Det må meldes når dei er ute
Tror de måtte publisere et prospekt eller noe sånt først? De skal vel bare redigere det først : )
The New Shares will be registered in the Norwegian
Central Securities Depository on a separate
International Securities Identification Number until
Funcom N.V. has published a listing prospectus
approved by the Netherlands Authority for the
Financial Markets. Following such publication, the New
Shares will be tradable on the Oslo Stock Exchange.
De venter vel på at det skal oversettes til tysk… Var iallfall derfor månedsbrevene pleide å være forsinket 
Jeg tipper de kan handles en gang i neste uke. Funcom er kanskje litt forsinket også her 
Men det må meldes på forhånd at de er i spill.
Synst aksjen holder seg bra eg, men fortsatt 100% over emisjonskurs.
Skulle veldig gjerne sett at alle aksjene ble tilgjengelig for trading, men når det ikke skjedde før åpning, så tipper eg at det ikke skjer før mandag
Noen som tror at kursen da går opp? Hvis ikke Funcom skulle klare å finne på noe hause greier da!
Slik ståa er nå synes jeg det er gambling å handle Funcom til 1,2x.
Edit: Kan de holde aksjene igjen pga ikke alt for godt mottatt video i går???
Videon var nok litt under pari, men på den annen side har vi fått EA dato i september som jeg hadde håpet på.
Men så kommer disse emisjonsaksjene snart som mange frykter. Usikker på videre kurs-retning i det korte bildet.
Emi aksjene er jo den store usikkerheten. Basert på alle emi deltakerene jeg vet om kan jeg fortelle at flertallet av dem nok ikke har veldig god peiling på spill og kun er ute etter profitt. Om aksjene allerede kan handles er de jo smarte som utsetter slippet litt sånn at markedet skal bedre seg / være åpent for å ta imot mer aksjer.
Grafikk betyr ikke alt, spillbarhet, gjenspillbarhet, flyt og stemning er viktig for meg. Til dags dato er DayZ det beste spillet i sjangeren hva stemning angår, direkte ufint å løpe rundt alene, man skal føle litt klastrofobi
De skal utvikle spillet etter fns ønsker, kan bli veldig bra. De som syter over grafikken nå synes jeg har feil fokus.
En annen ting, Funcom var muligens så presset at de ikke haddenoe annet valg enn å hoppe på løsningen, denne diskusjonen skal jeg ikke ta lengre, men hva er best? At 100 ansatte blir arbeidsledige eller at vi/de som har for mye penger skal tape noe av dette på børs? Grådighet rår, vi tenker alle på oss selv.
Når kjøper folk igjen? Skal alle vente på 80 øre? Eller tør man ikke vente lengre enn til 1 krone?
var jeg emigjengen ville jeg solgt på hver positive nyhet, det blir nok av de forover, men på en edruelig måte slik at folk ser aksjen stiger, hvis de plutselig dumper ut og kursen, tror du da markedet er interesssert å kjøpe mer. Her må de være smarte og ikke dumpe ut aksjene, da tror jeg de blir sittende med mye av det! 
Den store usikkerheten er der enda, nemmelig at det nå er ca dobbelt så mye aksjer i spill. Videoen var som ventet og imponerte ikke noe utover det man hadde forventet, så for min del er det hold inntil videre. Usikker hvor mye futt som er igjen i aksjen hvis man ser på alle aksjene som skal selges.
Personlig legger jeg ikke for mye vekt på gårsdagens trailer, greit at det skal være med å skape interesse, men er ingen spillselskaper som har tjent millioner på en video i seg selv. Er mye jobbing og markedsføring som skal være med på å skape interesse før EA, og de får mange muligheter til å skape blest før launch.
Spent på hvordan markedet klarer å ta i mot emisjonsaksjene, og solgte 40% av beholdningen min i går for å kjøpe igjen på lavere kurs. Første gang jeg prøver meg på en trade i Funcom, og ser så langt ut til å lønne seg. Føler meg rimelig trygg på at kursen kommer til å være både en del lavere og en del høyere enn dagens nivå før 13. september.
Har uansett planer om å sitte på aksjene til Funcom betaler utbytte, så har god tid 
Jeg tror fortsatt spillet kommer til å bli utsatt til senere på høsten.
Stoler ikke på noe som helst som kommer fra Funcom om dagen. Og de helgarderer selv med en uttalelse i meldingen.
As with any game release date, Funcom reserves the
right to change the date should the market conditions
change, proximity to potential competitor releases or
the readiness of the game itself.
Da har du missforstått early access. MAn gir ut et veldig uferdig spill. Og det er det de planlegger, så da er ikke utsettelse en fare.
206 000 views på IGN nå.
Fremdeles ca 50/50 på like / dislike.
Prospektet må godkjennes, vet ikke helt om det er en reel risiko rundt dette. Men med tanke på at emisjonsgjengen har solgt en del allerede så regner vel de den risikoen som lav.
Sååå…er de nye aksjene ute og selges fortløpende eller er dette noe vi fortsatt venter på? Ser ingen betydelig kurskræsj foreløpig.
Det har jo kommet klart fram fra Funcom at de ikke hadde noen andre alternativ og at cash var veldig prekært. Dvs. et Funcom som ikke får godkjent emisjonen er ikke verdt noe særlig, som betyr at shortere eventuelt kan kjøpe tilbake aksjer billig uansett utfall.
Det nye aksjene kan ikke være ute, se på børsverdi og del på kurs så ser du antall aksjer som er i ute:
Rt 1,31 Mverdi 120,79 mill.
Nå veit jeg ikke hvordan ordrebildet ser ut nedover men jeg påstår følgende: hvis aksjene dumpes ut knekker kursen, ingen tør kjøpe og emigjengen skyter seg selv i foten. Derfor blir det ingen dump før fete videos og mer info.