Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Lett å være etterpåklok :slight_smile:

2 Likes

Jeg har tradet meg bort i denne før under de villeste rallyene. Det svir. Bestemt meg for å sitte rolig.

4 Likes

Galskap, glad jeg faktisk sitter utenfor.

2 Likes

Som du også gjorde under LMO-rallyet. Kjøp en liten post som du har råd til å tape, så er du litt med igjen. Jeg har en del lytteposter som ikke er så farlig hvordan det går med. Da er man litt med.

Kan snu fort dette… PAS på selgern i dag etter 2,66 nettokjøp fredag. Tørr ikke røre denne nå.

Planen er faktisk å ta turen innom igjen :wink:

Men jeg venter til etter 10 juni. Hadde faktisk ikke sett oppgangen nå komme og synes egentlig det er litt skremmende at den kommer når så mye aksjer slippes om kort tid. Så jeg mistenker at det ligger kortsiktig spekulasjon bak med utgangspunkt i anbefalingene. Men de som tradet, godt jobba :wink:

1 Like

Hmm, det som på fredag virket som noe håpløse kjøp, ser idag helt annerledes ut.
Ser ikke fornuften i dette.

Hva er kursen i RT ?

1,67 er den nå

Det er jo interessant at med dette tempoet så er man kanskje om noen få dager på kurs-nivåene før sjokk-emisjonen. Hva hadde det gitt i odds?

Håper ikke noen røk på SL eller solgte i panikk da…

RT 1,76 nå

PAS er hittil dagens største nettoselger med 456k. Det var vel de som i utgangspunktet drev kursen opp?

2 Likes

Med nettokjøp på 2,66 på fredag så ja… Tror det fort kan bli volatilt i forkant av fredagen, etterfulgt av emi dump deretter.

Er vell Jebsen som selger via ABG?

Han vil kanskje kvitte seg med like mange aksjer som han kan tegne seg for i rep-emi, det virker logisk. :upside_down:

1 Like

Market cap, market cap, market cap…

Et selskap vurderes alltid i et effisient marked etter forventet fremtidig inntjening.

Antallet aksjer er ikke avgjørende, selger noen og markedet fortsatt vurderer potensialet høyere enn dagens kurs så vil det hele tiden strømme nye kjøpere til.

At det finnes aksjonær grupper som kan være “dumme nok” til å selge nå og at det finnes mange aksjer endrer ikke på denne grunnleggende vurdering.

Funcom vil til syvende og sist prises ut fra forventet inntjening for Conan Exiles og andre spill.

Før spill-lanseringer, så har Funcom stort sett vært priset til en framtidig inntjening som var fullstendig urealistisk. For meg ser det ut som vi er der igjen. Det “verste” scenarioet som er priset inn nå er godt over 1m livstidssalg/300k solgte runde EA launch.

1 Like

Enig. Derfor er mitt konservative estimat 3 kr før lanseringen, men jeg har bommet kraftig her før og lagt mitt target alt for lavt. Kurser på 12 kr etc. som vi leser i enkelte anbefalinger har jeg liten tro på.

Tror imidlertid at vi raskt kan passere 2 kr nå.

Neppe før fredag, da det kommer nye 80-90(?) mill aksjer fra aktører som er kjent for å selge på “best”, og som har meget lav inngang.

Så spørs det jo om effisiente markeder faktisk finnes

Det forutsetter at alle markedsaktører har lik informasjon samtidig, noe som vi i Funcom har erfart at skjelden er tilfellet…

det er garantert mange som blir tatt på senga av salgspresset den 10 Juni. Alternativt så er det mange av oss som blir tatt på sengen av kjøpsviljen samme dato :slight_smile:

3 Likes

Jeg er enig med deg Christian, men er det ikke slik at disse aksjene prises med mye høyere P/E enn “normale” selskaper. Her handler om at hver gang de har penger nok til å lage ett nytt spill ala CONAN EXILES, så blir det som om ett oljeselskap står foran en oljeboring. Skulle dermed FUNCOM klare å selge såpass at de kan finansiere neste spill så kjører det kursen mye opp.

Enig i at det kan forventes en brukbar dip da, men hvor lenge varer den?
Noen vil sikkert selge, andre tenker kanskje på hvor vill funcom-aksjen kan være før release og venter.
Andre tenker kanskje på hva en utsettelse vil bety for kursen ofte med 20-40% fall avhengig av lengden og selger alt med en gang. Min strategi er å ordne meg et godt snitt, å treffe bunnen er meget vanskelig.