sitter å venter på denne skbn dumpingen eg, når kommer den ?
her bare å slå av, å gå utigjen, følgt med litt siste halvtimen, men blir litt svimmel av det hele
gnager oss opp igjen nå, 1 mill ut er en del, det er bra trøkk foreløpig, tror optimismen er større enn pessimismen på nåværende tidspunkt og kursnivå
Om denne korreksjonen kom uventet på folk, må dere slutte med aksjer. Makan til hyling på HO. Jeg har troen på funcom og sitter!
K
Sjelden jeg gidder å lese Funcom trådene på hegnar, selv om det sikkert er moro å se hva “Jeg er investor ikke trader” foretar seg, virker som det veksler litt mellom himmel og helvete.
Når man har så store bevegelser på kort tid uten nyheter så er det iallfall mulighet til å gjøre noen gode trades
Klart det, vurderte selv å selge trade aksjene mine, men beholdt hele hurven. Min investering horisont i funcom er long.
K
Eller dårlige
Jeg tipper forholdet mellom gode/dårlige trades er nøyaktig 50%!
Min erfaring er iallfall at det er større sjanse for en god trade enn dårlig når det er så store bevegelser uten nyheter BTW, jeg har ikke kjøpt/solgt aksjer i FC de siste 3 månedene så jeg er ikke skyld i opp/ned bevegelsene de siste dagene .
Du handler jo alltid med noen så dine gode kjøp og salg er jo noen andres dårlig salg og kjøp, men det er ikke noe feil med det dersom man har en edge i forhold til markedet, jeg ser ikke noe galt i trading (men man kan jo godt kalle en spade for en spade).
Mye Non handler, en som kjøper mye eller flere ?? noen her ?
Klarer ikke å holde meg bote i dag, har lyst å kjøpe mer
edit : går den nå ?
… der hadde du 100% rett.
Om nyheter:
I Funcom og sikkert svært mange aksjer er det ikke bare selve nyhetene som får de til å bevege seg mye, mistanke/hint om snarlige gode nyheter er også godt nok for kursoppgang.
GIG kommer det månendtlig rapporter om spillere, det er kjent. Siden de har guidet 100% økning i år, så er reaksjon opp nærliggende å tro.
I flyselskaper kommer det jevnlig trafikk-tall. Har det vært f.eks. vært ferie i den perioden er det nærliggende å tro at tallene er gode nok for oppgang f.eks.
Ja og det er derfor ikke uvanlig at man kjøper på forventninger/rykter og selger på news
Sell on news er kanskje mest aktuelt for aksjer som nettopp Funcom, da det ikke er nok volum på normale dager for store aktører å komme seg ut uten å drepe kursen.
Ja, spillaksjer er perfekt for dette, selg før lansering, enkle penger hvis man holder seg til strategien.
lurer på om jeg skal kjøre på med 10k til nå på 1,80 eller vente å se an i morgen, ser ut til å ha bunnet ut. Har også borti 30k til en eventuell dipp mtp emisjon i bakhånd.
hadde ikke tenkt å si noe, men eg klarer ikke å lyge her, det får vi gjør på andre forum.
100k 1,80 isted, det var mine, eg har halvert i dag, og flyttet kronene til ett annet sted.
da fikk baggern rett
Til Apcl?