Min mor er av det gamle gode slaget. Hun er også oppvokst på øya hvor DOF har hovedkvarter, så selvsagt slik som alle andre der ute var hun DOF aksjonær (mot min store fortvilelse). Hele øysamfunnet har i lang tid snakket om hvordan Helge Andre Møgster tok ut 750m av Austevoll Seafood og alle tenkte han ville spytte dette inn i DOF (som hovedeier av LACO, som igjen eier Austevoll Seafood, DOF, etc.)
Men ingen tenkte på hva det ville si for eksisterende aksjonærer. Min bror jobber i DOF, så ringte han med en gang jeg så meldingen din (kjapt plukket opp btw, ingen aviser hadde sett den enda)
Nå er nå ihvertfall selskapet der redda, (i motsetning til Funcom har DOF åpenlyst slitet hardt med en skyhøy gjeld) og jobben til brodern er dermed også på plass.
Mulig DOF kan bli en fremtidig bra investering for noen, jeg skal ihvertfall avvente litt og se ann reaksjonene til markedet først. Det går vel som med Songa på den kursen fremover, rimelig stillegående. (Forsåvidt kun Statoil, Hydro, REC og Songa som har flere aksjer da enn DOF på hele Oslo Børs)