Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Ja, det virker som en god, gammel, engasjert aksjonær :smile:

Som veksler litt mellom norsk og engelsk. Det har skjedd før ja… hehe

1 Like

Kanskje greit med ny betalingsmodell? 9-åring kjøpte diamanter på Clash of Clans. Belastet foreldres kort med 28.000 kroner

• Nettbrettet og telefonen kan være som en åpen lommebok, sier Forbrukerrådet.
4 Likes

litt mere økokrim, Toften er siktet :smile:

5 Likes

Litt småprat:

Jeg har fulgt med Funcom leeenge… helt siden før AoC. Alltid gått i pluss med gode marginer på inn og utganger grunnet bra timing, tålmodighet og en god porsjon flaks må jeg innrømme.

På begynnelsen av fjoråret (også FØR Økokrim kom på besøk) baisset jeg Funcom hardt. Dette var KUN pga det jeg mente var dårlig ledelse som tok dårlige strategiske valg og som det til og med kan vise seg var kriminelt korrupte. Men jeg har ALLTID hatt troen på folkene som jobber der og produktene de lager. De har vært veldig nære virkelig store suksesser, men som sagt med en ledelse som har satset på feil hester til feil tidspunkt.

Grunnen til at jeg fortsatt er meget positiv og optimistisk til FUncom er at jeg fortsatt har troen på Funcom som en dyktig spillprodusent-en stayer i en tøff bransje som lager kvalitetsprodukter med lang levetid. Nå begynner også økonomien og strategien å komme mer og mer på plass. Hvis nå ledelsen klarer å styre skuta med en stø hånd UTEN å stikke hånda for langt ned i den berømte honningkrukka og UTEN å generelt føkke opp på noen andre måter (hvor vanskelig kan det være egentlig…) så tror jeg Funom har STORT potesiale!

Det er som nevnt før her moro og spennende med Funcom fordi det er så lite som skal til før vektskålen tipper andre veien og suksess er et faktum. Oppsiden i Funcom har alltid vært og ER FORTSATT per i dag enorm.

Det høres ut som klovnehaussing å snakke om å ta 10-gangeren eller mer, men for Funcom per i dag er det helt realistisk om de endelig får en komersiell suksess under paraplyen. De har vært nære på tidligere!

:slight_smile:

TLDR: Ta et lodd i Funcom om du liker risiko med potensiell stor oppside! Og det er IKKE kvaliteten på spillenen deres som har vært problemet til selskapet før slik enkelte her inne prøver å påstå!

2 Likes

Flere enn Ragnar vet du Onns som har gjort Funcom sine spill til de klassikerene som dem er :wink:

Funcom rager fortsatt høyt på listen over mest attraktiv arbeidsgiver! Så jeg tenker nok de fortsatt har mange talenter i stallen

:slight_smile:

http://e24.no/spesial/universum-lister/studenter/?sector=it-studenter

1 Like

Likte godt at de nå har lagt til iPhone som støttet device for LMO.

Supported iOS devices are: iPad Air, iPad Air
2, iPad Mini 2, iPad Mini 3, iPhone 6 and iPhone 6
Plus.

Det er noen 100 millioner flere devicer enn kun iPads : )

2 Likes

Javel…? Så studentene svarer Funcom for å være snille med dem da eller? Hvordan forklarer du den??

De lå på 5. I fjor og 9. I år så noe negativt har siste års støy påvirket.

Den der forbauset meg litt. (om den er pr. nå) Har jo vært noen mediaoppslag gjennom tiden hvor arbeidsforholdene deres har fått regelrett slakt.
Om man feks. tar et kjapt google søk på arbeidsforholdene i Funcom, finner du ikke mye positive saker, om noen i det hele tatt. (kontra mange store lenger ned på lista som Oracle, Cisco, Opera etc)
Mye av gørra er vel fra 08 og tidligere, men ville tro det tok lengere tid å snu den der, men for all del. Hyggelig det :slight_smile:

1 Like

Skulle til å kommentere det samme. Har prøvd og funker særdeles dårlig; spesielt for litt voksne personer med litt “pølsefingre”.
Mulig det er enklere for små barn med smålanker :wink:

Jeg har ganske delikate fingre så jeg tror det går bra.

1 Like

http://aceofgeeks.net/joshua-doetsch-buzzes-wisdom-an-interview-with-the-writer-of-the-secret-world/

The Secret World Production Team - Writers

Assistant Project Manager Kristine Greaves
Lead Writer Dag Scheve
Writers Ben Schroder, Kasper Hartman, Ragnar Tørnquist
Lore Writers Joshua Alan Doetsch, Nina Louise Sund
Additional Writing by Christian Read
Knubot Warlock Karl Andre Bertheussen

2 Likes

Synes du det er rart at det er mange som mangler ? :wink:

Jeg sjekket noen av de som har vært med på Age of Conan og fant faktisk en som har jobbet på det meste fra longest journey til LMO :slight_smile: Fant 5+ som har vært med på AoC,TSW og LMO . Hvor mange er de i norge nå ? rundt 30 ?

1 Like