Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Satser på 70-80øre selv, Litt skuffende video og emmisjonskammerater som blir litt tissetrengte så er vi der.

1 Like

problemet er bare at på 70-80 øre tror jeg folk kjøper med “bagga” hender

3 Likes

Jeg tror mange kjøper for tidlig, sånn at når fallet virkelig kommer er mange fulllastet og litt til.

2 Likes

Hvis videon de viser fram er litt skuffende, så er vel det et fundamentalt dårlig tegn som gjør en evt inngang, selv på 70-80 øre relativt risky? Hva får du ut av det?

… hvis aksjen går ned til 70-80øre pga trading/panikk/stoploss trigging, så er jo saken ganske anderledes. :wink:

Følg min taktikk - kjøp hvis aksjenkursen går ned 40 øre fra forrige kjøp!

Godt poeng, Jeg tror ikke videoen blir skuffende, Funcom er flinke til dette. Det som er mest spennende for meg er alt de ikke viser i videoen. Det funcom viser er alltid bra. Det de ikke viser er ting som ikke er klart eller ikke funker og det har langt mer verdi for meg når jeg skal verdisette galskappen.

Vi får uansett se :wink:

1 Like

Evt 40øre under forrige salg, men da måtte jeg kjøpt på 16,20. Og det ble litt høyt.

1 Like

Jepp

Folk har snakket mye om hvordan vi tydeligvis kunne løftet en emisjon på xx millioner dollar, men sannheten er at vi trader de samme aksjene frem og tilbake et par øre dyrere hver gang helt til alle er fullastet / makset kontoen sin…

Så stopper momentet og så snurt optimismen til pessimisme.

Også +++ er det 5000 småsparere som ikke forstår hva som skjer når en med litt ekte pæng på bok går inn og kjøper 2 mill aksjer og så dumper det i trynet på de…

5 Likes

Kan ikke forstå at videoen og gameplay skal være av dårlig sort ??? de hadde ikke laget en trailer med ræv kvalitet ? dette ble jo framvist til de som deltok på emisjon, og hadde det vært dårlig hadde ikke de lagt kroner på bordet ?
skjønner heler ikke all spekulasjon med at alle emisjons deltakere skal dumpe aksjer, de vet jo hva en funcom hype er og hvorfor selge i ett stop loss raid/dumpings kjør når de kan selge seg stille og rolig ut på vei opp ?? dette råder mot all fornuft i hodet mitt hvertfall! de har nok litt lenger horisont enn kjempe dump etter 7 dager.
ja med 10.000 nervøse små sparere så kan vi fint dumpe kursen selv pga nervøsitet men står vi på krona i morgen før videoen kommer så tror jeg ikke en eneste aksje blir solgt.
Ja de har fremdeles 95 % viss vi står på ei krone men disse gutta er såpass opplyste at de kan selge ned til flagggrensen sin for så og melde fra, uten at markedet har fått det med seg. først da vil en reaksjon komme.

eller er det bare jeg som er for optimist ?

2 Likes

Funcom ROCKER videoer, VIdeoen blir knallbra.

Men det finnes flere her inne som investerer i masse spillselskap, og da er utvikling av spillet og hvor langt dette kommer viktig.

Det eneste som betyr noe for meg er alt de ikke viser i videoen. For det de viser kommer til å være prima, Det de ikke viser er jo det som ikke er klart eller ikke funker.

Engående dump, om du har 200% gevinst på en uke, er det helt ok å ta gevinst :wink:

3 Likes

Jeg er så enig.

Solgte meg helt ut flere ganger ila denne ferden fra 1 kr til 1.80… For mye oppgang for fort, blir så vanskelig å vite om vi skal videre eller om toppen er nådd.

Myrseth har jo prata om 2 kr minimum til 12 kr maksimum. Men da må hypen først komme i gang skikkelig. Videoer, medie dekning, etc og ferdig med dette emisjons-skitet.

2 Likes

Og usikkerheten må bort, og akkuratt nå står det 95millioner emmisjons aksjer mellom dagens kurs og 2kr.

RT 1.41, vi touchet 1,38 et kort sekund.

DNB selger stort

Ja men viss alle dumper ved åpning , går kursen der den gikk etter MH, fra 2,55 kr til 1 kr tvert, og da er det ikke 200 %, da er det 95 %. tenker bare at hadde jeg hatt millioner av aksjer så hadde jeg solgt litt hver dag, det forsvinner poster på 100-300 k på løpende bånd på en helt grei dag, en rally dag så forsvinner enda større poster enda fortere.?
så de kan fint komme seg til flagg, og melde fra, for så og vente til neste boost, og fortsette. ligger vi i oppadgående trend så slukes det aksjer for hver dag!

Det han har sagt er at at foran tidligere lanseringen, så gikk aksjen til det som nå tilsvarer 2-12kr pr aksje. Dette var et mye mer solid Funcom med mye mer penger på bok og etter mye større investeringer enn det vi ser i dag.

1 Like

Sånn bortsett at de selger aksjer hele tiden nedover. Så gevinsten er forsatt god.

TRor du undervurderer hvor få aksjer som egentlig omsettes, de samme aksjene selges fryktelig mange ganger. Når man da introduserer ekstreme mengder aksjer… vil mange ofte få litt panikk.

Kjøpte 50k til på 1.40. Så nå har jeg ca. 30% av hva jeg tenker å kjøpe før 20. juni.

2 Likes

True han sammelignet bare MCAP foran LMO og TSW og AOC lanseringene, henholdsvis 2kr - 12kr (LMO-AoC)

Men de toppene var jo også noe man nådde først når spillene nesten var klare, ikke slik som nå når vi kun har fått se en CGI trailer. Gleder meg veldig til fredag for å se hva de har fått til, blir veldig skuffet dersom de må bruke mye CGI igjen.

Jeg syntes at CE har bedre potensiale enn LMO så jeg ser for meg 2kr + ila CE hypen. Kanskje 3 kr dersom det slår an på youtube. Men igjen tror jeg de kursene kommer tettere opp under lanseringsdatoen. Som kan bli utsatt…

Det er også en fare for ny emisjon, garantert dersom de må utsette CE til des/januar 2017. Dersom CE ikke blir en umiddelbar salgssuksess tror jeg også at faren for emisjon er der kort tid etter lansering. Funcom har vist at de alltid sørger for å ha nok cash til å utvikle et nytt prosjekt og de benytter hypen til dette.

1 Like

Hadde de ikke hatt alt av innhold fra AoC, idéene osv tror jeg nok CE ville hatt en annen prislapp og utvikle - hvis feks utviklerne av ARK eller andre skulle begynt på scratch

1 Like

Folkens, nå synes jeg det er mye gnål om disse emisjonsaksjene, og om hvor mye kursen skal ned på fredag. Jeg synes det er litt HO-tendenser over diskusjonen. Vi bør ha et litt mer langsikig perspektiv enn å skulle trade inn 20-50 øre.

Emisjonen var ikke veldig aksjonærvennlig, det er jeg helt enig i. Men, Funcom har ikke så mange “selskapsvennlige” aksjonærer heller. De aller fleste er tradere som har horisont fra 1 time til 1 uke.

Jeg håper vi snart er ferdig med alt dette emisjonsopplegget, slik at vi kan diskutere mer potensialet for Funcom, CE og nye spill.

Jeg ser lyst på fremtiden :slight_smile:

14 Likes

I aksjonærlistene så vi følgende som var med på emisjonen (i tillegg til Swedbank og Storebrand)

Basic i AS (Lars Lauritz Helledal)

CMD AS (Andreas Wold Hofstad)

Msip equity

2 Likes