Tja… Han har vel sikkert lyst å kjøpe Funcom for en krone han også. ha ha 
Har de ikke fått slanket bort en del da?
Nå må de vel rekruttere mer for de nye spillene, håper de får inn noen gode talenter.
Funcom opp jo!
Golden Cross
Flink du Holmes, kanskje du kunne legge ut en tråd på HO 
Takk for det, jeg prøver å handle mer langsiktig, men det er jo morsomt å følge med litt også. Det er vanskelig å vite hvor haren hopper i dag og i morgen, derfor har jeg et langsiktig syn og handler etter det.
Prøver å være forsiktig med å gi råd om Funcom, men deler heller hva jeg gjør. Jeg orker ikke følge med på Funcom trådene på hegnar så poster bare noe der en sjelden gang.
Jeg tror hovedårsaken til oppgangen er den artikkelen om funcom og aksje-nm og ikke golden cross.
Kan nok stemme bra, den gikk rett opp på veldig lavt volum.
Vel teknisk analyse er jo ikke nødvendigvis en årsak til kursutvikling, men en beskrivelse av trendskifter og mønstre. Golden cross viser at kursutviklingen er på vei fra en lang synkende til en stigende trend, men det er så klart andre faktorer som er grunnen til at denne utviklingen finner sted der presseomtale er en av faktorene.
Akkurat krysset i seg selv er ikke så viktig, bortsett fra at det er noen aktører som handler etter det.
Spennende å se denne uka hva som skjer med Funcom kursen… Olja og OBX kommer til å blomstre.
Vil Funcom følge etter, eller vil vi se en flukt fra Funcom for å investere i olje…
edit:
til alle allerede investerte i Funcom: Hvis du skal investere i olja nå, vit at det blir en veldig kortvarig periode opp, kanskje bare denne uka. Kanskje også neste uke… Men veldig snart, skal olja langt ned i kjelleren igjen.
noterer ha du sier, ønsker å øke eksponering i DNO, kanskje vente litt å se an da 
Edit: Å investere i olja nå blir som å investere i Funcom, ha litt lengre horisont, dvs 5-6 mnd, da vil begge bære frukter. Tror imidlertid olja vil gi vesentlig dårligere avkastning enn Funcom, mm man treffer med gearet papir.
OleP, hva er grunnen til at dette er ett blaff og holder maks 2 uker som du sier?
Må sige at jeg er “bekymret” for at MSI stadigvæk ser ud til og hamstre aktier uden jeg har fået købt endnu 
Vedrørende emisjon og gjenonmføring av dette, så har vi snakket om dette mye før. Hva tenker dere er mest hensiktsmessig og gjennomførbart av Funcom?
-
Vil Funcom forsøke på/ klare å dra inn en storaksjonær til ala Jebsen?
Og da til hvilken pris? -
Rettet mot eksisterende aksjonærer kan være med gitt ett bestemt beløp - ref de som sier de er ringt opp av ABG.
Vil dette da være tilstrekkelig til å feks dra inn minimum 5musd? -
Emisjon åpen for alle med en god rabatt på si 30% hvor kravet feks vil være å minimum måtte få tegnet si 30-35m aksjer til 1 kr.
Eller en kombinasjon av punktene over?
Alternativ 1, med påfølgende rep emi til eksisterende aksjonærer.
Kurs ville være helt avhengig av tilgjengelig info når en evt emi måtte gjennomføres
Tror det blir en rettet emisjon der rabatten ikke er veldig stor (ca 10% rabatt) og en reparasjonsemisjon i etterkant, eller en fortrinnsrettsemisjon med større rabatt (ca 30% rabatt).
Jeg tror det er 70% sjanse for en rettet emisjon med “liten” rabatt, 25% sjanse for fortrinnsrettsemisjon og 5% sjanse for en rettet emisjon til eller over markedskurs.
Jeg har skrevet om dette tidligere og innlegget kan leses ved å klikke på pilen:
15,000,000 SEB Private Bank S.A SEB LUX, AIF Client
9,500,525 KGJ Capital AS
2,562,276 NORDNET BANK AB
1,922,754 DANSKE BANK A/S 3887 OPERATIONS SEC.
1,806,868 NORDNET LIVSFORSIKRI
1,623,342 Nordea Bank Danmark S/A NORDEA (DK) CCA
1,265,862 NETFONDS LIVSFORSIKR
1,067,794 VINCENDEAU JEROME
Det som “bekymrer” meg litt er hvem denne/disse “laksene” er/ skal være. Legger du sammen disse eksisterende så har du 35mill aksjer aksjer til kurs 1,- hvis alle dobbler sine holdning - da er vi på god vei til minimumsbeløpet.
Hadde jeg hatt 100mill på bok så hadde for meg vært en nobrainer og dunka inn 15-20mill aksjer, JEG kunne sikret videre drift og utgivelse av flere titler de neste årene, og i tillegg tjent fett på det! Easy… 
Er det nr 1 som man ofte ser blir brukt og som kan typisk bli overtegnet? Har aldri vært med på emisjon så kan så lite om det.
Jeg ville ikke vært veldig bekymret, det er mange sultne på sidelinjen tror jeg. Du blander litt i kortene rettet emisjon er ikke mot eksisterende aksjonærer (nødvendigvis, selv om det så klart er mulig å gjennomføre en rettet emisjon mot noen som er aksjonærer i selskapet), det kalles fortrinnsrettsemisjon, og nettopp fordi Jebsen trolig ikke ønsker å gå inn med ytterligere eksponering har jeg satt sannsynligheten for dette til lav (dvs siste utvei).
