Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Min bestemor også :slight_smile:

3 Likes

Trader hun med Funcom aksjer? Imponerende :+1::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Hehe, nei da ville eg nok blitt bra overrasket :wink:

Men Hey, som sagt bare noen få tusen, ikke noe å ta sånn på vei med :slight_smile:

2 Likes

Jeg synes utviklingen i Funcom kursen er veldig edruelig og fin foreløpig, noe jeg liker. Jeg er med fordi jeg liker hva de har gjort av ryddejobb siden de begynte noen år tilbake, og det er dette sammen med min interesse for bransjen som gjør at jeg har troen på selskapet fremover. De har levert nullresultat og ved litt medvind kommer det positive tall mange kvartaler fremover som følge av flere titler osv. Gjelden må betales tilbake, det kan de klare allerede bare ved salg av Conan Exiles slik jeg ser det.

Selge nå er uaktuelt, men å ha en sidepott til litt trading har jeg, men grunnbeløpet har jeg hatt helt siden før jul, det har betalt seg. Det selges aksjer på ask, det er positivt, de som er inne ønsker ikke selge nå. For hver dag som går, kommer nyheter nærmere. Det samme gjør også emisjonen, så ha litt ekstra penger klare for å fylle på :slight_smile: avslutte uken på 2.35 hadde vært perfekt!

Edit: Kronn? Bestemor som selger Funcom? :slight_smile:

4 Likes

til info, hverken meg eller min bestemor er selgere idag

4 Likes

De nullresultatene kommer av store investeringer gjort tidligere, som de så har skrevet ned.

Det er nå mer interessant å se på cashflowen, så ser du hvor mye av investeringene som må dekkes inn av neste spill.

2 Likes

tror vi ender i pluss :slight_smile:

Skal ikke mye til å kjøpe den i pluss :wink:

Nettopp.

Bare småpenger som får høydeskrekk når den går 10% og må sikre noen kroner. Kursen ser da ut til å ligge ganske fast ~ 2.2 så nedsiden er for øyeblikket 2.2 og oppsiden er X.X. Her kan ting skje fort og jeg er selv veldig spent på tirsdag/onsdag launch The Park PS 4. Det blir gøy!

2 Likes

Er spennende tider nå ja! Regner med å se noe update om Conan i løpet av kort tid også. Er over en uke siden forrige og over en måned siden de sa at Diary kom i “not-to-distant-future”. At vi ligger å vaker rundt 2,20 er helt greit i mine øyne, ikke lenge siden vi var å smakte på 1,90 tallet. Skal si denne aksjen lyser opp hverdagen :smile: reisen har såvidt begynt!

3 Likes

Spekuleres i at neste spill fra Funcom etter CE vil bli survival spill i TSW IP/verden:

Usikker på hva det kan være, men tror de vil hente mye fra TSW slik som med The Park, men alikevel få det til å bli et helt eget spill. Blir spennende det også, men jeg forventer ikke nytt om dette før til høsten.

3 Likes

Med den planen FC har lagt fram så ligger vel dette uansett en stund fram i tid ? Funcom i Oslo har mer enn nok å gjøre de neste par årene med CE

1 Like

Jeg tror tsw spillet blir angripet på kingsmouth der man følger fiskebåten, mannskapet og deres vei til helvete, vel vitende om før de blir zombies at de har utslettet byen.

5 Likes

Prøver meg på et jafs her i dag

2 Likes

De har faktisk allerede startet på dette(konseptstadiet):

“The company has started internal concept development and protyping for a smaller game based on The Secret World IP […] There is no target release period yet as the project is still in a very early phase.”

Stod i årsrapporten.

Ja da er vi enige :slight_smile: . Svaret mitt var med tanke på denne ( ja dårlig quoting fra meg på den forrige posten) :

Et survival spill havner sannsynligvis ikke i kategorien “a smaller game”…

4 Likes

waves med fiender innenfor en begrenset map er populært, gjerne co-op.(ala zombies i COD serien) Det kan vel klassifiseres som et mindre type spill. Feks på de mest populære maps, eller steder i TSW verden

1 Like

Som gamer håper jeg heller de går for noe tilsvarende det som Alex foreslår :slight_smile:

1 Like

De kan med tiden gjøre begge deler. Jeg har stor trua på nettopp det. Optimalisere Tsw. Mer Action, the good story og “Mye” mindre komplisert. Den artikkelen syns jeg treffer spikeren.