Hvis nødvendig, er det kanskje mulig at han gir et lån som du sier. Men da viser det at han har troen, og da tror jeg det lånet er for å gi dem tid. Tid til å få presentert casene sine for markedet og sørge for en høyere kurs ved emisjon.
Hvor.mye penger har Jebsen?
tror han klarer seg
Her er info om det ene selskapet hans som eier ca 10% av funcom :
http://www.proff.no/regnskap/kgj-capital-as/oslo/-/Z0IC2TVZ/
EDIT: og her er et av de andre
Ja han går ikke konk av å hjelpe Funcom av og til.
http://www.kapital400.no/component/kapital400/?view=userdetail&cid=58&rank=57
Det er jo bare en liten bihobby å hjelpe FUNCOM for en mann av slik kaliber, koster han ikke rart av totalen hvis derimot Funcom lykkes med en tittel, så er lånet tilbakebetalt. Hvor mye har han “tjent” i tiden i Funcom?
Nei men de fleste investorer liker jo at alle investeringer går i pluss uansett størrelse
Han har jo tjent litt pga renter og dollarkurs
Det er ofte en grunn til at menn av slike kaliber har de formuene de har, og det er ikke fordi de kaster gode penger etter dårlige. Uansett hvor små beløpene er i det store bildet.
Dollarkursen har ikke så mye så før han realiserer og konverterer han er det vel heller en fordel om dollarkursen er ned. Rentene på 6200TUSD lånet har ikke blitt betalt siden midten av 2013.
Som å arve et skipsrederi f.eks?
Ja da skjønner sikkert Jebsen også at CE og Funcom blir en meget god investering. Aksjen har jo gått opp med langt over 100% siden de fikk rettighetene av Conan universet.
Og han vet og vi vet, at aksjen går til himmels straks vi får vite at emisjon eller finansiering er fullført
Derfor Fredriksen mflere støtter/støtta norske fotballklubber som eksempel, for å tjene penger?
Poenget mitt er at en mann som Jebsen legger så lite i hva som kan bli enormt hvis det lykkes. I verste fall betales bare lånet tilbake, da har han tjent litt renter osv, samt aksjekursoppgangen som følge av resultatet som i første omgang sørget for tilbakebetaling av gjelden.
BTW; hvis det er noen her som er interessert i å være med på emisjon ( min 100k euro ) og som ikke har snakket med ABG enda så anbefaler jeg at dere gjør det.
Nei i verste fall betales ikke lånet tilbake
La meg omformulere, i worst case scenario vedrørende salg av Conan Exiles, så holder det kun til å betale lånet
Hvis det selger så bra så blir nok gjelden konvertert til aksjer
Dersom han konverter til aksjer så har vel ikke dollarkursen noe å si da både lånet og konverteringskurs er i dollar. Det blir samme antall aksjer uansett dollarkurs.
ABG Sundal Collier. Deres tilrettelegger for emisjonen.
Har ikke veldig mye å si men dollarkursen påvirker gevinst/skatt på obligasjonen som trigges når han konverterer.