Viss aksjen står i 1,50 kr ved lansering så har det vært fullstending svikt en plass.
jeg akter og fylle på hver gang jeg føler det er billig inngang, nå før video slipp og info så vil jeg tørre og påstå at det er billig slik vi står nå.
er videoen en balle av en video så smelle det skikkelig her
og når mer og mer blir publisert fra medier osv så blir det mer og mer folk som har lyst og investere.
Kjøpssinteressen for Funcom aksjen øker noenlunde proporsjonalt med medieomtalen.
For meg er det helt utenkelig at kursen er under 2 kr ved pre lanseringen av Conan Exiles.
Da bryr jeg meg lite om at kursvariasjonen i dagene frem mot dette kan bli store, jeg lastet opp med det jeg kunne på rundt 1 kr og blir sittende.
Det kan jo vise seg å ha vært veldig dumt, men jeg solgte alt jeg kjøpte på 2,1 nå på 1,50. Magefølelsen sier at det er mye usikkerhet rundt hva som skjer fredag pluss at jeg tviler på at videoen vil dra opp kursen nevneverdig. Kan godt være jeg går inn igjen når usikkerheten er redusert.
Det at det brukes såpass mye tid fra enkelte emmisjonsdeltakere på å forklare at de “absolutt” ikke skal selge seg ut når aksjene frigis fredag/mandag. Er for meg signal om å ikke gå tyngre inn. Og jeg håper egentlig at de blir sittende fordi dette kan bli en ganske pen oppgang, samtidig så tror jeg det blir mulig for langt bedre inngang.
1 kr burde holde i massevis, det kan jo være en ide å ha noe kapital tilgjengelig ved en moderat utsettelse som ofte kommer i spill-aksjer. Kan fort bli 20-40% fall ved utsettelse. En slik utsettelse er historisk sett ofte den beste kjøpsanledningen du får i disse type aksjene.
RT 1,49 med stor salgside og laber kjøpside
Hvilken kurs er det du håper på da? 0.55 ser du neppe…
Tror det kan ha vert smart, vertfall tatt bort risiko.
La proffene Gjør seg ferdig nå, syns det er litt betenkelig med noen av Dei siste nickene som er kommet nå.
Alle har sin agenda
Jeg har hele tiden gått ut ifra at emi aksjene er tilgjengelig for handel fredag morgen. Stemmer det?
Håper faktisk ikke den dundrer ned i 55øre. Det vil fort bli krise for mange.
Satser på vi dykker under krona. Jeg tror igrunn mye avgjøres av disiplinen til Emisjonsgutta. Dersom vi ikke får et massivt fall, og de sitter på aksjene, så kan det være kursen stiger fordi dumpen aldri kommer. Så vi trenger litt panikk, og når første av dem begynner å selge starter nedturen
De er tilgjengelig når vi får børsmelding om prospektet. Det står ikke spesifikt 10. juni, men omtrent… Det kan bli mandag også.
Akkurat, da får vi vente og se Blir sikkert fredag morgen, med tanke på at traileren kommer torsdag. Sikkert planlagt slik.
Mandag er godt sansynlig, om markedet forventer dump og den aldri kommer kan man fort få en prisstigning før dumpen kommer mandag.
Ser ikke ut som markedet vil klare å svelge unna noen store nedsalg som måtte komme på fredag med det volumet som er nå. Kan fort fare under krona hvis det blir dumping.
Som tidligere nevnt holder jeg et ekstra godt øye til PAS. De er historisk sett i Funcom meget dyktige til trading i denne. De sitter med over 2 millioner aksjer igjen fra Fredagens kjøp på ca. 2.7 millioner aksjer. Hvorfor nettoselger de ikke stort hvis vi skal under krona? Det forstår ikke jeg.
Alex, det samme slår meg. Men de aksjene kan være solgt i et annet hus, eller være noe som er kjøpt inn for å dekke en short. Kan være mange svar på hvorfor de ikke sitter med de aksjene nå evt hvorfor de sitter med dem.
Under TSW tiden var det jo en større fisk som kjøpte og solgte funcom aksjer med ulike hus for å prøve å drive kursen i en bestemt retning.
Tror at emisjonskameratene allerede har tømt seg for størstedelen av aksjene sine. Som “løk 1 og 2” har skrevet her tidligere var dette i hovedsak for å begrense risiko. Vil tro at størsteparten av kompisene ikke vil selge emisjonsaksjene sine under kurs på 2-2.50. Men det er bare en gjetning. Myrseth har jo selv sagt at potensialet er størst fram mot lansering. Emisjonskameratene sier ikke nei takk til Cash og vil derfor vente til nærmere lansering før de tømmer seg for resten…
Det vet vi at de ikke har, de fikk kun låne 24mill aksjer, så dette er max de kan ha tømt seg for. Om de har solgt alt de klarer sitter de forsatt på ca 95millioner aksjer.
Hvis kun 10-15% av de gjenværende ønsker å gevinstsikre noe blir det nærmere 10 mill aksjer som skal dumpes. Det kan skape nervøs stemning, og vi kan gå nærmere krona. Personlig tror jeg ikke vi går under krona.
syntes det er bra at aksjen faller litt tilbake nå, og forventet det vel også (derfor jeg har vært så “vekslende” som noen beit seg merke i).
Emisjonsdagen var vi nede i 0.90 kr, for 2 dager siden var vi oppe i 1.80. En økning på 100%! ila 7 dager.
Satser på å få kjøpe på 1.20 igjen før noen ny himmelferd? - veldig spent på fredag