Hva har Onns gjort nå?
Eller jævlig god timing? Vurderer å kjøpe noen aksjer her, men helst under krona. 60-75 øre kanskje? 
Lite klart? De viste nettopp gameplay av det meste du trenger i en early access.
Er ikke snakk om å ha piggene ute, er snakk om sunn fornuft.
At jeg har snitt på 1.71 og aksjene står i 1.28 tilsier ikke at jeg er frustrert.
Hadde jeg hatt hus & bil + kone og puttet alt av sparepenger og buffern i funcom med snittet mitt, da hadde jeg vært frustrert og dum.
Jeg er 21, 200k i aksjer, lever gratis, jeg har på ingen måte dårlig tid eller krefter til å bli frustrert over det. Jeg kom her for at det var mye mer saklig en på HO. Men nå har jo alle rømt derfra, så nå er det snart igang her. “Funcom har ny emi før EA av Conan” " Funcom er konkurs før det er gått 12 mnd"
Usmakelig
Nei dårlig… også ganske upassende å drive å reklamere for andre forums og chats mens du er for cheap til å tegne insider her…
Då jag har spelat både DayZ och ARK så såg det här ut EXAKT som jag förväntat mig, kanske något bättre.
Att sitta och jämföra Frostbite mot UE4 är bara galet, det är två HELT olika typer av grafikstilar som motorerna är byggda för.
“I know its not usual in this type of game but, apart from all the dangerous animals and fantastic creatures in the world of Conan, will we be able to fight or see human npc’s? Or will all humans in the game be PC? Thank you.”
Actually, Human NPCs is a core defining feature of why Conan Exiles is different. Yes human NPCs, from various Conan world cultures, and some cool ways of interacting with them.
“Thought today’s trailer was very exciting, and look forward to trying the game. However, a lot of people seemed less enthusiastic (lots of dislikes), and questioned the graphics. Will you post more trailers going forward, and how much do you think the graphics will have changed from now and until early access release?”
Yes we will have more trailers, and the gfx will be worked on continually going forward. Please keep in mind this is 6 months of work with a core team - we’re not aiming to compete with AAA $100million titles with 400man teams.
“Why would i choose Conan Exiles over every other survival game out there? What makes your game so special except it being a Conan IP?”
Our focus is to have best melee combat in genre (thus melee PvP), stability and performance, interesting world with more intelligent NPCs than just zombies and of course, the IP strengths - cultures, religion and sorcery. I think those things differentiate us.
Der er vi uenige da. Spillerne sank beina en halvmeter ned i sanden, Vi så lite av pvp. Når de viser et slag mot et skjold må de klippe scenen (59 sek). Vi så ikke crafting som jo er hovedpoenget med survival spill. Bygginga var like dårlig som the forrest og ark. Verdenen så helt tom ut. Det var endeløs ørken like utenfor oasen. Området som var laget spillbart så lite ut (1-3 sek). Skulle ikke dette være stort? Hadde spillet vært stort ville de vist nettopp det. Jeg vet de skal legge mer til, men om det skal gå ett år fra ea til lansering så kan det blir lite innhold. Vi så ingenting av invasjonene som jo er et nøkkel element i spillet. Kun 3 dyresorter/fiender ble vist. Her er ark også mye bedre og i tillegg kan du temme alle dyrene og ri/fly dem. Animasjonene så ut som 2008 kvalitet. Animasjonen for å felle trær var fraværende. Karakterene er helt like AoC. Vi så ikke character creation. Blodet som spruter i fatalities rundt 1.01 så helt latterlig ut. Så ut som om ballonger med blod fløy mot deg.
Men, vi skal ikke bare være negative. Hva syns du var bra da? Ble du imponert av noe du så?
Har fra sikker kilde at Myrset bare snakket feil i farten da han sa desember. Han mente september.
Sa kilden noe om Myrseth var med på emisjonen?
Det var han.
Haha da har han virkelig tapt ansikt…for en dust.
Spurte ikke. Ville vært rart hvis en fondsforvalter tror en aksje blir sommerens vinner uten at han skulle eie den. Tror at han hadde tapt mer ansikt til sine kunder da.
Q: The game is at an very early stage. What was the reasoning behind releasing a gameplay trailer now?
A: Setting expectations for people who perhaps don’t understand what Early Access means.
Det er greit å selge inn en aksje man har, men det kommer an på om han bruker den økte interessen til å kvitte seg med aksjer. Solgte han 25% av sin del mens han anbefalte aksjen uten å ta opp emisjonen synes jeg ikke det er OK oppførsel.
Nei, men vi så gathering + bygging.
Definer? Måten de bygger på? Forventer du real life?
