Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Må si jeg ler litt, synd jeg ikke fikk tradet, men ler av Funcom, videoen er bestilt. Alt er bestilt. Mest mulig action når emi aksjene kommer. Skulle nesten ikke forundret meg om samme gjeng har deal om å stille opp på en emisjon til.

Føler med de som har tapt penger.

10 Likes

Føler at Funcom har gjort dette til en enda større trading aksje. Jeg er ikke interessert i trading og triggere, hva aktør x og y gjør osv. men det er der fokus ligger nå: hvordan vil markedet reagere på traileren er det alle tenker.

Hvis selskapet hadde vært mer redelig og ærlig overfor aksjonærene og hentet penger på en mer transparent og fair måte ville fokus heller vært: hva tror dere vi får se av gameplay, bygging, combat osv? Nysgjerrighet og spenning overfor det vi alle har trua på og gått sammen for å finansiere. Synd at ledelsen har valgt denne veien.

Jeg stiller også spørsmål ved hvor mye PAS aktøren har visst, perfekt timing i hvert fall. Som jeg tippet:

7 Likes

Snur fort om dagen? Fra himmel til helvete på kort tid, og tilbake igjen like fort. Samkjører du tradingen din med den bannlyste? :stuck_out_tongue:

Kjøper alt eg kan på åpning imorgen

2 Likes

Kan være lurt nå å gjøre det ja

Trader ikke, slik at jeg sitter i toget når det går. Når vet du jo aldri helt sikkert med Funcom aksjen…

Mye tyder nå på videre oppgang, har som regel alltid vært det når de kommer med slike nyheter.

Den falt jo ganske fort etter siste trailer/teaser?

3 Likes

Ja, jeg er ikke sikker på hva jeg vil gjøre imorgen… Er så dårlig satt sammen hele opplegget at jeg mister helt troa

4 Likes

Tror jeg tar fortjenesten jeg fikk idag… (gå i null), som er det samme som om jeg skulle hatt det i banken i 6 måneder… og venter heller til gullet har bunnet helt ut, så jeg kan kjøpe i AVM istedet. Tror mine Funcom dager er talt

7 Likes

Drøy par min a?

1 Like

DOF emisjon kom nå: 95% utvanning…

Eg synest ikke vi kan tillate oss å være overrasket over at det nå kommer hype og video i samme tidsrom som emisjonsaksjene kommer på banen, om ikke Funcom hadde evnet å gjort det, da ville eg sagt det var grunn til bekymring.
Eg synst mye av det som blir sagt, bærer preg av bitterhet og det kan eg forstå, men realitetene har hele tiden vert at Funcom har feilet i det meste over lang tid, og selv om emisjonen som nå ble gjennomført og oppleves ille, så var det nok begrenset med muligheter, dette må vi innse og starte på nytt.
Og det har ikke manglet på advarsler mot hva som kunne skje, selv om kursen ble vesentlig lavere enn noen, vertfall flesteparten kunne se, men hvilket grunnlag hadde vi for egentlig mene at kursen burde 50 øre, 1kr eller mer ?
Samtidig ser vi at markedet har omsatt store mengder aksjer til 3 gangen av emi kurs, så eg er enig i at det er betenkelig, men vi får ikke gjort noe.
Nye Funcom starter nå med frisk kapital og nye spill, lykkes dei som selskap så lykkes alle som har kjøpt aksjer siste året også.

Legg bort bitterheten å se det fra ny blanke ark og lykke til

11 Likes

Helt enig… Torsdag kveld ville vært en kjempedag for videoen å komme ut, med andre ord perfekt timing… Men hvorfor melde 3 dager i forveien når muligheten er klar som dagen for å minske utvanningen for eksisterende aksjonærer?

stemmer det… er bitter… som faen, hehe… men det går over det, imorgen er jeg ikke bitter lenger…

Men kjøper ikke aksjer i Funcom igjen, handler mer om stolthet enn penger… Det er mange fler aksjer å handle i på Oslo Børs, som mange også har høyere volatilitet

7 Likes

Eg er sikker på at du blir å finne igjen som Funcom aksjonær, og by the why, eg synst du en av dei absolutt beste skribentene på forumet og spesielt med dine analyser, eg håper du lykkes enten det blir i Funcom eller andre aksjer

12 Likes

Takker for det, det var hyggelig sagt.

