Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

"The New Shares will be registered in the Norwegian
Central Securities Depository on a separate
International Securities Identification Number until
Funcom N.V. has published a listing prospectus
approved by the Netherlands Authority for the
Financial Markets. Following such publication, the New
Shares will be tradable on the Oslo Stock Exchange.

Any enquiries may be addressed to: investor@funcom.com"

Slik jeg leser det så skal Oslo Børs og nederlandske departement se på emisjonen før den blir godkjent. Det kan høres ut som emisjonsaksjene skal handles som en egen aksje i første tiden (se GOGL som eksempel), men det kan også være at de blir slått sammen relativt raskt. Men ta disse meldingene med en god klype salt, hele opplegget virker å være skrudd mot emisjonsdeltakerne… det kan fort være at aksjene blir slått sammen i en fei.

3 Likes

Det er store poster det er snakk om, da kan det være hensiktmessig å gjøre noen handler utenom børsen. Kursen vil nok bevege seg mot avtalt pris i en slik handel.

1 Like

Skulle tatt ut lister Før og etter emisjonsaksjene kommer, på den måten er lettest å se hvem som deltok i emisjonen og hvem som tar kjapt gevinst

1 Like

Highlights fra Reddit AMA er lagt ut på Steam:

1 Like

For meg ser det nå ut som de nye aksjene er ute, hvis denne infoen stemmer:

Neo har startet så smått med salget igjen også

Hvis den stemmer så har aksjene vært ute i lang tid, så det tror jeg ikke den gjør.

OSE/Netfonds og andre opererer fortsatt med 92 mill. aksjer.
http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/FUNCOM.OSE/data
http://www.netfonds.no/quotes/about.php?paper=FUNCOM.OSE

3 Likes

De nye aksjene er ikke ute. Det kommer en børsmelding når prospektet publiseres, og da vil de nye aksjene være tilgjengelig for salg. Ref. børsmelding så skal prospektet publiseres den 10. juni eller rundt denne datoen. Det kan også bli mandag…

6 Likes

Er klar over det, ville bare oppklare det siden Nordnet tydeligvis opererer med feil data hos seg. Har for øvrig informert dem om det men ser ikke ut som at de tar hensyn til det.

Svar fra Nordnet:

“Dataen vi får om dette skal være korrekt, og det er 230 955 912 aksjer. Du kan se dette på siden under. Hvor andre steder mener du det står noe annet.”

:unamused:

Hvem som deltok har man ganske god oversikt på :wink:

Mulig det er en feil hos Nordnet da. Jeg forholder meg til meldingene som har kommet, og dataene fra Oslo Børs: http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/FUNCOM.OSE/data

Hvor ser du denne oversikten ??

Man ser den ingen plass, men jeg og et par andre har brukt endel tid på å lete, spørre og undersøke.

Og som resultat har man fått endel navn og slikt :wink:

Har jo allerede delt at Myrseth deltok. Det får holde. Så får man heller dele andre navn ved behov :wink:

1 Like

Ut fra de navnene du har, tror du investorene er langsiktig? Lars Brandeggen (XI) var med?

Nvidia er forresten blant delakerne på E3. Kan jo være de viser fram CE der?

Det er to på XI som har åpent innrømmet at de var med på emmisjonen, Lars er en av disse, så er det også bekreftet av flere at Myrseth er med.

Som jeg har nevnt før Ser jeg at flere av de som deltar ikke nødvendigvis har ekstremt mye peiling på spillutvikling og jeg tror de er med kun for en rask gevinst. Nå har jo alle som deltok allerede fått tilbake 50% av innsatsen pga jebsen sine låneaksjer. Så behovet for å dumpe resten raskt synker. Selv om fallende interesse og lav kurs nok kan trigge det ene eller andre.

Planen min var og er forsatt å gå inn når usikkerheten runt alle aksjene er avgjort.

nvidia kjører med så mange spill at jeg tror E3 er forbeholdt AAA titlene de støtter. Men aldri si aldri.

Jeg vil heller ha med noen som skjønner om det kan være en god investering enn de som er spillentusiaster og som ikke skjønner noe av verdier. Det er mange år siden Funcom fikk inn aksjonærer av type Storebrand og de tegner seg ikke fordi en aksje teoretisk kan bli hypet. De vil forstå mer før de setter av over ti miller.

Rt 1,28
Mverdi 118,03 mill.
Altså ingen emisjonsakdjer ute.
Omsetningen er heller ikke såååå høy, 2,75 mill

Er det fare for at emisjonen IKKE blir godkjent? At alt går til helvete???

1 Like

Tror ikke du skal være for sikker på at Storebrand skal være i aksjen i årevis. Jeg tror i utgangspunktet med den informasjonen jeg sitter på at hele emmisjonsgjeng jakter kortsiktig gevinst.

Om det er gevinst som skal hankes inn iløpet av dager eller frem mot launch, får den enkelte gjøre seg en oppfatning rundt.

5 Likes