Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Kronn postet dette på HO. Legg merke til at dette betraktes som lansering av LMO (ref beta) og Lego er involvert:

As some of LEGO’s most dedicated fans, we’d like to cordially invite you
and members of Eurobricks to upcoming launch events for LEGO
Minifigures Online!

LEGO Minifigures Online, now in beta, will
launch later this summer as a pay-to-play game with additional content,
features, and characters. To celebrate the new game, LEGO and game
developer Funcom are hosting two demo days at participating LEGO stores
in San Mateo, CA and NYC. This is your opportunity to see the new game
before anyone else, get a free copy prior to its launch later this
summer, meet some of the game’s developers, and walk away with some
limited edition minifigures – kids are welcome!

Event details are below:
Event 1: June 23, 2015: The LEGO Store in the Flatiron District, NYC.
Presentations at 11:00 a.m. and 4:00 p.m.
Demos from 12:00 p.m. - 5:00 p.m.
Event 2: June 26, 2015: The LEGO Store in San Mateo, CA.
Presentation at 11:00 a.m. and 4:00 p.m.
Demos from 12:00 p.m. - 5:00 p.m.

3 Likes

kilden er

http://toysnbricks.com/lego-minifigures-online-game-vip-exclusive-event-free-game-copy-limited-edition-minifigures/

2 Likes

Har kjøpt litt i dag :slight_smile: Det kommer noe hype nå borti uniten.

"With a smaller team and hand-crafted content that takes a longer-than-normal time to create, will we be waiting even longer for the next zones?

No. The team size hasn’t really changed in a long time, we even hired a few new faces recently. The main reason for the delays with some of the recent issues was linked to the nature of the content itself: difficult environments, story limitations that were set a long time ago that we had to follow, etc."

3 Likes

Ny engine til Anarchy Online kan nå lastes ned på Testlive!

http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?614406-Testlive-Patch-Notes-18-8-0-13

"General Changes:

2015 Anniversary Preparation

Also, there is this:

http://update.anarchy-online.com/dow...ONewEngine.exe

This is still a work in progress, but we intend to open this up to a much wider audience soon. Brace for impact."

5 Likes

Jeg har faktisk aldri spilt AO men for noen år siden sa jeg at jeg kom til å teste det når ny engine var klar. Nå tar det nok minst 6 måneder fra testlive til live men hvis vi er heldige er det kanskje mulig å spille AO på ny engine rundt jul.

http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?614411-New-Graphics-Engine-NOW-available-on-Testlive!

1 Like

Det kan ikke være mange igjen på AO teamet ( et sted mellom 2 og 5 ?) og tviler på at Funcom hadde fortsatt utviklingen hvis de hadde tapt penger på det. Jeg tror heller ikke det vil få så mange nye spillere men er ikke i tvil om at de kan få tilbake en del gamle spillere. Vil jo også anta at det blir enklere å lage innhold når de kjører på en nyere versjon av engine/verktøy slik at selv med dagens team kan de lage mer innhold enn de har klart på den gamle motoren.

1 Like

Nå har jo AO tatt seg mye opp etter den større patchen som var for litt siden. Hvis man ser på Alexa har de økt med 112000 plasser de 3 siste månedene. Nå må man jo ta Alexa med en klype salt, men Similarweb har også et anstendig anslag, med 160k besøkende pr. måned på nettsiden deres.

http://www.similarweb.com/website/anarchy-online.com

Og com nofun sier er de fortsatt cash-positive. Funcom har jo uttalt at samtlige av livespillene er cash posiitive, altså får de mer penger inn enn hva de har i kostnader.

For øvrig kan man se i kommentarfeltet på både Youtube og i artikkelen på Massively at det fremdeles er bra interesse for AO.

4 Likes

Dette har neppe noe å si for Funcom som selskap, men er nok kult for de som spiller/spillte AO. Kommentarene på massivlyop er rimelig festelige. :smiley:

2 Likes

Enig i det men det forlenger nok levetiden til AO med noen år ( forutsatt at FC overlever ).