Ja, er early access de har sakt det vil bli utvidet.
Forventer du å få se alle mulige creatures du kan slåss mot i en trailer?
Bekreftet at det kommer ila EA Roadmap.
Sitter egentlig igjen med en følelse av at du bør følge med litt mer før du er så utrolig negativ og påståelig, er snakk om EA av ett spill 40 mann har jobbet med litt over 6 mnd, ikke en AAA tittel til 100m usd/400 mann.
Jeg putter fingeren på slutten av Juli, vi får eventuelt fortsette “diskusjonen” da.
Se på EA som en Byggeprosses 
Er helt enig med @holmes her, det ville være nærmest som " maktmisbruk " og noe en fremtredende person som Myrseth burde holde seg forhold til.
I det lange løp ville han ikke være tjent med det, ettersom han er avhengig av tillit i blant folket.
Men er redd det er noe pussige tilfeldigheter ute å går
Edit: kanskje kommer Funcom med slipp dato i morgen ?
Har på følelsen av at det kommer noe
Nei selvfølgelig ikke. Men jeg har spilt mange mange EA spill. Trolig flere enn de fleste her på forumet unntatt Onns. Tror du snakker til feil mann om du snakker om å følge bedre med. Da må en ha spill som fulltidsjobb. Det jeg forventet var noe annet enn hva jeg så i rust/the forrest/ark… For her er jo alle nå helt like. Hvordan skal de skille seg ut da? Bygginga var prikk likt de andre spillene. Da er det ikke spennende i det hele tatt. Jeg har ikke ventet meg noe lignende som minecraft slik jeg har lest bl.a. paddy har skrevet. Men noe nytt, unikt og bedre enn hva de spillene har lansert. For det var dårlig i alle de spillene. Og ikke noe som har dratt opp populariteten i de heller. Når det gjelder gathering så gjøres jo dette også på akkurat samme måte som ALLE andre spill i sjangeren. Det er bare ikke godt nok. Hva er det som skal dra spillere mot dette spillet da? Prisen?
Forventet i alle fall at de kunne vise ett eneste dyr som så kult ut. De dyra/fiendene de vise så helt latterlige ut. Kunne vært produsert for 15 år siden. Hadde trodd på det jeg.
Finansavisen fredag :
Et morsomt spill
Forvalter og analytiker Stig Myrseth, som er gjestekommentator her i Finansavisen hver mandag, har hatt stor suksess med sin forvaltning de siste årene. Han har også litt humor.
For noen dager siden anbefalte han kjøp av aksjer i spillselskapet Funcom (daværende kurs 1,10) og anbefalingen var ikke basert på fremtidig inntjening, men at mange tidligere Funcom-eiere har vært sløve. Hver gang Funcom har lansert et nytt spill, med forventninger om internasjonal suksess, har aksje-
kursen steget kraftig i forkant av lanseringene, for så å lande med et brak når suksessen uteblir. Nå skal, ifølge Myrseth, Funcom igjen lansere et spill, og er investorene like sløve som tidligere, kan Funcom-aksjen doble seg i løpet av sommerferien. Og markedet fulgte rådet. Aksjen er kraftig opp.
Det er et morsomt spill.
Mer Funcom i fredagens FA :
Som å sparke en som ligger nede
IT: Først måtte Funcom-aksjonærene tåle en rettet emisjon til dumpingkurs. Reparasjonsemisjonen skulle være et plaster på såret. Men også den gikk til de nye investorene.
STEINAR GRINI
STEINAR GRINI
STEINAR.GRINI@FINANSAVISEN.NO
– Jeg vet ikke hvem man skal kjefte på, om det er Funcom-ledelsen eller om det er meglerhuset ABG. Poenget med en reparasjonsemisjon er jo å tilgodese de gamle aksjonærene, ikke de nye. Dette har jeg aldri sett tidligere, og jeg har sett mange emisjoner i mitt liv, sier Tom Hauglund i Nordnet.
Onsdag raste han på Twitter etter børsmeldingen fra Funcom der det implisitt fremgikk at også aksjonærene som fikk aksjer i den store emisjonen til kun 55 øre aksjen også får bruke disse aksjene til å tegne seg i reparasjonsemisjonen.
Resultatet er at emisjonen som skulle rette opp noe av tapet de gamle aksjonærene led gjennom den rettede emisjonen til en femdel av daværende børskurs, i praksis medfører det som skulle være et plaster på såret en ytterligere utvanning av gamle aksjonærers verdier.
«Reduce dilutive effects»
26. mai sendte Funcom børsmeldingen om at selskapet hadde hentet 52,8 millioner kroner i en rettet emisjon på 96 millioner aksjer til 55 øre aksjen.
