Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Nei men det gjorde heller ikke frykten for emisjonen. Tror uansett emisjonen påvirket kursen mer enn emisjonsaksjene kommer til å gjøre.

1 Like

Husk også at det er minimum et til nytt spill som skal generere inntekter i 2016. Kan være at prospektet overrasker.

Tipper det kommer f2p/billig, arena/battle royale spill basert på Conan ipen

1 Like

Det hadde ikke vært så dumt det :slight_smile:

2 Likes

Skjønner ikke hvordan alle på HO og mesteparten her inne sier at traileren er slakt , når store magasiner som går over alt av spill som kommer synest det ser bra ut !?

1 Like

Interestingly, Funcom secured a contract in 2015 to make three Conan games, and it still has two more games to work on. Let us hope it focuses on an action-adventure game, or a single-player experience in the world of Hyboria, and that future Conan games have better graphics.

Finally, we would like to remind players that although the graphics are somewhat not up to the mark, the game seemn it would be real fun like the Ark: Survival Evolved, minus the dinosaurs and the mysterious Ark itself. It looks like players will be able to team up with friends, and even embark on a solo journey through the world of Hyboria.

Fordi ALLE meler sin egen kake og tenker kun på hva som er best for MEG…

2 Likes

Eg synst traileren var fet !

3 Likes

ja altså den reiv ikke skinnet av pølsa, men det visste vel egentlig alle,
ser de sammenligner veldig med ark osv.
Call of duty, unreal tournament, Battlefield osv osv , er alle like, skytes og drepes i forskjellige verdens deler med forskjellige våpen.

i CE sjanger så er det lik bygging i de aller fleste, det kommer enn ikke vekk fra men , viss funcom lytter til spillerne og legger inn spennende nye ting som ikke er i sjangeren så vil jeg si at funcom fint kan komme ut med ett av de bedre spillene i sjangeren!?

kan ikke få nevnt det nok men det er pre alpha, kanskje litt for pre alpha, men at det skal jobbes og tweakes er sikkert.

viss funcom leverer en mer ferdig versjon av CE ved EA enn hva Ark ble levert med så vil markedet få bekreftet at det har blitt gjort mye bra og skal bli bedre.
kanskje de kan plukke opp det som savnes i Ark og derfor vil de kunne få overbevist en par av de 4 mill pluss ARK spillerene til og kjøpe CE!?

for min del er emisjons maset ferdig , nå ser jeg fremover på hva funcom kan klare med det de har vist markedet og hva de som har greie på spill anmelder i sine magasiner og analyser.

2 Likes

Blir nok en del panikksalg på tampen i dag ja…

1 Like

Hei. Noob her som sitter på noen Funcom aksjer.
Noen som aner hvordan man eventuelt vil få tilbud om å kjøpe slike reparasjons aksjer dersom det blir noe av det ?

Melding via VPS kontoen.

Takker.
Så dersom jeg har en Nordet konto så får jeg beskjed via den ?

Stemmer - er en egen tråd om tema her: https://beta.tekinvestor.no/t/funcom-tegning-av-aksjer-i-reparasjonsemisjon/

2 Likes

Har fulgt med på diskusjonen her inne i mange dager nå men ikke registrert meg før i dag. Takk masse interessant lesestoff til alle som diskuterer her inne.

6 Likes

Godt at det er et skikkelig positivt drag over kursen nå etter traileren og at det er så stort volum gjør det sikkert lettere for markedet å “ta under” for de få emisjonsaksjene som kommer i spill over helgen.

Videre så er jeg grusomt glad for at Funcom nå har bevist en gang for alle at de har endret kulturen i selskapet slik ingen trodde for et par måneder siden.

Til slutt vil jeg si at det ser ut som om alle forstår godt hva de gjør og hvordan emisjonsaksjene sikrer investeringen din. Det er tydligevis ingen som planlegger å legge kjøpene sine for høyt, men alle venter til en er helt sikker på at kursen ikke faller mer. For hvem kan være fornøyd med investeringen sin om de kun får 50% avkastning på emiaksjene? Uhørt!! :wink:

Neida, denne er sikkert litt hard å tygge, men tror det er greit om noen sier i fra også. Ser jo at Nofun er en barmjertig samaritan og byr på mange gode tips (ikke sarkasme). Han hjalp meg med lignende “dumme” spørsmål tidligere. Og fortsatt den dag i dag, fra tid til annen.

Det er derfor jeg liker dette forumet og absolutt alle deltakerne her.

8 Likes

melding

Funcom N.V. - Prospectus approved

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160610.OBI.20160610S76

edit:
Hvis jeg har forstått det riktig, kan ikke de nye aksjene handles ennå, men det nærmer seg:

Listing of Private Placement Shares and Debt
Conversion Shares
The Private Placement Shares and the Debt Conversion
Shares (which since issue have been temporarily
registered with the VPS under ISIN NL0011896832) will
assume the regular Funcom share ISIN NL0000062461 and
be eligible for trading on Oslo Børs under the ticker
code “Funcom” following Publication. The Company will
issue a separate announcement of the listing of the
Private Placement Shares and Debt Conversion Shares
prior to such listing. It is expected that the
exchange of ISIN will be registered outside of normal
trading hours.

5 Likes

Kommer kanskje en ny melding i løpet av helgen da? Eller mandag før åpning?

Tror isåfall mandag kan bli en tung dag å sitte full lastet i funcom…

The Conditional Subsequent Offer will be directed
towards all shareholders in Funcom as of 30 June 2016,
as documented by the shareholders’ register in the VPS
and the Company’s shareholders’ register in The
Netherlands as of the Record Date, being 4 July 2016
(“Eligible Shareholders”), subject to applicable
restrictions in the relevant jurisdictions of the
Eligible Shareholders.

Conan Exiles trailer?

…meh

Jeg burde være skuffet. Jeg er ikke alene…

…##$$$$£$£$€££$££!!!

Det er SÅ JÆVLIG LIKT ARK AT JEG SPYR! Sorry!!! Måtte bare få det ut!

SERIØST. Hva er det Funcom tror de er for noe?

…og det er ikke bare grunnet traileren, men selve ideen i spillet!

(Håper virkelig jeg fremstår som en HO Forum bruker her nå) :slight_smile: :slight_smile:

1 Like