Det kan tenkes at vi ser daglig volum over 20 mill hvis kursen skulle falle ned på veg mot krona igjen, eller så kanskje alle får noia og selger, eller så kanskje det kommer en nyhet eller video samme dag som som resulterer i at 50mill aksjer omsettes og at emisjonsaksjene er borte på ett blunk. Vanskelig altså
re : Paddy
Helt riktig. All tilgjengelig historikk viser at slike selskap prises med langt høyere P/E multipler.
Videre er det viktig å huske på at Funcom ikke bare er Conan Exiles men også har en løpende spill portefølje som gir inntekter samt at det også vil lanseres ytterligere nye spill. Og ikke minst at kostnadsbasen nå er langt lavere enn tidligere.
Økt mediefokus på aksjen nå vil besørge at det finnes mange kjøpere på vei inn også.
Antall aksjer og det høye volumet nå gir et helt annet perspektiv på hva markedet er i stand til å sluke unna.
Ser en på den annen side så er det sikkert mange som har ventet på at selskapet skulle bli “friskmeldt” før inngang i aksjen. Slik også jeg gjorde.
Verdien på Funcom nå er slik jeg ser det en god del høyere enn før emisjonen helt uavhengig av om det er mange som har fått delta på langt bedre vilkår enn “menigmann”. Selfølgelig vil også mange av disse være med på forventet kursøkning frem mot lanseringen av Conan Exiles, Det er den gamle historien “mye vil ha mer”.
Selv om jeg ikke tror på de ekstremt høye kurser som enkelte analytikere kommer med som jeg også nevner ovenfor.
Om det var “kun” 20-30 mill aksjer så hadde jeg ikke tvilt at de ble absorbert men med disse mengdene og den fallende omsetninga på OSE(ærlig talt tror jeg det er 6-7 tradere som setter prisen-e i small caps nå) så tror jeg det er en reel fare for at aksjen druknes.? Vi får se…
Og BTW : ikke se dere blind på volum da disse aksjene snurres a lot blant få trader-aktører og dermed skaper kunstig høy omsetning. De samme aktørene vil neppe ha millionevis av aksjer i fanget…
Med effisient marked og reel verdi på 500mnok - 2 milliarder burde de kunne hentet inn penger på en verdsettelse rundt 400-500 MNOK. Det er større usikkerhet før kapital er hentet, men den som tok emisjonen visste at dette ble løst gjennom emisjonen i seg selv og derfor skal ikke den risikopremien prises inn. En mindre rabatt på 10-20% kan man argumentere for pga minstetegning mm
"Conan Exiles All we can say is watch this space. ;)"
Ser dette ble postet på Conan Exiles facebookside for ca 55 min siden.
edit: Dette var som et svar på hvorfor det ikke har blitt vist flere videoer av spillet.
Sitter med en følelse av at vi skal videre oppover.
Enig Holmes.
Dette var en emisjon hvor åpenbart deltakerne kunne diktere premissene.
Vanskelig å si mer ut fra at hverken jeg eller du var med i diskusjonen, men merkverdig at det ikke ble forsøkt å hente inn (noe) på høyere kurser for eksempel ovenfor en del mindre aksjonærer på dette forum.
Videre så virker det som en del her antar at salgsordre boken fredag umiddelbart vil være 95 millioner aksjer.
Så dumme er ikke emisjonsdeltakerne, mange vil sitte mer langsiktig og de som vil selge vil selvfølgelig selge over tid for i minst mulig grad å påvirke kursen. Og det vil selvfølgelig komme kjøpere til for hver dag som går etter som vi nærmer oss release med mer mediefokus og nyheter fra Funcom. Slik har det jo alltid vært og slik vil det være igjen.
En sak jeg har lært meg i markedet er at om du har et mønster i utviklingen i et selskaps aksjekurs i et selskap som er prosjekt orientert så vil du alltid de det samme igjen i senere prosjekter (her spill).
Teknisk analyse og RSI ser også pent ut. (selv om TA i Funcom er krevende)
I tillegg har du den helt uforutsigbare effekten av at mange nok tror det blir kursslakt denne dagen og selger seg ut på forhånd i håp om å få aksjer nærmere emisjonskurs. Skulle dippen ikke slå til, kan det jo tenkes at disse vil fort inn igjen.
Ute igjen
skulle ha venta litt til Kronn, jeg syns det ser ut som dagens rally starter snart… 1.9 iløpet av dagen
Hadde vært artigt og visst hva vi på forumet tror bunnen vil være når emiaksjene kommer ut
Bunn på minimum 0.55, maximum 2, hjalp det?
hehe nei… men uansett så storkoser jeg meg
Mulig, men eg har en plan eg må forholde meg til
smart. aldri lurt å trade på ting man ikke ser selv
Har snitt på ca 1kr, så kjøper nok ikke mer med mindre det dukker under krona
Er ikke utviklingen klin lik de foregående dagene?
Spørsmålet er enkelt, skal dette fortsette frem til emisjonsaksjene slippes løs fredag? Isåfall, fortsetter denne ukritiske kjøpingen så ser vi kurs over 2.50 ila uken!
re: Paddy
Er enig med deg i alt bortsett fra at jeg ikke anser kursutviklingen som ukritisk.
Markedet mener at med inntektspotensialet CE (og andre spill) kan gi, så er Funcom underpriset hva market cap angår.
Jeg angrer ikke på at jeg solgte med 50% gevinst på aksjene kjøpt på 1 krone, men jeg gjør det likevel. Holder kursen seg på 1.70 så går jeg inn med litt i dag, da synes jeg tendensen er såpass tydelig at jeg forventer da videre opp i morgen!?
Var inne i åpningen og ute igjen nå. Smårusk, men peng er peng.