Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg sitter med 1/3 av aksjene, og håper på å få kjøpt meg opp igjen rundt krona, når jeg evt er godt i pluss håper jeg at jeg har vett til:

1. Holde meg unna Funcom
    eller
  2. Ta signalene på alvor

Det er bedre å gå glipp av litt fortjeneste enn å tape penger.

Edit: Mine innlegg vil selvsagt bære noe preg av dette… Ønsker ikke å hause eller baise uhemmet, men en maler jo sin egen kake, enten en vil eller ei.

Lykke til alle sammen.

2 Likes

Tror ikke emisjons deltakere og AGB har direkte brutt noen regler , så konkurs kommer ikke! Men de sa at de vil komme rundt 10 juni! Kan være mandag tirsdag neste uke og !

1 Like

Men drar ikke Myrseth navnet sitt ned i søla hvis han nå selger? Eneste muligheten for han å redde ansikt nå, er å sitte på aksjene sånn som jeg ser det.

Jeg tror det å tolke signalene som kommer i et selskap er viktig for å unngå store smeller. Dette er enda viktigere i selskap som har mye gjeld, “usikre” inntekter og som trenger penger F.eks emisjonsplanene til funcom ble annonsert i januar og når emisjonen ikke kom så valgte mange å tolke dette som positivt istedenfor å tenke at det faktisk ikke var enkelt å få satt emisjonen. Itilegg ble emisjonen i FC mye styggere enn det jeg hadde forventet…

6 Likes
5 Likes

Hva er worst-case scenario nå? Hvis disse aksjene kommer ut i løpet av dagen, vil de jo få store problemer med å selge aksjene til en god pris? Kursen er rett og slett ikke god nok for dette.

Så snart noen av emisjonsdeltakerne kaster seg på salgsknappen vil vi jo være godt under krona…og da er det plutselig ikke lengre så lukrativt å selge - og mange av disse investorene blir da tvunget til å sitte long uansett.

Og vi får sjansen til å snitte ned/kjøpe oss inn.

Det er worst case? Er ikke så ille det da.

Tror derfor at de muligens kommer til å vente med å selge, og vi av den grunn kan komme til å få en oppsving i kursen.

Jeg er iallfall klar for å trade fremover sitter på de 500k jeg har. Kjøpte 25k på morran i dag og solgte de ti minutter etterpå med ca 3000 i gevinst

1 Like

Det skal også legges vekt på at alle aksjonærer pr 30 juni får emi aksje! Tenker ikke de som deltok at det da er en ny mulighet for og sanke til 0,55??

1 Like

Jeg sitter rolig med mine aksjer.

Mange med nerver her som tror at hele emisjonsgjengen vil kaste seg på salgsknappen umiddelbart her.

Synker kursen stort nå så kommer en tiltagende kjøperside til i Funcom aksjen i en periode foran lansering og økende medieomtale/hype. Det finnes mye penger i markedet, langt mer en nok til å oppveie for eventuelle gradvise salg av emisjons aksjer.

Kursen vil være en hel del høyere enn dette før tidliglanseringen og jeg tror at flere og flere vil se dette og etterspørre aksjen i tiden fremover.

Tror til og med vi kan få en kraftig reaksjon opp når en ser at mandag ikke er “dommedag” for kursen.

2 Likes

Flott at noen sitter med fasiten på hva som kommer til å skje :wink: Jeg er usikker på hva som skjer de neste 10-14 dagene og kommer nok ikke til å sitte med aksjer i funcom over natten.

2 Likes

Har du regnet på hvor mye det påvirker snittet ditt ?

1 Like

Hvor lukrative de emi aksjene avhenger av hvor kurs står :wink:

Helt enig men kursen skal ganske langt ned før vi kan si at det har vært en dårlig deal for de som var med på emisjonen :wink:

1 Like

Jeg får ikke tildelt all verden med Tegnisretter! Men vil tro det blir mulig og overtegne seg med med x antall da det er tydelig mange som aldri skal inn i Funcom igjen som da kanskje ikke benytter seg av disse da de selger seg ut før 30 juni i frykt ! Så viss jeg får noen k ekstra, og viss Tegnisretter kan handles i tegningsperioden satse eg på og snitte meg ned en del!

Det er hvertfall tanken da! Kommer det ett dropp i kurs før den tid til under 1kr så kan jeg handle litt da og!

Edit: ser ikke for meg det kommer til og bli noe dumpe rally før 30 juni!

Hvis de selger seg ut før 30. juni vil de jo ikke ha noen rep-emi-aksjer de kan takke nei til. “etteremisjonsaksjene” skal jo være for de som har aksjer den 30. juni, ikke de som har hatt aksjer før 30. juni

(om jeg ikke har misforstått noe)

4 Likes

Ja så viss mange selger seg ut da vil det være flere tegningsretter tilgjengelig !? Og mulighet for og tegne disse !? Eller bommer jeg helt her?

Hvis noen selger seg ut så er det fare for at det er andre som har kjøpt og de vil da få tegningsrettene…

2 Likes

Ja, dessverre må det være noen som kjøper aksjene noen selger :slight_smile: Men det var en fin tanke … Det kan allikevel hende at “etter-emisjonsaksjene” vil ha sin egen ticker og kunne trades i en periode før de blir omgjort til aksjer, så det er jo mulig at man kan få seg noen ekstra… Og det er jo også mulig å overtegne seg, og satse på at noen av de som sitter inne 30. juni ikke ønsker å kjøpe alt de har rett på.

ja aksjen vil jo bytte hender men viss det blir ett salgs press mot 30 juni så går kursen deretter og mulighet for billige aksjer øker, så snittet mitt følger etter! Så jo flere aksjer den 30 jo flere TR og lavere snitt ! Som var spørsmålet lenger oppe :joy::stuck_out_tongue:

Ser jo ikke ut som at frykten for de kommende ca 100 mill aksjene får noe spesielt utslag?