Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Oooops, i dag også. Star B ned 11% og Funcom opp 8%.

3 Likes

Det er vel ikke flust med midler tilgjengelig til markedsføring. Blir vel noe tilsvarende tidligere kanskje en ny promo video, de søker sikkert å få noen reviews og litt omtale, så vil det jo vise seg hva som skjer med diverse lister i forskjellige app stores.

Når de etterhvert vil være i Google, Apple og Microsoft sin app store i tillegg til steam skal det vel litt til at det ikke blir noen drypp.

1 Like

Gratulerer til de som sitter i funcom.

Spent på når folk snur traden sin og om dette er launch hypen.

2 Likes

Vi får håpe den roer seg…

Tenkte ta noen for good old times sake… Men ville heller kjøpe dem på 1.50 enn på 2.

Noen som har funnet noe positivt der ute på wwwen om LMO launchen denne gang?

Nei, finner svært lite om LMO på nettet.
Er inne med en liten post. Klarte ikke å holde meg helt unna. Jeg synes fremdeles LMO release på mange plattformer er veldig spennende. Kan funcom klare det umulige, når omtrent alle har mistet troen på selskapet?

EDIT:
Emisjon tror jeg er omtrent umulig nå. Skulle funcom trenge mer penger, så må Jebsen frem med lommeboka en gang til, ikke fordi han vil, men fordi han må, er min spådom.

FUNCOM er så fucked.

Skal se hvordan morgendagen går. Ligger den i samme leia som nå, så må jeg vel forsøke krype inn et parr aksjer jeg og. Men etter de internasjonale CEOene tok over så synes jeg bare FUNCOM har gådt fra vondt til værre.

TSW på listen over bestselgere på steam nå under summer sale;

Foran The Elder Scrolls Online!

6 plass sortert etter MMO

3 plass sortert etter rollespill

3 Likes

Ligger forran Payday 2 Crimewave da… :wink:

Nettopp. SB har ikke Crimewave for PC. Så… TSW ligger forran… Faktisk uendelig mye bedre enn SB… Hehe… Du burde kjøpe FUNCOM du :wink:

På sedvanlig Funcom vis ser vi nå at posisjoneringen foran release er begynt.

En trend som om en bedømmer all tidligere historikk bare vil forsterke seg frem mot den 29.6.

1 Like

Jeg er en glad (og livredd) eier av 40 000 FUNCOM aksjer nå :smiley:

Så får vi se om det blir noe haus og galskap den 29 Juni da.

9 Likes

ja da eier jeg 4 000 aksjer og føler det er vågalt nok!

haha

5 Likes

Jeg har enda ikke kjøpt noe, men tar kanskje litt i morgen ettermiddag. Kanskje jeg matcher deg da Gordon med førti :slight_smile:

2 Likes

Velkomen igjen.!

Jeg har en følelse om du ikke stopper på 40 000

1 Like

Hyggelig Jappens, men må nok skuffe deg litt :). Jeg stopper nok her… I mine øyne er FUNCOM farligere enn noen sinne nå. De har ingen finansieringsverktøy og er samtidig presset med Jebsens lån. Ansatte har blitt siktet i forbindelse med insideskandalen. Det er jammen ikke godt å si hvordan de skal få inn penger. Og da er mulighetene få… Alt fra kirseemisjon til å legge ned. De må ha penger for å ferdigstille sine prosjekt, de må ha penger for å betale lån innen 2016.

MEN, enn så lenge så er det semitrygt (i den grad man kan tenke det om et firma som drives av en tilsynelatende ustabil ledelse). Jeg tror vi kan være passe trygg på at Hovedaksjonær ikke ønsker å dra kontakten før vi/han har fått sett hvordan LMO treffer i pad markedet. Vi kan og være trygge på emisjon fordi FUNCOM har ikke rettigheter til å emitere mange aksjer (tror heller ikke Jebsen er interessert i massiv utvanning). Likevel, jeg skal ikke inn i aksjen til samme høyder som tidligere. Skal på ferie til helgen og ønsker bare ha en lyttepost og kanskje komme hjem til 100 000 gevinst i Juli. Thats it.

FUNCOM traff hvertfall med en ting. Good call på å legge ned Canada og flytte arbeidskraft tilbake til Norge igjen (husk utgifter og regnskap er i USD). FUNCOM får nyte veldig godt av at de selger i USD, mens de har det meste av utgifter i NOK. Utgiftene vil fortsette å falle og det vil jo hjelpe på EBIT. Lykke til Champs… Vær forsiktig

6 Likes

De flyttet vel ikke folk fra canada til norge ? De ble flyttet til Durham og tror de bruker USD der :wink:

TSW hadde foresten 1392 spillere på steam kl 22:00 og det er lenge siden de har hatt så mange på en ukedag. Ser vi over 2k på søndag ?

1 Like

Nofun

De har lagt ned workfor hire avdelingen i Canada. Det utgjør mye. De fleste ble igjen der borte, men noen FUNCOMere flyttet tilbake faktisk. Det vet jeg som en fact. Durham fortsetter jo fortsatt på USD selvfølgelig. Men bedre med en USD brukende avdeling enn to.

De skrev forresten noe om denne konsolideringen tilbake til Oslo og til 2 kontor i Årsrapporten. Som sagt lengre opp… Denne traff de hvertfall med. Ville for eks vært dumt hvis de gjorde som de gjorde og så hadde kronen styrket seg i etterkant.

Hmm… pleier google litt rundt på FUNCOM om kveldene når jeg har FUNCOM aksjer… For å se om jeg finner noe av interesse. Fant lite… Men fant dette

Ser ut som det har vært FUNCOM aktivitet på Youtubekontoen nå nettopp… Men når jeg trykker på linken så er uploaden ikke synlig. Tipper markedsavdelingen har noe på lur da. Ennå godt… SIden de nå faktisk må selge dette spillet.

1 Like