Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jajajaja, får se om jeg får frigjort noe midler selv også da :grinning:

Siste handledag onsdag før vi får servert ei kruttønne av kvartalsrapport. Dette er siste kvartalsrapport, trolig, før Conan Exiles treffer markedet.

Det er begrenset av hva negative tall angår mener jeg, da alt er nedskrevet og porteføljen har solgt stabilt. Tilleggene er The Park som ikke var der forrige kvartal,og thats it?

Vi husker de sa at snart kommer gameplay av bygging, har de rett og slett spart alt til ei heidundrende investor pakke av ett prospekt og klinker til med emisjon samtidig? Da blir det uansett ikke mulig å få billig inngang, fordi da er fremtiden sikret :slight_smile: det eneste som kan knekke kurs nå er hvis de ikke klarer å gjennomføre EMI og må ha dumpingemi, det ville vært surt og ufattelig urettferdig for alle involverte. Men da er det vel nesten mer lønnsomt for Jensen og dytte inn resten så de kan lansere Conan Exiles?

2 Likes

Full lasta :+1: Og klar med mer så snart rapporten er ute! Handler på vei ned eller på vei :clap: Handles skal det :grinning:

Sitter med 70% av midlene mine i Funcom nå, om mange får kalde føtter på onsdag så laster jeg opp for resten.

Det vil si en nedgang på opp mot 10%

Gleder meg som en unge :slight_smile:

1 Like

Jeg tror samtlige her inne kommer til å bli overrasket og jeg får rett! :stuck_out_tongue: Gleder meg til å kjøpe på rundt 1.70 :smiley:

3 Likes

Tror vi ser negativte tall! Men håper på det motsatte!

Håper for din del att du får rett, men ser ikke helt hvorfor den skal synke så mye nå rett før Conan nyheter.

Litt minus i regnskapet holder ikke.

Da må det komme en melding ala “ikke klarer å få til emisjon eller emisjon satt til 1,50 eller lavere”.

Eller en ræva gameplay på CE.

Eller en Big Fish som selger seg kraftig ned/ut.

Jeg tror mer på en emisjon på 1,50 eller lavere :wink:

2 Likes

Når luftet Funcom ideen om emisjon? Noen som har eksakt dato?

Bagger ute med ny anmeldelse av The Park på HO.

Sitter seff lasta over q1!

Trader pott på ca 10% er ute(i dag) just in case en kort og dyp dipp.

Kan ikke tenke meg NOE negativt nå!

:slight_smile:

1 Like

Jeg klarer ikke se at kursen skal nevneverdig ned med mindre det meldes om utsettelse eller problemer av en sort. Hvorfor? Det blir trolig ett nullresultat, om det skulle bli litt pluss eller minus betyr lite, fokus er på fremtid som den skal være.

Forklar en grunn til at emisjon skal settes før Conan Exiles presenteres? Det er totalt ulogisk? Hva skjer med kursen når det presenteres? Opp, det er bankers! Hvis det bakes inn med at emisjon er satt, opp! Da er fremtid sikret og alles ist gut.

Og hardnakket “vite” at kurs skal ned til 1.5 eller lavere vil kun bety at man er insider og da kan man ikke uttale seg :slight_smile:

1 Like

En aksjekurs skal på en måte henvise til hvor mye et selskap er verdt. En aksje er ikke bare et spill og “odds” for å vinne penger.

1 Like

Skjønner ikke hvorfor “alle” mener vi får negative tall i Q1. Halve staben fører ikke kostnader siden det investeres i CE. I tillegg var januar og februar bra på inntektssiden (spesielt TSW).

Tipper 2.3 MUSD i inntekter og 1.9MUSD i kostnader. Funcom må tross alt pynte brura litt om det skal bli noen emisjon. Kostnadene kommer senere (sammenstillt med inntektene fra CE).

Cashflowen derimot er det eneste som ville interessert meg.

7 Likes

Jepp, men det er mange ting som påvirker en aksjekurs som vi alle vet. Det er heller ikke lett å sette en pris på forventninger og attraktive prospekter og fremtidsutsikter.

Jeg gleder meg nå til en kort og volatil neste uke. Forventer røde tall i Q1(er vel ikke noen overraskelser som vi tjente ekstra på her?), men med grei guiding for Q2(her har vi The Park konsoll launch osv). Q1 tallene vil nok markedet si MEH til og kursen vil hoppe litt opp og ned inntil alle har lest og forstått rapporten. Etter dette vil aksjen gå mot launch på CE og alle godbitene som gjenstår på veien dit. Det er i hvertfall min spådom som er erfaringsbasert, men ikke teknisk : )

2 Likes

Fremtidig inntjening vel så og kanskje viktigere

1 Like

Se bare på NEL, Thin Film osv. De er verdsatt kun på tro og håp. Virker ikke som om det skremmer noen.

3 Likes

Ser den ja :smiley:
Slapp nå av folkens, jeg prøver bare så godt jeg kan å hause ned aksje kursen så jeg kan kjøpe billigere :smiley: :smiley: Jeg var, som mange av dere allerede vet, inne på 1.51 og gikk ut på 2.60… Nå vil jeg helst inn igjen på de samme nivåene :wink: vi får se :smiley:

2 Likes

Jo det kan være det. TSW hadde et veldig vellykket midtukesalg der de var på top 10 i 2 fulle dager. I tillegg sluttet de med salg av GM-pack, og solgte en del av disse (som er dyre) før de avsluttet.

Men pluss eller minus - jeg tror ikke det er det som teller inn denne gangen. De klarer seg fram til release av CE uansett - og til syvende og sist det er det som teller.

Tror det er guidingen, nyheter fra CE/andre spill, og eventuelt emisjonsnyheter som vil drive denne rapporten. Tror ikke resultatet vil ha samme betydning. Det er jo ikke sånn at de går konken uansett liksom…

Tja, mulig det, men uansett småpenger og ikke så veldig interessant mener nå jeg. Er helt enig i at det er mye mer interessert i å høre om Conan og planer fremover.

1 Like