Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Sirkulerer nok mye info rundt i enkelte kretser, som ikke vi dødelige har tilgang på.

Men ang denne 3% grensen dere snakker om, trodde første flagg grense er på 5 eg ?

Spennende dag, opp, ned, hit eller dit ?
Arc solgte ikke igår ? Ferdig ?

1 Like

Nå blir det å sitte i ro og evt fylle på når det virker smart. Opp i 3-4 kroner tror jeg vi skal om den ene eller andre vil eller ei. Da betyr en liten dupp minimalt

1 Like

Se Q&A:
http://www.funcom.com/investors/funcom_investor_qa

Q: Who is responsible for notifying the Oslo Stock exchange when a shareholder passes a threshold for substantial holdings of shares?
A: It is the responsibility of the person/company that holds the shares to notify the correct institution. In the case of Funcom N.V., being a Dutch company, it is the Dutch corporate law that applies.

Q: What thresholds for substantial holdings do you have according to Dutch law?
A: The thresholds are as follows: 3%, 5%, 10%, 15%, 20%, 25%, 30%, 40%, 50%, 60%, 75% and 95%.

3 Likes

Utifra aksjonærlistene virker det som om Storebrand vekst bruker JPM, men har ikke sett noe særlig nettosalg derfra så det kan være Storebrand fortsatt ikke har solgt sine 25%

Det er jo også nettopp av den grunn vi neppe vil oppleve større dramatikk når emisjonsaksjene er “offisielle” fra mandag av. Det er jo allerede ordnet og det var jo også et av elementene i avtalen mellom emisjonsdeltakerne og Jebsen. Som også “Holmes” her påpeker. De høye volumene den siste tiden i forhold til før emisjonen ble kunngjort understøtter også dette.

1 Like

Den uttalelsen min fra igår ang mulig shortangrep, kan eg vurdere å beklage

1 Like

Det er jo bare 25% maks som er solgt, og jeg synes det var ganske dramatisk spesielt dag 1 da mesteparten ble lempet ut på kort tid.

Hvor har du mandag fra? Er det ikke snakk om fredag?

2 Likes

Kunne vært taktisk klokt av funcom å vente til mandag hvis funcom har et større nyhetsslipp på CE denne helga.

Vi vet jo ikke når meldingen kommer, er det etter stengetid fredag så gjelder det jo fra mandag av.

Den verste “brodden” er allerede unnagjort med 25% av disse aksjene, helt unaturlig at resterende skulle forsøkes “dumpet” umiddelbart. Mer naturlig at de eventuelle nedsalg skjer styrt og gradvis over tid etterhvert som vi nærmer oss lansering og bedre kurser.

Interessen og volumet i Funcom aksjen er alltid stor i slike perioder og det vil gå greit å selge volumer da kjøpsinteressen også er økende i slike perioder.

Interessen er stort sett veldig laber i sommermånedene, det var den i hvert fall under Lmo tiden

1 Like

1,47 nå. Ser ut som nervøsiteten bygger seg litt opp mot fredag. Her gjelder det å holde seg kald og rolig. Tror jeg skal fylle litt i dag hvis den går ned mot 1.4, deretter mer på fredag. Det er ingen store poster verken opp eller ned, og at den synker på lavt volum og øker på høyt er veldig positivt.

Jeg gjør ingenting mm det blir store kursutslag, vi vet aksjen kan gå 30-50øre på en dag, så da kjøper jeg ikke mer med mindre den går ned til 1.20ish.

2 Likes

Klarer du å følge planen din ? :wink:

Ja, gjør nok det, kanskje :slight_smile: Liker jeg det jeg ser i morgen så vil det isåfall være en liten gamechanger så da stiller det seg annerledes. Jeg har ett greit antall nå og pga usikkerheten og det faktum at man blir offer for massesuggesjon her inne, så er det greit å kunne kjøpe like mye som jeg har hvis noen får dilla :grinning:

Planen kan alltid endres når det kommer ny info men på meg virker det som om mange blir springende etter både når det går ned og opp :wink:

4 Likes

Jeg har aksjer kjøpt for 1,7 kr pr aksje i Funcom og ingen kapital å kjøpe mer for.

Ja, og jeg har brent meg på det før, kjøpt for tidlig da jeg har trodd nedgang har bunnet ut, og endt opp med å sitte “all in” og kurs som fortsetter ned. Kurs ned mot kronen vil være fristende å gå all inn på. Men det kan også være like fristende å kjøpe hvis videoen ser über ut!

Psykologisk ville nok mange her inne hatt godt av å “glemme” investeringen sin en stund og så sjekke status på denne først om et par måneder igjen. Og så forhåpentligvis og langt fra usannsynlig bli positivt overasket. :slight_smile:

I alle fall for oss som ikke driver kortsiktig trading i denne aksjen.

Enkelt å si, men langt vanskeligere å gjennomføre.

4 Likes

Hva er det Stjernebris bruker å si. Tolmodighet. Tolmodiget. Dessverre gjaldt utsagnet Starbreeze og ikke Funcom…

Men hvis man blir sittende helt til lansering tror jeg ikke et snitt på 1.5 vil bli store tapet i alle fall. Dette bør gå i pluss med 90% sannsynlighet.

2 Likes

Hvis videoen blir så bra som jeg tror, er jeg sikker på att vi kan snakke om før og etter, når det gjelder kursutviklingen i Funcom. ja vi kommer til å få dipper/gevinstsikring men trenden blir oppver mot release.

1 Like