Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Prøver meg for å få innspill fra dere mer erfarne… Etter dagens nye info rundt funcom… Sitter med 100tusen aksjer til 1,22 fra slutten av mai. Vil jeg komme godt ut av repemi og ved å sitte videre på alt? For en fersking innen aksjer er det jo ville tilstander å lese her og på HO:))) Like mange som mener dødsdommer som gevinster. Noen meninger om hvior funcom bærer i 2016? Evt hva en liten fisk som meg bør gjøre for å komme greit ut av dette? Takk for hjelpen!

1 Like

Eg velger å tro at dette er gjennomført iht gjeldene regler, men likevel på en måte som er kritikkverdig.
Men fint å sette fokus på saken, den er virkelig ille.

2 Likes

Man kan vel si det så enkelt som at treffer de med CE så blir investeringen din bra/veldig bra og treffer de ikke så blir den sannsynligvis dårlig/veldig dårlig.

3 Likes

Det er jeg enig i, men som du også sier vil jeg sette fokus på saken her. Jeg er kommet meg helskinnet ut av Funcom, men syntes ting som skjer i selskapet er veldig kritikkverdig og fortjener dårlig presse. Nå skal det da sies at hvis Funcom er den “dumme” i forhandlingene her og ikke fortjener kritikk (noe jeg tror selv) Vil ASC få den negative behandlingen jeg har planer om å sette til verks.

8 Likes

Håper folk tar meg på ordet når jeg sier jeg ikke skal inn igjen i aksjen og ikke tror dette er et nødskrik for en bedre inngang. Det vil mest sannsynlig ikke påvirke kursen

8 Likes

Funcom ledelsens oppførsel er uansett under enhver kritikk. Griske til seg 5m opsjoner selv mens aksjen er under shorting fra de som deltok i den rettede emisjonen. 5 millioner er ca like mye som de gamle aksjonærene får i reparasjonsemisjon (ca 6m, rett over 3 millioner kroner).

13 Likes

Tror ikke du gjør deg til, men tipper du går inn hvis du synes risk/reward ser positiv ut. :wink:

2 Likes

Hugo kjører faktisk release av to spill før emisjonen, i tillegg til at de slipper nyheter på rekke og rad. Hovedaksjonær stiller seg svært positiv til emisjonen på forhånd, og en til større utenlandsk investor er inne og snuser på aksjen, klar til å gjøre et innhopp. Emisjonen er i tillegg meldt i god tid før den skjer, med en dato for når detaljer kommer.

2 Likes

Risikoen er definitivt blitt høyere nå, hva om selskapet må hente kapital igjen senere?

Eg støtter initiativet, og eg må si at om eg hadde vert tungt lastet selv, så hadde eg sikkert selv vurdert tiltak.

1 Like

I perioden hvor det ble solgt over 20 mill emisjonsaksjer på kort tid så var kursen stigende. Noe å tenke på ?

Jeg blir sittende uten sprell noen måneder til og selger ved minst dobling av kurs, må tåle dager med 20% opp eller ned, kursen
Skal uansett oppover. Market cap er lav til Funcom å være i et lanseringsår.

4 Likes

Godt poengman blir fort drevet av følelser i denne aksjen.å selge i sinne er ofte ikke lurt.

3 Likes

Tror det er andre enn funcom-styret som legge føringer i denne saken rundt hvor emi kursen ble satt…

Ser ikke helt den? Det er nok mange som kunne tenke seg å bli med på en tilsvarende emisjon som dagens emisjonsdeltakere? De fikk jo en kjempebra avtale!

1 Like

til syvende og sist er det jo obligasjonseierne/kreditor som har ALL MAKT!

1 Like

Ja, men risikoen er høy for deg som aksjonær, du blir utvannet uten mulighet til å delta. Dette var ikke en gang innenfor Worst case scenarioet mitt da jeg veide inn emisjonsrisiko.

5 Likes

Hvis Funcom trenger penger igjen, og annonserer en emisjon - er det ikke en overhengende fare for at veldig mange pumper ut aksjene sine og gruser kursen før emisjonen? Dette skjedde ikke denne gangen, blant annet på grunn av at mange var i troen at emisjonen skulle bli satt med en langt høyere kurs.

Så det kommer neppe til å bli lett å hente penger neste gang, dersom de skulle slite på nytt. Ingen aksjonærer som ønsker å støtte opp om noe sånt som det her.

8 Likes

kommer ikke å se på aksjen en gang om de annonserer en ny emisjon. Grådighet har jaggu ingen grenser.

5 Likes

Her gnåles og sutres det videre ser jeg - det har jeg full forståelse for - har sutret litt selv og slengt over noen “sinte” mails til Ole i Funcom :confounded:
Det er fullt mulig å tjene penger fremover, husk hvor mange som skreik ikke kjøp på 1 krone, kursen skal ned i 55 øre. Så gikk det ett par dager og kursen stod i 1.80 intradag, og lengre periode over 1.50.

Det er jævla surt og irriterende at det ble som det ble. Emisjonsgjengen var forbanna smarte og utnyttet en situasjon ALLE her inne ville gjort hvis gitt mulighet. De har imidlertid ikke misbrukt situasjonen mtp nedsalg - vi får se hvordan det håndteres. Funcom ble kanskje presset i ett hjørnet - de sjekket kontoen før møtet og så det var nok til en bagel og kopp te. Hva skal de gjøre? Repemien var rævpuling(unnskyld språket) ut av en anne verden og de har definert reperasjonsemisjon på en anne måte enn hva er vanlig.

Vår nye forumdeltaker, mr ukjent MK1, kommer med betryggende “lovnader” at mange av emifoket skal sitte videre - vi får se til uken hvordan troverdigheten til denne manne er :wink: det er vanlig å mele sin egen kake osv…

Nå først kommer det ny trailer med påfølgende reaksjoner fra media. Vi får vite masse nytt i morgen kl 20.00, det er muligheter hvis man vil ta de.

Det blie en massesuggesjon ut av dimensjoner både her og på HO for den saks skyld, det har fått mange til å selge. Jeg var sikkert dum som kjøpte litt til på 1.44 før på dagen (klarte ikke holde meg nofun, blitt smittet av Kronn), men video i morgen vil skape blest om grunnen til at mange i utgangspunktet kjøpte, CONAN EXILES. Nå får vi se kalven er i gull eller om den bare er belagt med gjennomskinnbart gull.

2 Likes

Ser hva du mener.

Min tanke om Funcom har vært at de må levere med CE, de får ikke noen bedre mulighet enn det. De må med CE levere godt nok til å starte på et tilsvarende stort prosjekt samtidig som de kjører på med småprosjektene sine. Alternativt gjøre det så godt at de kan satse videre på CE.

Det er derfor jeg har lagt ut div analyser av hva jeg tror Funcom må nå for å nå break-even (hvor de vil kunne investere i et nytt spill) og hva de må nå for å forsvare f.eks dagens kurs.

Du har kanskje sett litt videre, på hva utfallet blir hvis CE leverer under break-even. Her har jeg ærlig talt tenkt at investeringen vil være tapt samme hva. Jeg har hatt forsåvidt hatt tre scenarioer som var rundt der vi endte med emisjonen: ingen emisjon - konkurs, emisjon på f.eks 10 øre eller emisjon på 50øre. I alle tilfeller gikk jeg ut i fra at eksisterende aksjonærer ville få være med. Etterhvert som hypen økte her på forumet tenkt jeg at worst-case burde være rundt kronen, en utfallet ble jo ganske mye verre for å si det mildt.

4 Likes