Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det gjør det, og personlig ville jeg overtegnet så mye jeg hadde råd til om jeg skulle delta, fordi det ALLTID er noen som ikke deltar.

DVs at du ber om mer aksjer enn det du har tegningsretter for.

2 Likes

Midlertidig kastet ut, du var for negativ til FUNCOM… :slight_smile:

3 Likes

Hele driten kræsjet! Ifølge PDX, så han måtte rulle tilbake med en 3 dager gammel backup.

1 Like

Jeg ville i hvert fall ha ventet til jeg fikk bestille rep emi aksjene!

Fordi du er usikker på hvilken dag Funcom kommer til å bruke for å bestemme hvem som får tegningsrettene? Det logiske hadde vel vært beholdningen på slutten av dagen før emisjonen.

2 Likes

Vil rep emi aksjene som tildeles ha noe å si for hva jeg hadde på emidagen? Noen som kan svare på det?

Ække rart forumet sliter når dere gjør sånn her:

26 Likes

Viktig å påpeke at det er aksjen eg er negativ til, selskapet er eg positiv til med dagens utgangspunkt

1 Like

Forandrer seg fort her, var ikke 2 kr target i går hos deg?

3 Likes

Det spørsmålet skjønte jeg ikke, du blir tildelt tegningsretter basert på totalt antall aksjer du hadde på en bestemt dato. Jeg tror det er datoen dagen før emmisjonen ble sluppet.

2 Likes

Target før release er 3 kr som jeg anser som nøkternt og noe konservativt og absolutt oppnåelig.

En “dobling” var med utgangspunkt i kursleiet da det lå rundt 1 kr og er hva jeg antar i det helt korte bildet.

Finnes ikke noen grunn til at selskapsverdien skal gå ned i forhold til situasjonen slik den var før de hentet inn ny kapital og således hadde et vanskeligere utgangspunkt med mye tvil (inkludert meg selv som var usikker på om de ville få til en emisjon og valgte å avvente inngang).

Noe forsinkelse med forhåndslanseringen (to mnd), nye spill vil bli meddelt markedet i år og sannsynligvis en emisjon like i oppløpet mot CE final release. Det er mine spådommer.

1 Like

Tror dere PAS er leid inn for å få fart på kursen?

Er det vanlig så mulig,de tjener da ikke på denne handlingen de driver med nå, noen må betale for akrobatikken :wink:

Holder kursen seg over 1.50 litt til nå så tenker jeg vi ser samme som i går?

Ikke offisielt, men noe foregår her nå…

Tror folk emisjonsaksjene er i handel allerede?..

Solgte litt nå på 1.50, det her kan jo ikke holde etter de nye aksjene kommer i spill. De har nå rundt 150% gevinst ved salg.

Planen var å snitte ned under krona rundt 10 juni… Utelukker ikke det enda.

1 Like

RSI er fremdeles bare på fattige 40 eller noe slik, mye å gå på enda

De er i hvertfall bra aktiv på fb pagen mtp å svare på kommentarer ang nyheter…
“All we can say is watch this space”
:upside_down:

1 Like

Har dere diskutert den siste børsmeldingen tidligere i dag?

Her leser vi ikke meldinger :slight_smile:

2 Likes

Hehe, jeg ser bare at på f.eks Nordnet står det at antall aksjer i Funcom er 230 millioner, men det kan jo være de bare har lagt sammen det som er i markedet i dag + det som kommer.

Meldingen sier vel at alle som var med på emisjonen har stemmerett på GF. Det betyr vel at de i teorien kan stemme mot å kjøre rep.emi.? Uansett så er det flere enn jebsen som bestemmer hva som skjer i Funcom fremover

2 Likes