Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det er foresten mye enklere å forhandle fram betingelser ++ når man har nok kapital til å ta hele emisjonen.

2 Likes

edit:

1 Like

Jeg så det etterpå. Ble litt satt ut av antallet han konverterte.

Da ser jo regnestykket langt bedre ut.

Altså Jebsen konverterer til 0,18 USD og ikke NOK! Beklager den!

Antall aksjer stemmer vel ?

En av de nye aksjonærene gjorde noe litt lignende i seabird

[quote]

• Jeg regnet på det, og kom frem til at det kunne bli en lønnsom transaksjon dersom jeg fikk kjøpt Seabird-obligasjonen til en fjerdel av pålydende, sier han til Finansavisen.

Tjente på kursfall
Utstedelsen av nye aksjer i selskapet førte til at børskursen raste, noe som også gikk utover verdien på aksjene Hofstad hadde fått i bytte for gjelden. Men 20-åringen hadde sikret seg gjennom en såkalt shorthandel, ifølge avisen.[/quote]

2 Likes

Fikk samme svar, de har opprettet ett standard svar til de som henvender seg, sendt ett spørsmål til nå så får vi se hva som skjer.

Litt rart at det var lovlig for han å shorte, da han satt på insideinformasjon.

2 Likes

Jeg skrev en enda lenger mail jeg og så får se hva de svarer!

1 Like

Han der husker jeg, Andreas Wold Hofstad. En som kan det

Liten oppdatering på den fiktive emisjonen vår:

Fra 6 deltagere ville vi fått inn ca. 3 mill NOK, ønsket kurs spenner fra kr 1.3 til 2.00.

Et godt stykke unna kravet på 5m USD.

5 Likes

Satt lunsjen i halsen når jeg leste den meldingen… Helt forkastelig behandling av tidligere aksjonærer. Helt meningsløst å gi rep emi til de som deltok i den oprinnelige emien…

Sannsynligheten for større dumping ned mot emikurs tror jeg økte betraktelig nå.

3 Likes

råder samtlige til og sende en mail til mr.Ole shcreiner jeg!

Tror du det hjelper ?

1 Like

Eller andre instanser

2 Likes

ja det kan og gå

Verdien på selskapet aksjekurs x antall aksjer = market cap gjelder for Funcom som for andre selskap.

Dette er uavhengig av hva enkelte har gitt for aksjen.

Forøvrig så kan ikke ordet “reperasjons emisjon” nyttes her.

1 Like

Nei i grunn ikke men de setter nok pris på 500 mailer som forteller hvor fantastiske de er!!!

Kan love at etter økokrim festen så ligger ALT funcom nå foretar seg innenfor. Det føles nok kjipt, meen ulovlig er det nok ikke.

1 Like

CMD AS er Andreas Wold Hofstad. Hadde 831K aksjer i Funcom på den siste aksjonærlisten vi fikk tilsendt (ligger på insiderforumet).

Nå gjentar han altså det samme som i Seabird, ref. @Holmes lengre opp.

2 Likes

Det var også flere lignende aktører på lista

Msip equity

Raskt inn og raskt ut

1 Like