Beklager min oppførsel igår folkens. Jeg får dårlig samvittighet!
du e tilgitt hehe! jeg har kommet over skrellen nå og tenker fremover fra i dag av
ett jævla papirtap som kan snittes ned en del den neste uka. men først litt frigjøring av kapital.
tenker at innen release og med litt hausing så vil funcom aksjen (som ikke er lik noen andre) reagere godt oppover selv om aksje beholdning har økt betraktelig.
Fremdeles litt forundret over måten det ble gjort på men sånn e det
Synest du traff utrolig bra med tipping din.
Jeg er mer spent på hva du så som vi misset
Flaks, plain and simple solgte med 10% fortjeneste på reservepotten jeg kjøpte i går etter massivt press fra de trangsynte her
jeg beholder det jeg “alltid” har hatt fra rundt krona, er ca 35% i pluss fremdeles etter kjøp og salg oppover, og sitter klar til å bli med på repemi og den spådde dumpingen den 10.juni, selv om jeg ikke tror det blir som forespeilet fra de mest negative her
Det var da voldsomt. Haha, hvis ordboka bestemmer hva du investerer i, vel da er jeg glad at jeg kjøper andre ting enn deg ta helg?
Hvordan har inntektene med dette nye spillet vert, the park? Jeg har ikke fulgt med men kan bare anta at det har vert svakt.
95 mill aksjer er bare 95 mill NOK. Det kan markedet sluke på et par dager. Funcom er ikke stygg lengre. Funcom er ei vakker budeie nå, på toppen av heia, blond og barmfager, med positiv egenkapital, 60 mill NOK på bok og helt akseptabelt med lån (som forøvrig renta blei nedjustert til 3.5% på). Funcom har og et meget meget spennende prosjekt som skal ut om 3 mnd. Et prosjekt som fort kan omsette for mange 100 milioner NOK i året. Dagens markedspris for Funcom er 1.15* 230 mill = 264 mill NOK. Dette er latterlig lavt. Jeg ser for meg at Mcap har doblet seg innen en uke eller to. Det er større krefter i Funcom nå igjen. 2.30 tror jeg vi se rundt midten av Juni. Videre så tror jeg at Funcom er priset til 1 milliard før Q2 resultatene. Uten rep emi er det nesten ytterligere en dobling. Og som nevnt oppe her kan Funcom godt være priset 1.5 milliarder ved CE launch som er over 6 kroner aksjen.
Dette tekniske snikkesnakkeriet om “jammen jammen, på torsdag så kommer det så mange aksjer og akkurat den dagen så blir det noen som selger… osv osv…”, det er en avsporing. Samme dagen som mange får aksjer, sitter det og mange som skal kjøpe. Det er jo enkelt å skjønne det. Ikke en kjeft inne her var jo med på emisjonen, så det er vel mulig. Kanskje de vil kjøpe ekstra mye fordi da får de flere repemi aksjer til 0.55 i juli. Ikke overtenk ting, se heller til MCap for fornuft.
5 Var det nødvendig til å overleve…
10 var til å ha arbeidsro.
Hva vil reduksjon av gjelden og lavere rente ha og si for den vanlige driften?
Kan ikke komme på noe særlig utenom at ledelsen kan tenke mer langsiktig og fokusere mer på drift enn på finansiering.
Fin spådomskunst bro.
Syntes du var en dust og dritt at du traff, spesielt når jeg kjøpte mer til 2,45 dagen før.
Men som jeg skrev tidligere, ønsket alle en fin dag, også deg .
Det er det som er så flott på dette forumet.
STOR TAKK TIL pdx!
Funcom bingo!
På et tidspunkt mottok imidlertid rådgiverne et tilbud fra en spesifikk gruppe investorer om å tegne seg for alle aksjene selskapet kunne utstede på det aktuelle tidspunktet, for nettopp 0,55 kroner per aksje. Det var i tillegg knyttet ytterligere vilkår til selskapets gjeld og størrelsen på den etterfølgende emisjonen.
– Tilbudet ble regnet som det beste tilbudet tilgjengelig for selskapet, sier Casais.
Han forteller videre at en offentlig emisjon ble vurdert og diskutert med rådgiverne, men at man ikke trodde at man ville kunne skaffe til veie nok kapital grunnet den høye gjelden og den negative egenkapitalen.
Det viste seg å stemme veldig bra.
Likevel, det er slett arbeid fra ASC dersom de ikke en gang kontakter investorene bak Nordnet-kontoene.
“Samtidig opplyser Hauglund at Nordnet sine kunder, som gjennom livselskaper og private kontoer var oppført som Funcoms tredje største aksjonær, aldri ble kontaktet på noen måte.”
Som det står i artikkelen, har de hatt lang tid. Jeg skjønner fremdeles ikke helt den der. Det var også mange interessenter. Hadde jeg hatt nok penger skulle jeg tatt hele greia selv for den summen der.
Som jeg ser det, så er det dette som har skjedd:
– Funcom og ABG Sundal Collier har arbeidet i flere måneder med å sikre investeringer, og har vært i fremskredne samtaler med flere internasjonale spillselskaper angående både investeringer og salg av eiendeler – samtaler som dessverre ikke har vært suksessfulle, forteller han.
Samtidig, så har de kontaktet diverse personer som f.eks @nofun for å lodde stemningen, og ikke fått nok positive tilbakemeldinger til at de har turt å kjøre på.
Han forteller videre at en offentlig emisjon ble vurdert og diskutert med rådgiverne, men at man ikke trodde at man ville kunne skaffe til veie nok kapital grunnet den høye gjelden og den negative egenkapitalen.
De har kontaktet dem som har kontaktet Funcom. Noen her som har blitt kontaktet uten å ta kontakt selv? Rop ut, for det kan være ganske interessant.
De kontaktet heller ikke Bagger, i følge han selv. Noe som burde være en selvfølge.
Det sagt, så liker jeg at Rui Casais kommer med en “forklaring”. Det er ikke hans feil, men jeg tror kanskje jeg ville vurdert å benytte noen andre enn ASC neste gang.
Fullstendig TALENTLØST arbeid av ASC! Jeg kommer for all tid fremover til å styre LANGT unna dem…
Jeg har blitt oppringt av dem EN gang i denne perioden (siden fremskyndet q4)… en halvinteressert slapp slask i andre enden… Og INGENTING mer av initiativ fra deres side. Hadde i det MINSTE forventet å bli kontaktet igjen før emisjonen ble satt. Det var det siste vi avtalte også… han sa at det bare var helt innledende ringerunder og jeg sa jeg ville høre litt mer detaljer rundt spillet…
Ja det er talentløst. De har ikke gjort en god nok jobb, men “utad” kan de høste frukter av at Funcom fikk i orden finansene til slutt. Samtidig som latsabbene ikke har løftet en finger for å kontakte investorene.
Jeg liker Rui Casais, og tror han er en god leder, og har troa på Funcom framover. Men de må huske på en ting. Det er småaksjonærene med den sterke troen på Funcom, som har gjort at de har overlevd fram til nå.
Må sitere Gaute Goddager på denne om oss Funcom-investorer:
“Maybe they’re naïve like we were? Maybe they’re stupid? I’m very grateful. I always take the opportunity to thank them for their patience.”
haha