Hvem hadde egentlig troen på at en emisjon ble satt til 0,55? Jeg vet du har hyppig kontakt med ASC selv, så det er mulig de hadde anbefalt deg noe der.
Det vet jeg ikke, men dette var Funcoms plan på et tidspunkt:
Initial rollout of new plan:
– Funcom Oslo AS: One small project in development, larger project to start in Q1 16
– Funcom Inc: One small project starting in Q4 15, larger project to start in Q2 16
Og i følge strategien er det mellom 10-30 utviklere som skal jobbe med de større prosjektene. 4-6 på de mindre.
Blochster var ikke så langt i fra. En veldig hyggelig forumbruker som jeg savner. Han kuttet ut dette forumet siden han ble kjeppjaget etter spådommen sin rundt en krone.
Jeg snakker fremdeles om det som vi begynte diskusjonen med. DVS , om Funcom Inc har nok ressurser til å holde på med livespillene + lage et lite spill + et større
Vel greit, selv mener jeg ASC har gjort en dårlig jobb og det er derfor det er blitt som det er blitt. Er ikke sikker på at alt har gått rederlig for seg eller, og er litt spent på hva olepederk kommer fram til etter hvert.
Og Morti, du kjøpte like etter griseemisjonen og sa at alle bare burde smile og være glad, og ikke si noe på det som var skjedd. Gjort er gjort mente du.
Jeg viser til planer som sier litt om utviklere og hva som opprinnelig var planlagt. Jeg har ikke sagt at de 100% sikkert jobber med et større spill i USA. Jeg har sagt “Jeg tror ikke de benytter alle 54 ressursene i USA på livespilla/DW.”.
Det kan hende de jobber med et slikt spill. Jeg viser til konkrete planer de har hatt for dette.
Jeg tror faktisk at for Funcom så er løsningen med emisjon på 0.55kr + redusering av gjeld på 7700 TUSD bedre enn om de hadde kjørt en emisjon på 1kr uten å gjøre noe med gjelden. Det som mangler for de som var aksjonærer før emisjonen er en ok rep.emisjon
Men “alle” vet jo at alle ansatte ikke jobber med utvikling Det var jo det som var utgangspunktet for diskusjonen at du automatisk antok at alle ansatte var en utvikler. Men tror ikke vi kommer til å bli enige her heller
Jeg synes også det er synd at Blochster valgte å forlate forumet, men det var en avgjørelse han gjorde selv. Ofte ser jeg at noen skriver at det liksom er en stor mobb / menighet på den ene eller andre siden. Det mener jeg er feil, jeg synes det er en ganske balansert diskusjon her og for det meste er det noen positive og noen negative. Hvis man får innlegg som går på person osv eller går over grensen på andre måter så er det bare å flagge og det pleier å modereres bort ganske raskt. Håper forøvrig at Blochster velger å komme tilbake til forumet snart, da det er noen av de innleggene jeg savner og som jeg ikke får med meg siden jeg ikke følger med på Funcom på hegnar online.