom enn da.