Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hva er en edruelig kurs på funcom om video, spill er bra?
Hva mener dere som kan funcom at aksjen vil stå i om 2 mnd?

Håper den står i ti øre

4 Likes

Takk for et fantastisk svar

4 Likes

voksent…

4 Likes

Viss vi ser på forskjellen mellom små og store aksjonærer så er små aksjonærer mye mer kursdrivende begge veier enn store! Siden 1,80 er det kun små aksjonærer som har byttet aksjer , noen i forbannelse, noen som har troen og prøver på en trade! Det er ned 40 øre! Det er langt mellom store fisker som dumper aksjer! De store er lurere enn samtlige her til sammen!
De fisker og fisker og selger på news!
Det er gjentagelse hver eneste dag med lavt volum, små poster går en etter en ! Er det en stor aktør som selger så dukker det opp 500 k aksjer ut på en topp! Vi henger oss for mye opp i ører og prosenter på intradag horisont!

Jeg er forbanna sjøl på denne emisjon som er kjørt rett opp i rassen på trofaste aksjonærer ! Jeg kjøpte sjøl en større post på 2,55 ! 2 dager før MH!
Har nå snittet meg godt ned igjen, og tenker at utsiktene frem til lansering ser mye bedre ut! Etter helgen så får vi svar på om spill videoen blir godt mottatt fra verden!

En etter en kommer analytikere , magasiner, YouTube kanaler osv med sine spådommer! Emisjons sirkuset blir fort glemt når og viss vi kan bygge ett nytt gulv over 2 kr!

Det kommer til og bli voliatilt som aldri før men jeg akter og trade og prøve !

Ole har fått 3 mailer fra meg i dag! Ingen med skryt for og si det sånn !
Nå når vinen er inntatt og roen har senket seg så ser eg frem mot info i morgen! Dette vil gi en pekepinn for min del!

“Smarte folk selger og smarte folk kjøper” som sitert lenger oppe !
Beklagelig for/når Funcom mister gode trofaste ! Det er deres tap, men jeg tenker at det er kun en håndfull av personer som vinner på Oslo børs , disse har felles lunch på teaterkaffen og slik kommer det alltid til og bli! Noen risiko villige tjener seg noen tusener, andre taper mye!

2 Likes

Eg velger å prøve lette noe på stemningen med…this pic ;

11 Likes

Jeg har target på 4kr som en fornuftig kurs! Viss det viser seg at 4 kr sprenges før lansering så vet jeg ikke :open_mouth: break Even er 200-250 k ca! Så det skal ikke mye til før de tjener penger! Selger de 1 mill så snakker vi masse kroner :wink:

Minimumsinvesteringen er på 4musd, delt på 200k salg gir en snittinntekt på 20$, eller en salgspris på ca 40$. Spillene i denne kategorien har gjerne en fullpris på 30$, men snittprisen er nok mye lavere, ettersom spillene gjerne kommer på salg.

2 Likes

Umulig å si, her føler alle seg gjengvoldtatt etter siste ukers rævkjøring fra Funcoms side.
Tradisjonelt sett skal kursen gå en del på forventninger til nytt spill, i førsteomgang Conan Exiles.
I morgen får vi påfyll i hva vi har i vente, kanskje også mer info enn vi tør å håpe på. Video vil si noe om retning, hvor langt de er kommet og ikke minst inntrykk av hvordan spillet blir. Ser video bra ut vil det hypes fra de viktigste i denne sammenheng - gamer, spillentusiaster osv. Disse skal kjøpe spillet, liker de video så legger de lansering på minnet!

AoC solgte 1.4 millioner før det Free 2 Play - slik at det er naturlig å tro at man kan dra med seg noen herfra også. Å tro på en dobling fra dagens nivå frem mot lansering er ikke å ta i - hvis vi tar historikken til kursutvikling før release med. Det er nå det virkelig starter - hype av spillet fremover.

Antall aksjer fra emisjonen kan sette en demper og vil trolig sette en demper litt etter hvordan de selges, men dette er profesjonelle aktører som også er interessert i å tjene mest mulig penger. Eksempelvis Pareto som har tjent bra med penger på Funcom tidligere er inne med ca 2.5 mill aksjer pr nå, de nettokjøpte i dag igjen - 360k aksjer.

Det er mye som taler for kursoppgang fremover. Finansiering er sikret, de har penger på bok til å, i følge dem selv, drive i minimum 12 mnd fremover, og triggerne vil stå tett fremover. Følg med i morgen - kanskje det er dagen hvor Funcom skal begynne sin tilbakebetaling til de trofaste!

2 Likes

Jeg tror de kommer til å selge utrolig mange spill med at det kommer til å komme en Conan film, bare det vil generere flere 100k spillere, og ikke minst med at det kommer på konsoller!
Jeg har virkelig troen, men de har dummet seg veldig ut i denne emisjonen, men de vet vel at de vil lykkes med salgene denne gangen så da blir de vel konger uansett😉

1 Like

Vi må ikke glemme konsoll folkens, DET er en viktig gruppe Funcom ikke har tatt kakestykker fra på en stund. Det alene er en gamechanger!

1 Like

jeg tror de har noen enkeltindivider som er gode på kjøp og salg i Funcom

De trenger 200mill :stuck_out_tongue: dog det er jo ikke så langt unna det emmisjonsgutta fikset for funcom ;D

1 Like

mye mulig.
hva tror du om muligheter til å tjene penger på Funcom fra dagens kurs frem mot / over lansering? En salgsuksess vil selvfølgelig gi økt kurs, det sier seg selv, tenker mer på press fra salg samt infoflyt / hype fra Funcom frem mot lansering? Sommer kan være traurig nok omsetningsvis også, hva tenker du?

@MK1

Eg antar at du er del av miljøet på XI
Kan du bekrefte/ avbekrefte at det er mer enn en person der som er blitt tildelt emisjonsaksjer ?
Brandeggen er en ( godt jobbet )

Eg er ikke ute etter navn, men ett antall kan du kanskje komme med ?

Ja Funcom er nok klar over at går dette til skogs så er det ingen som vil ta i de ! De kjører konsoll lansering og ja , dette er jo en solid trigger da de treffer ett kjempe publikum i tillegg til PC !! Så 300 k til PC og 300 k til konsoll så kan det forsvares til 4 kr og vel så det !

Kan du bekrefte at reparasjonen ble føkket opp av Funcom og ikke av emisjonsmafiaen? Jeg tenker på mail lagt inn her som ble sendt av Funcom i dag.

@MK1

Eg stilte dette spørsmålet litt lengre oppe i tråden, antar du ikke har sett det, siden du ikke har besvart det så eg kopierer det med nedover her, så får du det med deg :slight_smile:

Fint om du vil kommentere rep emien og hvordan denne utføres.
Har du tidligere vert borti i lignende tilfelle der emisjonsaksjer også blir belønnet med deltakelse i rep emien ?

KronnINSIDER4t MK1
Hvilket tanker har du rundt at rep emien ikke er forbeholdt Dei første 92 milioner aksjene?
Altså eiere av Funcom Før emisjonen ble varslet ?
Dette bidrar jo i enda større grad til at allerede grusete aksjonærer bare får ett siste nådestøt da utvanning er helt uunngåelig.
Kunne man ikke klare å ivareta Dei gamle aksjonærene sine interesser på en bedre måte ?
Så hadde vertfall Dei med tilgang på kapital kunne opprettholdt sin eierandel i større grad

7 likerSvar

3 Likes

Spetalen :joy::muscle:t2::see_no_evil:?

1 Like

Ikke utenkelig, men er det bull eller bear i såfall ? :wink: