Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

F…s ubrukelige ABG… boikott for life…

4 Likes

Tilbake til sutring og gnåling. Ifht reaksjon i markedet var det ikke all verden, derfor solgte jeg på 1.36 med noe tap for å se om de som har blitt omtalt som de seriøse har rett, vi får kjøpt til under krona,kall det massesuggesjon! At det er likt de store i sjangeren er positivt, det er da for f… ingen som vil ha noe TSW artig, Funcom trenger mainstream som selger selv om det ikke er hundre prosent unikt. Så får de legge til litt småtteri som de nevner etterhvert. Lenge igjen, så får vi se da om banden får rett

Edit :ikke rettet til deg Cagey, er enig!

1 Like

Noen må si fra når selskapet gjennomfører en emisjon på denne måten.

Veldig bra at media tar tak i dette! Jeg håper også ASC får gjennomgå for en særdeles dårlig utført jobb. Mon tro hvor mye Funcom har betalt for det der.

6 Likes

Til noe annet litt mer positivt. Mest likte kommentar til videoen er denne:

VERTiiGO GAMING har anstendige 177K abonnenter.

2 Likes

Hvordan tolker dere dette svaret? Kan de ha planlagt å gjennomføre emisjonen senere på dagen slik at de ble nødt til å sløyfe vanlig reparasjonsemisjon (og at det var et ønske / plan fra emisjonsgruppen)?

1 Like

Hva kan det ellers være. ABG kan ikke være såpass uvitende at de har gjort en så grov feil? Dette var planlagt. Akkurat som Stig Myrseth sin anbefaling og som denne traileren (som jeg tror var et slag i tryne for emisjonsdeltakerne).

1 Like

Konspirasjonsteori / humor på kveldinga:

Funcom har fått dårlig samvittighet og har bevist gitt ut en crap video for å gi oss småaksjonærer en mulighet til å kjøpe aksjer på billige kurser :upside_down:

12 Likes

Dette må være dagens!! :grinning:
Men det er nok dessverre ikke tilfelle.

1 Like

Hehe, nå tror eg det er på tide å få seg litt søvn, så snakkes vi imorgen da vi alle er litt mer opplagt å utkvilte :wink:

3 Likes

Enig, ellers kjekt å se at du skriver nynorsk, jeg gjør dessverre ikke det, selv om jeg egentlig er en nynorsk “gutt” i siste halvdel av livet (statistisk sett :grinning:)

1 Like

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=403886

Early Access 13 september :smiley:

Funcom is announcing that the Early Access launch date
for the PC version of the game Conan Exiles on the
Steam platform is set to 13 September 2016. Other
platforms and release of the full game will be decided
later.

As with any game release date, Funcom reserves the
right to change the date should the market conditions
change, proximity to potential competitor releases or
the readiness of the game itself.

10 Likes

Legger meg flat ang mine synspunkter rundt slutten av Juli👏

4 Likes

Omtrent som ventet da

2 Likes

Korrekt. Og det er jo bra :slight_smile:

1 Like

For en time siden skrev eg dette :

Er eg ikke flink ?

10 Likes

Har sagt september ganske lenge nå. :stuck_out_tongue:

Likte kommentaren fra Funcom at de slapp traileren med ingame grafikk nå, for å bevisstgjøre folk på at spillet kommer i EA og vil være langt fra ferdig. Hvis man faktisk får sett forbedringer de neste månedene, så kan det faktisk bli litt positiv hype /pr rundt det.

Tror du kan ha rett der, men hvis det er bra nok til at det blir kjøpt og folk legger det på hylla i noen måneder og plukker det opp igjen senere, så er det jo greit nok. Det trenger egentlig bare være bra nok til at folk tror det kan bli bra til slutt. :wink:

Anyway, så var nok Funcom mye nærmere stupet enn det jeg (og mange her) har trodd. Jeg lurer veldig på hvor mye de klarer å få gjort før EA. En utsettelse hadde ikke overrasket meg. 3mnd fra det vi har sett nå, hvor tre uker er sommerferie er latterlig lite tid.

Vet jeg ikke helt om jeg hadde kjøpt aksjen på 90 øre, jeg hadde trodd ting skulle se litt mer ferdig ut.

Tror aldri de har et godt nok produkt til å holde på spillerne i september. Men jeg håper for deres skyld at jeg tar feil :wink:

Det virker nesten som om FC har inngått en avtale med emisjonsgjengen om å holde kursen oppe før de nye aksjene registreres. Først var det en vanvittig hype og nedtelling til en trailer som definitivt ikke levde opp til forventningene, og på grunn av den negative reaksjonen sender de nå ut en desperat melding i håp om å holde kursen oppe… Hvem vet. Det virker litt suspekt.

6 Likes

Men er det lovlig å inngå den form for avtaler? Driver man ikke da med innsidehandel når man deltar i emisjonen?

3 Likes

Jeg mistenker også at de har en sånn avtale og tipper at det ville vert ulovlig. Er det ikke bare markedsmanipulasjon på ny da. 1.5M kostet det sist.