Jeg satt forsåvidt hele beholdningen inn i Bear Brent X3 ND rett før stengetid idag, (ca. 50.65 brent) Blir litt som i lotto for øyeblikket ettersom den er på et vippepunkt. Skal også prøve å få opp grundigere gull og AVM analyser iløpet av tiden som kommer i gulltråden.

10 Likes

Min mor er av det gamle gode slaget. Hun er også oppvokst på øya hvor DOF har hovedkvarter, så selvsagt slik som alle andre der ute var hun DOF aksjonær (mot min store fortvilelse). Hele øysamfunnet har i lang tid snakket om hvordan Helge Andre Møgster tok ut 750m av Austevoll Seafood og alle tenkte han ville spytte dette inn i DOF (som hovedeier av LACO, som igjen eier Austevoll Seafood, DOF, etc.)

Men ingen tenkte på hva det ville si for eksisterende aksjonærer. Min bror jobber i DOF, så ringte han med en gang jeg så meldingen din (kjapt plukket opp btw, ingen aviser hadde sett den enda)

Nå er nå ihvertfall selskapet der redda, (i motsetning til Funcom har DOF åpenlyst slitet hardt med en skyhøy gjeld) og jobben til brodern er dermed også på plass.

Mulig DOF kan bli en fremtidig bra investering for noen, jeg skal ihvertfall avvente litt og se ann reaksjonene til markedet først. Det går vel som med Songa på den kursen fremover, rimelig stillegående. (Forsåvidt kun Statoil, Hydro, REC og Songa som har flere aksjer da enn DOF på hele Oslo Børs)

1 Like

Avm følger eg, men det ble litt panikk når gullet falt nå sist, oppigjen på usikkerheten mangen knytter til siste melding og omvendt splitt.
Tror eg holder meg litt utenfor den en stund, bortsett fra litt trading med mindre beløp.
Men med dagens gullpris så er jo Avm ett selskap som tjener bra, så er det høy gjeld og usikre finanser iht tri-k da.
Når alt dette er på plass, så blir det " gull "

Ja likte det at de har redusert kostnadene til 925$. Jeg er også utenfor, for jeg kom frem til tidligere i år at gullprisen skal ned nærme 1000$ tallet igjen før den store oppgangen. Men skal se nærmere igjen på det nå. Det er ikke noe tvil om at den største mangedoblingskandidaten på Oslo Børs, når gull først setter fart, blir AVM

1 Like

Bare ver obs på at uten tri-k på plass, så minsker tilgangen til på gull kjapt.
Men, ja imponerende kostnadskutt.

Men, tilbake til Funcom, eg kan tilby meg og overta tegningsrettene dine til avtalt pris før desse kommer i handel, så slipper du å tenke noe mer på dei ? :slight_smile:

Edit : antar du har rett på ca 80k ?

1 Like

Skjønner ikke dette. Har ikke folk bare forsøkt å være for lur? Jeg hater tradere som i det ene øyeblikket hyler ut eder og galle og i det andre øyeblikket er superbull.

Jeg synes det er bra at Funcom kommer med info nå. Det er et pluss, for vanligvis så melder de ikke det flere dager i forveien? Legg også merke til at videoen kommer Torsdag (sikkert etter closing). Emisjonsaksjene kommer 10 Juni som er dagen etter. Mao er det neppe noe tulleinfo som kommer i denne videoen. Jeg tror det kommer krutt. Jeg tror det kommer en lanseringsdato som sier 1 August. Det er i alle fall noe som slår, noe som får folk til å storme banen. For hvis ikke så kunne de like gjerne lansert videoen Fredag etter closing sjø.

3 Likes

Funcom har jo sagt currently targeting a late summer release og har også sagt på mail hva de mener med sommer. Tidligst september tror jeg.

2 Likes