Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Denne blir flittig delt merker jeg : http://www.engadget.com/2016/04/18/the-park-reaches-consoles-may-3rd/

Engadget er jo en megastor site.
https://www.similarweb.com/website/engadget.com#overview

84 millioner besøk per måned…

Jeg har trua på at the park kan generere litt jeg. Og ikke minst bygge interesser for Conan.

1 Like

Tja, hadde vært hyggelig det, men viktigste er at de lærer masse til CE launch.

2 Likes

Jeg må inrømmer at jeg ha det veldig gøy om dagen å følge alle diskusjoner om Funcom.
Det ser ut at ALLE vil var inn men ingen ønsker å kjøper med tenker om kanskjer er det billigere i morgen…

3 Likes

Jeg synest det er helt legitimt at folk venter til bussen er i ferd med og gå! ingenting er bedre for busssjåføren at en hel arme springer etter bussen. “de får lære seg bussrutene” !
Jeg venter spent på og se ordre bildet etter gameplay video eller evnt finansiering er i boks uten emisjon? Jebsen kan jo være troende til og gå inn med en solid slant slik at de får jobbe i fred med og utvikle CE på best mulig funcom vis :slight_smile:

2 Likes

Gleder meg til ny dev video for CE nå. Mon tro om det kommer noe denne uken. Kommer jo årsrapport på torsdag så da kanskje de slipper litt mer info…?

2 Likes

Hadde det hastet med emisjon ville de kanskje prioritert å få ut mer info slik at potensielle investorer ville hatt bedre beslutningsgrunnlag for å gå inn med penger? Og er eventuelt Jebsen interessert i /tjent med å få inn en annen storasjonær til rabattert pris på aksjene, eller vil han heller spytte i det som trengs for ferdigstilling av spillet, hvor Funcom kjører en miniemisjon for å markedsføre Conan Exiles slik at salgspotesialet kan nås rett i forkant?

På ett tidspunkt må Funcom starte hyping av Conan Exiles, så flest får sett spillet og flest mulig kjøper det. Det starter med gameplayvideo? Vi husker vel også de var i Sverige i “det studioet jeg ikke husker i farten” og filmet bla. sloss scener, når får vi se dette?

årsrapport på fredag vel? 22.04 :slight_smile:

Har sett feil der ja : )

96% var kanskje litt å ta i… selv om det tydeligvis var en spøk.

etter konverteringer vil Jebsen ligge med rett i overkant av 60% av aksjene i Funcom(og det er uten å regne med en emisjon, hvis ikke han deltar i en emisjon vil dette bli vannet godt ut)… Derfor syns jeg ideen til Alex er interessant også for Jebsen. Ettersom 60% ish av et selskap som Funcom vil bli vanskelig for han å realisere i kontanter. Om kanskje han foretrekker at Funcom betaler ned gjelden istedenfor å konvertere til aksjer, kan bli tilfelle. Ettersom likviditeten jobber imot han, med mindre det er forventet at ved suksess så vil de store selskapene innenfor gaming bli interesserte i å kjøpe Funcom.

Ved en tilbakebetaling istedenfor en konvertering, vil de 92m aksjene per i dag (+da aksjene utstedt i en emisjon) gjøre at prisen i forhold til MCAP vil kunne gå høyere enn ved en konvertering, som da igjen vil gjøre de 26% av selskapet Jebsen allerede eier i aksjer, mer verdt gjennom kursutvikling.
Det blir jo selvfølgelig en business avgjørelse som han selv må gjøre, men som en ide, kan den ikke helt avskrives.

Det må også tas til etteretning at Funcom som selskap i seg selv har fått tillatelse til å utstede så mye som 70m aksjer i en eller annen form. Her er det utallige muligheter for hva som kan skje.

1 Like

De sa rundt 25 mars eller noe at gameplay video kommer i nær fremtid, vil absolutt tro det kommer noe snacks på fredag på rapport dagen, kommer det ikke info om CE ved en sånn anledning så skjønner jeg ingenting! Vil tro at etter The park release så settes fokus mot CE og arbeidet med og få info ut i gamer magasiner, youtube, sosiale medier.

Ukes steamsalg på TSW

6 Likes

Rundt 30. plass nå på global top sellers :slight_smile:

10 Likes

Blir gøyalt med Tsw i kveld da skjønner jeg :slight_smile:

Har alle solgt seg ut før rapport fredag, er så rolig her :slight_smile:

1 Like

Nope, stum av spenning :blush:

1 Like

Det er sikkert mange som skal ut før rapport, men kommer det egentlig fram noe nytt i en årsrapport? Vi har jo allerede alle q-resultatene. Det bør vel ikke komme så mange overraskelser på fredag. Jeg gidder hvertfall ikke spekulere i at kursen skal bli lavere. Har ikke mage til å dagtrade.

Jeg tror forresten at Funcom kommer med en video på torsdag etter stengetid. Det passer bra med tanke på stilletider og for å få oppmerksomheten bort fra året som har gått og over på fremtiden

5 Likes

Jeg selger ikke. Nede i 1,83??? Særlig…Var det noen som daua?

Se på volumet, det er lavt nok til at noen med litt penger kan kjøre kursen akkurat der de vil.

5 Likes