Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Ja jeg bare svarte på ditt spørsmål men skjønte jo hva du fisket etter. Og selv om de som var der er dyktige på historiefortelling, betyr ikke det at “nytt blod” er en dårlig ting. Jeg tror det er viktigere at historien fortelles på rett måte. Noe som ser ut til å ha feilet siden TSW gikk såpass mye dårligere enn forventet.

Føler de nå beveger seg mer mot massene enn mot nisjene. Noe som er bra for økonomien i alle fall.

Det er ikke noe feil med de som jobber med spillene, men det hjelper ikke når ledelsen har hodet begravd i excel ark og de ansatte ikke vet hva de skal lage for noe. LMO kunne blitt ganske bra tror jeg dersom de hadde en bedre plan. Skal de satse på PvP og gameplay, eller adventure, puzzles og historie - nå har de dessverre ingen av delene. Dette er ikke ting du legger til over et år etter lansering, de må designes inn fra begynnelsen.

4 Likes

Det er ikke lett så se hvor grensa mellom en mobil og en tablet går nå for tida. Ofte er det en og samme sak.

Mobiler og nettbrett begynner å bli ganske like i størrelsen spør du meg. Viktigste for FC er jo først og fremst at foreldre kjøper spillet og den muligheten er nå utvidet til foreldre som har iPhone 6. Det er heldigvis veldig mange. Dette blir en spennende sommer : )

Denne gamle artikkelen er litt interessant som bakgrunn for å forstå det som skjer nå

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/5706/gransker-funcom-for-innsidehandel

Det er vanskelig for Funcom å gjennomføre en ny emisjon der de maler opp veldig positive scenarioer med tanke på at de kanskje burde gitt mer informasjon før emisjonen innen TSW lanseringen.

5 Likes

Steam Summer Sale -50% TSW og -30% Ultimate Edition

1 Like

Lego Worlds gjør det bra allerede i Early Access

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=332310&range=30

2 Likes

Re: Holmes

Har fra sikre kilder at det kommer søksmål med bakgrunn i emisjonen like før TSW release. En er bare rådet av advokatene til å avvente endelig avklaring av pågående inside sak først, da denne vil ha stor betydning.

7 Likes

Og “LEGO Worlds” rett i kjelleren igjen på Steam nå…

Vi kommer nærmere og nærmere release, men interessen for Lego Minifigures Online bare synker;

(se stiplet blå linje)
https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0%2C%20Lego%20minifigures%2C%20Funcom%2C%20Chima%20online%2C%20Lego%20Chima%20Online&date=today%2012-m&cmpt=q&tz=

Da Betatest ble annonsert, helt til venstre i grafen; LMO 24 – i dag 1 år seinere og bare dager fra release LMO 5-10

2 Likes

Interessen får nok en oppsving snart. Men hvor mye nytt innhold får vi fra start? Håper det kommer info om framtidig innhold. Ikke sikkert det blir så mye nytt 29. juni.

Edit: For de fleste spillere på iOS (iPad og iPhone) er jo alt nytt :smile:

Game Downtime - Wednesday June 17th

Hi everyone! We have some very important information about the servers this week! We’ll
be taking the servers down for an extended period starting June 17th at
1100 GMT, 7 am EDT, 4am PDT. During this downtime we’ll be getting our
servers ready for our relaunch on June 29th. Also, the
playminifigures.com website will be unavailable during this time. LEGO
Minifigures Online will be converting to a buy-to-play business model,
and various game components have been improved as well. The game will
launch with some cool new additions like an overhauled story, voice
narration, and cinematics! If you have previously spent
money on memberships or other in-game benefits, your copy of LEGO
Minifigures Online will be upgraded to the full “purchased” version of
the game. If you have NOT spent money on the game, you will need to
purchase the game once it has relaunched on June 29th before you can
continue playing. Please read the F.A.Q. found at playminifigures.com! We appreciate your
patience while we make this transition, thanks everyone!

9 Likes

Tror ikke noen klarer å forklare det nei :stuck_out_tongue:

KAN jo heller ha en sammenheng med at de om litt over en uke skal launch’e et b2p spill på blandt annet iOS. LMO heter det og er for barn. Burde lese litt om det :slight_smile:
Trolig kortsiktige spekulanter.

Edit: Er absolutt ikke hver dag man ser SB -13% og FC +11% :slight_smile:

6 Likes

FUNCOM har lagt til klient for Xbox One i LMO nå (“DownloadList-CLIENT-XboxOne64-SSE2DXT-modelQ0=951cfb52c04b739de86b62c1ed7ce097”). I følge siste intervju med CEO har de jobbet sammen med Intel lenge rundt DirectX 12. Windows 10 lanseres 29 Juli på alle Microsoft sine plattformer med støtte for universal apps og en felles appstore for PC, Tablet, XBOX og Phone.

6 Likes

Jeg så også den. Det burde være greit å få det på xbox når det funker på pc, og det funker jo fint å spille med håndkontroller. Blir spennede å se når de launcher, hvordan det funker, og hvordan det blir tatt i mot. Jeg gleder meg til å teste.

Jeg tror ikke det blir det helt store for aksjen sin del, men jeg tror det blir helt ok.

2 Likes

Noen som har peil hva launchen 29 Juni vil bestå av?

Blir det ordentlig launch, med publisitet, eller blir det sånn halfass opplegg som de har kjørt i senere år.