Kun TA basert, her er det nok en del fundamentale ting som på plass for å komme dit opp ( tror eg )
Ikke godt å si hvor Funcom tar veien videre, men ser vi tilbake i tid og samtidig overser emisjonen som en eller anna gang kommer, så går jo gjerne Funcom på ett minimum 3 dagers rally når den først går, og da gjerne og med mer enn 10-11% som idag.
Legger vi på 10 prosent imorgen, så er vi i 2,50 og 2,75 med nye 10 prosent fredag, selv om den historisk sett nok skal gå mer en 10 prosent minst en av 3 rallydager.
- sånn kunne det ha blitt, men finansiering og emisjonsspøkelse vil det nok annerledes.
Folk har glemt hvor flinke Funcom er til å hype sine egne prosjekter! LMO var INGENTING… TSW var noe… AoC derimot!!!
Dere har ikke sett NOE enda… å hente inn penger blir PIECE OF CAKE når de bare får vist frem hva de har planer om!
CE kommer til å få MASSIV oppmerksomhet med relativt lite innsats fra Funcom.
Kursen kommer til å gå BANANAS før launch!!
Så får vi bare håpe at spillet selger som hakka møkk…
Funcom må bare få inn pengene fra emisjonen for å ha noe markedsføringsbudsjett å snakke om! (Noe de hadde plenty av for AoC)
Det er lett å bli euforisk når kursen går opp. Det er godt noen maner til edruelighet Kapital muss sein.
cagey2 du snakker om nå ?
De trenger ikke et markedføringsbudsjett som er i nærheten av det som var tlfellet for AOC.
Et viktig delmål for The Park var dette:
- Generating high amounts of press and community attention without a marketing budget;
Hvis Funcom etter hvert klarer å tjene penger, så kommer de til å være det mest kostnadseffektive spillselskapet man finner der ute, og med det følge opp med ekstremt gode marginer på bunnen.
Ser det ligger en ny artikkel på Facebook: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/setView/news/gameId/1379/showArticle/39487
Jeg kommer ikke inn på grunn av spam-filteret på jobben
RT 2.36, tror fort den kan stikke nye 10% nå
The Funcom annual financial report has been released that reveals several interesting nuggets of information, most notably that the company is counting heavily on the potential earnings of Conan Exiles alongside the other three ‘live games’, The Secret World, Age of Conan and Anarchy Online, all said to be bringing in “solid revenues”.
Funcom also has plans to develop several smaller titles based on The Secret World IP similar to what was done with the highly successful release of The Park.
Lastly, LEGO Minifigures Online has under-performed despite the best efforts of the developers. Further, the company “has therefore fully written off the underlying assets of the game” and it does not “find it likely that any of the game metrics will improve, and has adjusted its investment in the game accordingly.” The report indicates that the licensing agreement with LEGO ends in October 2016.
You can grab the full report here.
er fra den siden din @Slobo
Tror dere funcom kommer til å invitere noen spillere til en lukket alphatesting av spillet, før det havner på steam? Vet dere om noen av de andre spillene som har hatt samme “betalt beta”-modell har gjort dette?
Det er ikke sagt noe om det. Men jeg vet at skulle jeg laget ett spill i dagens marked, så ville jeg tatt kontakt med de største guruene på youtube som spiller, Ark, Rust, etc og fått disse til og teste underveis, samt gi konstruktiv kritikk, det er disse som vet hva som mangler i ett spill. og de har enormt stor makt i spill verden.
de største har millioner av følgere og det de sier er “lov” i spill verden.
så det hadde vært vedlig bra for spillets gang med noen sånne involvert!
De bør i allefall invitere streamere og youtubere for å hype spillet i en tidlig phase. Om jeg husker riktig så ble det gjort med “The Ark” før det kom ut på steam, men veldig usikker.
Funcom har vel skjøt at de kan spare mye penger på markedsføring nå i 2016. Så
de skrev vel i rapporten at de kom til å satse på kanaler som twitch og Youtube.
Kjipt om vi avslutter under 2.27
… Digg… 2.28
Kan vente oss noen nyheter om The Park på PS4 og Xbox snart tror jeg…
Ser lovende ut. Tror fort at Funcom kursen går over 3 tallet med noen “saftige” nyheter
Før åpning idag, så la eg noen små poster på salg oppover, dvs at eg har solgt pittelit idag, ikke mangen, men noen
Hvorfor det? Det er jo nå det nærmer seg nyheter!
Tenkte det var deg. Så en del Skandiabanken salg idag. Det er vel bare deg, T-Bag og NAV klienter som trader med SKN