Er emisjon satt? Pågang ? Eller er dette bare noe du kaster ut ?
Selvfølgelig er det noe jeg bare kaster ut Jeg fikk en telefon i dag og ble spurt ( for 3.gang ) om jeg fremdeles var interessert i å være med på en eventuell emisjon. Jeg tolker dette som om de sliter med å få gjennomført en emisjon som er akseptabel for alle parter.
Det er muligens kravet om at Jebsen ikke får lov til å konvertere før etter release som skaper størst trøbbel. Han hadde nok tenkt å ikke bli med på emisjonen og så konvertere en del etterpå tror jeg. Og da er muligens caset ikke interessant nok for en del.
Ikke uenig i det. Dette kan jo løses ved å sette emisjonskurs lavere enn konverteringskurs
Blir som jeg skriver lengre oppe her.
En emisjon som lyder “hjelp hovedkreditor med å få tilbake hundre millioner på konverteringskurs 1,54 kr” er ikke det mest forlokkende prospektet å gå inn med penger i.
Tror du konkluderer litt fort her. Jeg har feks. ikke blitt oppringt nylig selv om jeg har sagt meg interessert i å være med på emisjon tidligere.
Det er 2 hovedgrunner til at Funcom ikke har gjennomført emisjonen ennå. Det ene er at de vil ha høyest mulig kurs på emisjon. Tror derfor de kommer til å vente til nærmere sommeren ved release av CE. Det andre er at Funcom ikke har akutt behov for cash. Enten har de lånt av Jebsen eller de har nok penger i kassa til de kjører emisjonen på forsommeren.
Har heller ikke blitt oppringt i dag. Samme som slobo. her.
Helt enig med Slobo.
Jeg er med på emi, blitt ringt 2 ganger men har ikke hørt noe på 6 uker nå.
Som sagt før virket ikke som megler var veldig selger…
Så jeg tror også at Funcom fikk takk i penger nå, som gir dem mulighet å setter emi på høyere kurs.
Per i dag er det ikke mulig å henter 10M usd med de 4-5 bilder vi ser på Conan Exil FB siden… Noe mer må vi få ser før.
Og jeg er helt enig med Alex, Nofun det er helt unødvendig å signere din melding med smilefjes.
Noen er kronisk positive og ser muligheter, andre er kronisk negative og ser kun undergang. Noen gyllen middelvei er sikkert mulig, en midlertidig løsning som gjør at jobben fortsetter så de får markedsført spillet mot markedet på ett senere tidspunkt til forhåpentligvis for oss, høyere kurs. Høy kurs, mindre utvanning
Hvilken av de ?
Synes det er litt klønete at de lekker ut release 12. april på PS4, men så i stillhet fjerner de den fra preorder uten å kommentere at de blir forsinket igjen. Man må nok være tålmodig her ja.
Ikke utenkelig det. Regner uansett med at vi vet mer iløpet av måneden.
Spørsmålet er jo om de klarer å kjøre en emisjon som er langt over konverteringskursen til Jebsen, spesielt hvis det ikke kommer noen restriksjoner på når han kan konvertere.
I dag ha du bare brukt 1 så lett for deg å finne hvilken.
Satser på at du får en 4. telefon om en måneds tid.
Jeg skjønner ikke problematikken om å kjøre emisjon over konverteringskursen til Jebsen. Det handler kun om en potensiell investor ser såpass verdi i å bli med på moroa på bakgrunn av info som foreligger der og da. Det er da vel for pokker ingen som sutrer og sier at “jeg vil også ha (Edit) like billige aksjer, ellers gidder jeg ikke”.
Omsider litt kjærlighet til AOC-folket
Og Bundlestars kjører salg nok en gang. Det er tredje gang på kort tid. Tyder på at de selger ganske bra når de kjører salg der.
https://www.bundlestars.com/en/games?publishers=Funcom&utm_source=Twitter&utm_medium=social&utm_campaign=deals%20funcom
Kan man spekulere i at Funcom trakk The Park fra PSN på grunn av krasj med Dark Souls 3 og Ratchet & Clank.
I så fall er jeg enig med dem i avgjørelsen.
Og der kom det info
As previously communicated, Funcom N.V.
(the “Company”) is planning a share issue with the
purpose of raising capital for the development and
marketing of Conan Exiles, as well as the execution of
the overall Company strategy. As part of this process
the Company is compiling the required prospectus
documentation for the contemplated equity issue.
Pursuant to this activity and in order to offer the
Company more flexibility, the Company has now entered
into a short term loan agreement with KGJ Investments
S.A., SICAV-SIF for the amount of USD 500,000 to
support the operation of the business during this
period.
This loan will be repaid in full once capital is
raised from the share issue.
Lager en ny tråd om dette…
Intervju - The Park på konsoller. Hele intervjuet er ikke kommet opp enda. Men da er de i gang med litt hype.