får se nå da hvor trøkk det er i momentumet, ligger 295 klart til å spises nå
Settes den i krysset kan vi også se 2mrd.
Etter konvertering fra Jebsen og en emisjon på 3kr (mer håp enn realistisk) + opsjoner og warrants vil 10kr kurs være 2,1mrd MCAP.
Selv om Funcom selv sier at grunnen til suksess ligger i potensialet til Conan Exiles, er det jo ikke noe tvil om at det er fler ting som også drar opp firmaet. Restruktureringen er en viktig faktor. De gjør mye riktig for tiden, også i markedsføring. Men måten de puster liv i gamle spillene er også fantastisk
En ting som vil spille masse inn i salget av Conan Exiles f.eks er antall nye spillere til AOC, som da nesten automatisk blir kjøpere av CE.
Herregud som den går da… Den løp fra meg nok engang. Hadde tenkt å snitte ned posten jeg har hatt siden før LMO flausen. Hadde tenkt meg inn under 2 forrige uke, skulle ha fått ut fingern… Sånn kan det gikk.
Sitter fortsatt med snitt rundt 3.70, men ser jo ut som den snart kommer i pluss med denne farten. Hadde ikke trodd det skulle skje så fort ett halvt år tilbake i tid.
Har jeg regnet rett nå at selskapet verdsettes til over en halv milliard hvis man bare ser på konvertering av gjeld, warrants for Conan IP og market cap (og ser helt bort fra emisjon)?
(92.2+3.3+(7.950+6.2)/0.18)*2.91 = 507 MNOK
(edit)
Stemmer, altså litt mer da om du legger til 8m utestående opsjoner.
edit:
med en emisjon på 3kr kan du legge til 27m aksjer
med en emisjon på 2kr kan du legge til 40m aksjer
edit2:
og for hver dag som går med denne oljeboomen går også da USD/NOK lenger og lenger ned så det igjen blir rabatt på antall aksjer p.g.a dette
Funcom kan ikke slippe alle nyheter før emisjon/kapitalinnhenting så jeg tror det holdes igjen noe så de som vil gå inn med kapital har en gulrot og noe å gå på.
Men hvis Funcom er smarte slipper de noe nytt om CE i tillegg til The Park. Dermed vil kursen kanskje etablere seg på 4-tallet før emisjon kommer etter Q1. Det er i hvert fall et mulig scenario. Og fint for meg som aksjonær.
Hadde det ikke vært for AVM, som har klart å senke produksjonskostnadene sine på Gull fra 1094$ til 925$ siste tiden, sammen med de siste dagers gullrally. Ville Funcom ligget på en klar førsteplass idag på Oslo Børs, i prosentmessig økning.
@toasp Jeg har ikke satt noen grense egentlig, men vil nok kanskje prøve å sikre litt gevinst når den passerer 100%. Tiden vil vise egentlig, mye kan skje.
Hvorfor ligger ikke The Park ute for presale for USA forresten? Noen som vet? Finner den bare i Europa. Skal de bare lansere i Europa i morgen, kanskje? Har ikke sett noe konkret info på dette.
Det blir feil å regne konvertering av all gjeld. Det finnes vel vedtak for at lån skal betales tilbake (80% av likvidert kapital eller resultat). Det fremstår da som at målet helt klart er tilbakebetaling fremfor konvertering?
Det er opp til Jebsen, ønsker Jebsen å konvertere til aksjer har han selvsagt full rett til dette (det er også det naturlige å gjøre dersom han kan få mer i markedet enn det han må “betale” for aksjene ved konvertering).
Nei, det er vel ikke opp til Jebsen? Om Funcom betaler tilbake lån, og det kan de gjøre enten Jebsen vil eller ikke, så er det altså ingen aksjer å konvertere. Jeg tror mye blir tilbakebetalt etter CE, og derfor tror jeg og at markedet på langt nær vil prise inn full konvertering.
Hehe mener du at Funcom bestemmer om Jebsen får lov til å konvertere? Dette er helt i Jebsens hender om han vil få cash eller aksjer når lånet forfaller.
Nei jeg mener, at Jebsen kan ikke bestemme at Funcom ikke får betale tilbake sitt lån gitt CE suksess. Om lån er tilbakebetalt så kan jo åpenbart ikke Jebsen konvertere det verdipapiret lengre. Konvertering forutsetter altså at Funcom ikke har betalt lån tilbake.
“The interest is payable at maturity or conversion in either cash or Funcom shares at the discretion
of the bondholder.”
Interest ja, men ikke hovedstol? Lånet er et instrument bondholder kan konvertere så lenge Funcom ikke har betalt tilbake hovedstol. Jeg har ikke holdt på så lenge med Funcom, men når jeg leste meg opp så fant jeg denne:
"The extension of due date is conditional upon
prepayment of the two loans plus the USD 4.0 million
convertible loan due on 27 June 2017 should the
Company sell some, all or parts of its subsidiaries
or other assets prior to the new maturity date. Any
proceeds from such sales shall immediately be
applied to repay the said loans. Should such
proceeds be insufficient for full repayment of all
said loans, the Company is under no circumstances
obliged to apply more than 80% of the proceeds from
such sales towards such repayment of the loans. "
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=383149
Ser ut som målet/ønsket for både Funcom og Jebsen er tilbakebetaling.
DNM topper salg, om det er en og samme fyr/ babe, så gjør vedkommende gode penger i Funcom!
Du vet vel det er? En som skriver at nå skal vi opp i 4 kroner for nå tilsier alt at alt skal opp opp opp
Yes det er nok T-Bag
Aldri undervurder denne karen: Han kan funcom og er også villig til å satse store summer på funcom.