Jeg tror kanskje 12. bare er tentativt så mulig de vil skyve litt på det hvis det ikke er helt ferdig…
I følge et par twitter-brukere lå det ute på PSN preorder, men ble tatt vekk igjen. Så kan man jo spekulere i hvorfor det ble det, men tror vi vil se det ute på tirsdagen.
Jeg får litt vondt i magen, og følelse av deja vu når dere sier at the park har ligget ute for bestilling og blitt fjernet igjen. Det var jo lignende hendelse med LMO på Amazon. Jeg liker heller ikke at det drøyer med info og emisjon. Jeg hadde forventet at de hadde kommet med en video til for en stund siden. Funcom har vært flinke til å komme med info en periode, men nå føles det som at de gir oss The silent treatment. Føles litt som under LMO.
Jeg håper de kommer med en saftig video med gameplay og bygging neste uke og at de får satt en emisjon like etter.
Kanskje det er stille på grunn av såkalte lukkede perioder?:
“– Noen endringer og presiseringer har funnet sted, spesielt i forhold til håndtering av innsideinformasjon, og rutiner i forhold til å tilgjengeliggjøre lover og regler for ansatte. Rent praktisk medfører disse endringene at vi hyppigere bruker det vi kaller for lukkede perioder. Dette for å unngå at man kommer i en situasjon der det er usikkerhet rundt om det er innsideinformasjon eller sensitiv informasjon, sier han.”
Funcom har tatt opp lån før uten å si ifra før rapport. Den gang var det Me som påstod at kassa varsvært nær tom. Etter rapport kunne alle se at han hadde rett hvis ikke de hadde fått nytt lån.
Takker, slik jeg tolker det kommer ikke The park den 12 da det ikke ligger ute på PlayStation store over kommende spill. Så jeg forholder meg til at det kommer løpet av Q2 som er fram til utgangen av juni.
Det sto også at den lista ikke er endelig og kan forandres.
Skulle det mot formodning komme den 12 ser jeg på det som et pluss.
Usikker på om han mener at det er forsinket ut fra en Q1 release eller nå. Og er usikker på om han har forhåndsbestilt det nå eller om han gjorde det på PC.
Det har jo vært ryktet at 12 april er release for The Park på PS4. Virker jo som at de ryktene nå kan være avkreftet. FC har jo bare kommunisert Q2 selv og det ville jo vært naturlig at de tok en preorder runde først eller nevnte launch dato før launch og tiden er litt knapp til det. Kanskje de heller vil slippe samtidig med Xbox… Er jo lenge igjen av Q2 enda…
Kjøpte visst litt på 2,03 fikk jeg beskjed om nå. Hva er RT? Noen som panikkselger?
RT er 2.00 Noen i DNB som solgte ish 120 K
Finnes det noen tilbydere som gjør at man kan se hvem som ligger ute på kjøp og salg poster ? tenkte på de 2 poster på 1,9 og 1,7. ( tenkte på om det er DNB , NON ovs)
“Youtube:Why Invest In” må være litt av en type…
Type…?
heh, p.g.a. forumet her har Funcom blitt sett mer ganger enn Alphabet og de andre store… fortsetter funcom å høste seere nå så er førsteplass på kanalen neste:)
Ja, sannsynligvis har Funcom allerede tatt opp et nytt “working capital loan” fra hovedeier for å kunne finansiere videre drift. Dette ser vi i så fall ved neste presentasjon.
Selv om Q1 kan ha vært et godt kvartal inntektsmessig med gode tall for TSW i januar og februar så ville økonomien ellers ha vært slik nå at videre drift neppe ville ha latt seg forsvare særlig mye lengre.
Åpenbart er emisjon vanskelig å få til i øyeblikket med de implikasjoner dette vil ha for fremdriften i utviklingen av Conan Exiles. Ellers ville vi jo naturligvis sett en emisjon i løpet av de snart tre måneder som er gått siden de fremskyndet q4 presentasjonen.
“Stillheten” nå skyldtes vel at de jobber intenst med å sikre kapital tilførsel nok til å kunne utvikle planlagte spill i løpet av året, mens et kortsiktig lån gir dem noe bedre tid til å fortsette denne prosessen som tross alt ble igangsatt i 2012. (utredning av videre strategiske (les: Finansielle) alternativer ved bruk av meglerforbindelse).
Med en gjeld på 11 MUSD og en konverteringskurs på 1,54 kr så må de jo tross alt komme med en plan for konverteringen som en potensielt større emisjonsdeltaker kan leve med, ellers kan jo fort en emisjon mer bli et “redd hovedeiers risikoeksponering” prosjekt enn noe annet.
Aksjen kan fort gå begge veier hvor retning og tempo kan bli radikalt. Kan gå rett opp ved melding om finansiering, noe avhengig av detaljene og rett ned ved negativ melding eller at tiden går uten at noe skjer rundt videre finansiering.
Here we go again…
Du mener altså at Jebsen er overbevist, og har gitt dem et nytt lån, men at de ikke får til emisjon? Han gir dem et lån til tross for en sånn usikkerhet altså?
Å annonsere noen av de andre spillene de holder på med hadde ikke vært lurt? Spesielt med tanke på at de sliter sånn med å få inn penger?
De har vel 14 MUSD i gjeld + 3 år med renter på det lånet som er på 6200 TUSD så hvis lån + renter konverteres til 0.18USD så blir det rundt 83mill aksjer.
Tror ikke Jebsen ønsker å skyte inn mer penger her, men at denne likevel har skutt inn et mindre beløp inntil “hver stein er snudd” og alle plausible muligheter for innhenting av kapital er utredet. Vi ville neppe sett YA trekkene tidligere om de hadde kunnet dra nytte av videre finansiering fra hovedeier, men nå har de heller ikke avtalen med YA Global Master lengre heller.
De har jo signalisert mellom 5-10 MUSD som behov og slike størrelser kan være en utfordring å hente inn slik markedet og selskapets økonomiske situasjon er i dag, men et mindre lån fra hovedeier slik at drift er sikret en stund til er en mulighet.
Hvor langt kan man forvente at de er i utviklingen av Conan Exiles, når er det vanlig å komme med gameplay videos?
Og hva skal man si om kursutvikling/etterspørselen om dagen, en normal månedslønn og kursen går opp/ned 10 øre