«In order to reduce the dilutive effects of the Private Placement, the Company intends to launch a subsequent offering of approximately 15 million new share», het det i meldingen.
Med andre ord skulle gamle aksjonærer få tilbud om en mindre emisjon til samme vilkår som hovedemisjonen for å redusere effekten av utvanningen de led ved at andre investorer fikk kjøpe billige aksjer i hovedemisjonen.
Aksjene fra hovedemisjonen tildeles 10. juni, men datoen man må eie aksjer for å delta i reparasjonsemisjonen er satt til 30. juni. Dermed vil investorene som deltok i hovedemisjonen også få tegne til dumpingkurs i reparasjonsemisjonen. Ikke bare får de tegne, men ettersom de fikk 96 millioner nye aksjer mot de gamle aksjonærenes 92 millioner, blir de gamle aksjonærene vannet ytterligere ut ved at det gjennomføres en reparasjonsemisjon.
– Sparke en som ligger nede
– Dette er som å sparke en kar som ligger nede. Funcom har tilsidesatt Nordnets kunder som er tredje største aksjonær med 4 prosent av aksjene. Det blir en kjempeutvanning, sier Haug-lund.
– Ikke bare er emisjonen liten, men i og med at nye aksjer gis samme rett til å tegne, blir reparasjonsemisjonen halvert.
– Da det ble gjort noe tilsvarende i Nickel Mountain Group ble reparasjonsemisjonen forbeholdt de gamle aksjonærene. Her får også de som allerede har deltatt i hovedemisjonen lov til å tegne, sier Hauglund.
– Det stemmer at både gamle og nye aksjonærer gis rett til å være med på reparasjonsemisjonen, bekrefter Funcom-topp Ole Schreiner.
– Vanskelig situasjon
– Hvordan forklarer dere dette når dere i børsmeldingen 26. mai skrev at hensikten med reparasjonsemisjonen var å redusere utvanningen for de gamle aksjonærene? Nå øker den ytterligere.
– Selskapet har i den senere tid vært i en vanskelig situasjon. For åtte måneder siden ble det startet en prosess for å se på muligheter, og vi har vært gjennom en bred evaluering som både har omhandlet salg av hele eller deler av selskapet samt emisjoner. Vi har vært i kontakt med mer enn 80 selskaper i hele verden og har hatt samtaler med tre av dem, hvorav alle strandet, sier Schreiner.
– Gjennom ABG-systemet kom en gruppe investorer på banen og tilbød en emisjon til 55 øre forutsatt gjeldskonvertering av mer enn 7,7 millioner dollar i gjeld, sier han.
– Selskapet ønsket å gjøre en etteremisjon, men som følge av forhold delvis utenfor vår kontroll fikk vi ikke eksdato for reparasjonsemisjonen den 26. mai.
– Som du sier er en etteremisjon på 15 millioner aksjer etter en så stor emisjon så liten at dens evne til å reparere i utgangspunktet var begrenset. Da hadde vi tre alternativer – gjøre emisjonen som planlagt, øke antallet aksjer i etteremisjonen eller å kansellere den som følge av liten effekt. Det andre var umulig og det tredje var ikke ønskelig for selskapet. Vi gir nå en utstrakt hånd til de gamle aksjonærene selv om også nye kan tegne, fortstter Schreiner.
– Er det ikke slik at de nye investorene satte krav om å få være med på reparasjonsemisjonen?
– Vi ønsket 26. mai som eksdato for reparasjonsemisjonen og søkte børsen om det, men det gikk ikke.
– Hvorfor får alle andre selskaper dette til, men ikke Funcom?
– Detaljene må du snakke med ABG om.
- Hvorvidt dette bidrar til å redusere utvanningen avhenger av hvor mange som tegner i emisjonen.
- Når man gjør en emisjon til en tredel av børskurs er det vel sannsynlig at de som allerede har deltatt i en emisjon også vil delta i denne, og da vil gamle aksjonærer bli vannet ytterligere ut.w
– Reduserer ikke utvanning
– Jeg er enig i at emisjonen ikke bidrar til å redusere utvanningen for de gamle aksjonærene. Det skyldtes at vi måtte forholde oss til andre regelverk som gjorde at det ikke var mulig å gjøre dette slik vi opprinnelig planla, sier Peter Straume i ABG Sundal Collier til Finansavisen.
– Men alle andre klarer dette. Har dere gjort en tabbe?
– Kompleksiteten i transaksjonen gjorde at vi måtte ta flere hensyn. Vi hadde en dialog med børsen og dette var den beste måten å gjøre det på.
Funcom