3 Likes

Her er et par :wink:

“I have logged in. It is REAL…”

checks calendar Nope, not April 1st. Color me SHOCKED. :D”

“Screenies or it didn’t happen.”

“Graphic upgrades like that almost never happen in MMOs… treasure them when they do, it’s like a Bigfoot sighting.”

“Wait, really? On noes the sky must be falling! It’s the end of the world!”

“Wow. This must be the bizarro universe. I thought everything felt subtly backwards when I woke up this morning.”

6 Likes

Kanskje mine 40 000 ikke var et så dumt kjøp likevel da.

4 Likes

Forlenger nok levetiden, øker antall spillere, men det forandrer ikke på Funcom sin avhengighet av at LMO lykkes for å kunne betjene gjelden sin.

AO er for gammelt selv med oppdatert grafikk. Som Onns sa, det ser jo fremdeles 10 år gammelt ut…

2 Likes

Selv om engine er ny så er det fremdeles de gamle modellene/textures :

"As far as I know, no new textures or updated models are included in the current engine test. It’s all the same stuff as on Live.

I wonder if we’ll ever see the updated characters, buildings and textures we saw a few years back make their way here. But hey, it’s on Test now so maybe they can start throwing more of this in there. "

Det positive er jo at folk resubber selv om det bare er snakk om ny engine på testlive :smiley:

“I love it. Resubbed my account to take a peek and it was worth it and im keeping my subscription going. It really feels to me as some of the magic i felt 13 years ago is back. Offcourse it still looks dated but no way around that. Good job guys!”

1 Like

OI der kom denne!!

http://www.gamasutra.com/view/pressreleases/246695/LEGOreg_Minifigures_Online_Launches_June_29_on_PC_MacLinux_iOS_and_Android.php

For de som lurte på om hva launchen innebærer 29 Juni. Så er det launch på alle platformer Android og iOS… Hele røkla. :smiley:. Tok meg 65 000 til før jeg postet dette naturligvis :wink:

9 Likes

Tok et par lapper til der ja…

Mulig de bare poster det samme som vi vet fra før, rart at de vet at dette kommer på ios og hele røkla. For der venter de jo på godkjennelse… noe man kanskje burde fortelle markedet først?

Liker ikke at RSI nesten er overkjøpt-

@Irathi … FUNCOM, når i oppadgående luftstrømmer så stanger den ikke før RSI 90.

Saken er…, Hvis nå folk igjen skal få troa på denne LMO greia så begynner det å bli knapt med tid for å kjøpe seg noen lodd. Altså, LMO kommer ut på alle platformer neste mandag, og skal ligge featured i iOS og Android appstore de neste 14 dagene (og det er vanligvis ekvivalent med veldig høyt på salgslistene)… Når tror du dette skal roe seg. Når kommer det magiske øyeblikket man skal selge for å kjøpe seg inn billigere? Tror hvertfall ikke det er nå. Strikken må tøyes mye lengre først.

Jeg tror folk flipper skikkelig i det LMO ligger først på salgslistene… Det er ganske sikkert at de vil det når featured på forsidene. Det store spørsmålet om dette blir hit eller flopp tror jeg først man kommer til å forstå etter 14 Juli når LMO ikke er featured lengre. I mellomtiden har nok denne gått rimelig bananas… Tenker jeg (dette med forbehold om at også jeg kan ta feil… har jo gjort det før for å si det mildt :wink: )

5 Likes

Ja det er jo derfor jeg akkurat økte beholdningen 4 gangen.

Selskapet er uansett priset så lavt nå at et hvert glimt av suksess vil få prisen til å skyte i været.

4-6 kr er absolutt innen rekkevidde.

1 Like

Dette er jo praktisk talt en bekreftelse på at launch går som planlagt 29. juni. Veldig bra!

2 Likes