Følg med på TSW, høyere peak denne mandagen enn forrige mandag, til tross for at det var salg da. Nå over 700 igjen.
Tro om det er de nye betingelsene for medlemsskap som har trukket folk til spillet nå? Fint med faste inntekter for Funcom i tillegg til de månedlige salgene av spillet.
Finansavisen tirsdag :
Økokrim tiltaler Funcom-topper
KRIM: Økokrim har konkludert med at fire Funcom-topper hadde innsideinformasjon da de solgte aksjer i 2012. Daværende toppsjef Trond Arne Aas er i tillegg tiltalt for markedsmanipulasjon.
STEINAR GRINI
Tre år etter at Funcom-toppene Trond Arne Aas, Torleif Ahlsand, Bjørn Toften og Morten Schjelle Larsen solgte aksjer i selskapet, er de nå blitt tiltalt for innsidehandel. Aas, som var adm. direktør i Funcom, er i tillegg tiltalt for markedsmanipulasjon. De tre øvrige er kun tiltalt for innsidehandel.
Tiltalen kommer et drøyt år etter at Økokrim tok ut siktelse mot de fire Funcom-toppene. Tiltalen er i tråd med siktelsen både når det gjelder Aas, Toften, som var finansdirektør og Schjelle Larsen, som var markedsdirektør, mens siktelsen mot Ahlsand om markedsmanipulasjon er frafalt. Ahlsand var nestleder i styret.
Solgte etter at de sluttet
De omdiskuterte salgene skjedde gjennom store deler av 2012 – året da Funcom lanserte storspillet «The Secret World». Schjelle Larssen startet salget allerede 4. januar 2012, og Aas og Ahlsand fulgte opp med salg 12. januar. Det er imidlertid ikke disse salgene Funcom-toppene er kommet i søkelyset for.
Aas og Larsen solgte i løpet av forsommeren ytterligere aksjer og dagen før lansering, den 3. juli 2012, gikk Aas av som adm. direktør. Da hadde også Ahlsand trådt ut av styret.
Etter det Finansavisen kjenner til er det aksjesalg etter dette tidspunktet Økokrim angriper. De mener Funcom-toppene satt med innsideinformasjon etter at de hadde trådt ut av selskapet.
Den 10. august, en drøy måned etter lanseringen av spillet, bekreftet Funcom svakt salg og gir blandede anmeldelser skylden for at aksjekursen har stupt. To uker senere må selskapet kutte halve staben og straks etter innleder Finanstilsynet og Børsen granskning av Funcom-toppenes aksjesalg.
– Økokrim flytter grensene
Trond Arne Aas, som er tiltalt både for markedsmanipulasjon og innsidehandel, har engasjert advokat Frode Sulland i sitt forsvar.
– Alle de fire som er tiltalt og er samstemte i at de stiller seg uforstående til tiltalen. De er uenige i Økokrims vurderinger i at dette var innsideinformasjon. Økokrim forsøker å flytte grensens for hva som skal anses for å være innsideinformasjon. Derfor ser vi frem til å imøtegå tiltalen i retten, sier Sulland til Finansavisen.
– På hvilken måte flytter de grenser?
– Jeg ønsker ikke gå mer i detalj på hva Økokrim anser for å være innsideinformasjon.
– Aktivistisk rettslig holdning
Torleif Ahlsands forsvarer, Bjørn Stordrange, retter skarp kritikk til Økokrim etter tiltalebeslutningen.
– Ahlsand har fra dag én villet samarbeide med Økokrim for å oppklare saken fordi han mener han overhodet ikke har gjort noe straffbart eller kritikkverdig. Vi mener fortsatt at Økokrim bygger sin tiltale på til dels uriktige faktiske forutsetninger, men også på en aktivistisk rettslig holdning.
– Økokrim vil anvende ny jus mot de tiltalte. Dette skal vi utdype nærmere når saken kommer opp i Oslo tingrett, sier han.
– Sammenligner du med Transocean-saken?
– Generelt vil svært mange statsadvokater i Økokrim vise for stor interesse i å bruke saker for å skape ny rett eller utvikle gjeldende rett. Det er åpenbart fordi det er mer spennende og utfordrende for dem. Det betenkelige er at den utviklingen skjer på enkeltindividets bekostning, sier Stordrange.
– Ny rett bør skapes av lovgiver
Anders Brosveet er heller ikke nådig i sin kritikk av Økokrim.
– Vår reaksjonen er at Økokrim stadig prøver å utvide området for hva de mener er innsideinformasjon. Det er jo problemet med en lovbestemmelse som er så udefinert i avgrensningen av hva som er lov og ikke lov. Det er nok et eksempel på en relativt aktivistisk tone fra den kanten.
– Hva mener du med aktivistisk?
– Ved at de vil skape ny rett gjennom sakene sine.
– Det er de av oss som mener ny rett bør skapes av lovgiver og ikke av påtalemyndighet gjennom straffesaker. Hvilke grenser man skal forholde seg til bør være klart før man handler og ikke noe man skal finne ut i ettertid gjennom en straffesak. Transocean-saken er et veldig godt eksempel her.
– Vår holdning er at den informasjon de snakker om ikke er innsideinformasjon, sier Brosveet.
I oktober i fjor ila Økokrim Funcom en bot på 1,5 millioner kroner for markedsmanipulasjon. Dermed var saken mot selskapet over, mens Økokrim fortsatte arbeidet mot toppene i selskapet.