Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Har alle lest artikkelen, når vi blir ferdige med dette emisjonpisset og kan fokuserer på hva slags spill CE så tror jeg det kan selge bra. Nå er det bare fokus på dumping, på tegningsrettene osv, viktig stuff, men hva med mcap, solgte spill osv?

Bildene i artikkelen ser finere ut. CE blir litt feks Ark, noe jeg tror er bra. Potensialet er stort. Jeg er 100% uenig i at det er lite gjort, jeg synes det meste ser ferdig ut, det gjenstår implementering av flere småting, polering osv.

2 Likes

@anon91440261, mm de gjorde det samme, publiserte det samme osv som under TSW så mener jeg det er irrelevant hva kurs står i nå vs hva det stod på samme tidspunkt da. En grunn er verdsettelse av selskapet, nå noen hundre mill, hva under TSW? Verdsettelsen av Funcom ska forsvares av salg, nå trenger kanskje ikke CE selge all verden ifht mcap? Det er så mange forskjellige variabler at det kan ikke sammenlignes, med mindre det har vært fasit på alle Funcom spill prelaunch, det har jeg ingen oversikt over i farten.

Jeg har liten tro på at de har ressurser til å lage mer enn ett spill av gangen nå. CE blir siste sjanse. Trist, dersom de ikke lykkes nå.

3 Likes

Ikke helt enig med deg der sjef. De har jo to forskjellige avdelinger. Det er Oslo som lager CE. I USA har de et annet team som produserer et større spill som kommer til neste år.

Edit:
40 ansatte som holder på med CE.

Det vil si min. 60 ansatte på andre ting.

Det er ingenting nevnt om det større spillet i games-pdf-en i siste rapport. Det er litt merkelig. Kanskje Funcom var avhengig av mere penger for å få startet det?
Det de nevner er det lille TSW-multiplayer-spillet.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=402184

1 Like

Durham skal vel først lage et lite spill for å lære ue4, ref the Park for Oslo.

2 Likes

Jeg skummet gjennom Facebook nå. På Conan exciles sida blir det linket til mange reviews av videoen. Det virker som de fleste er positive. Jeg har ikke lest alle, men de jeg leste var bra.

3 Likes

Ja jeg velger og tro at reviews fra spill magasin og andre medier ser potensialet bedre enn mange som er små sure på Funcom !!!
Tror det kan bli bra jeg :clap::clap::clap:

4 Likes

Mer detaljert oversikt over hva de planlegger for de som ikke har fått meg seg innholdet:

Må si det virker veldig interessant, hvis de får til en god balanse her :slight_smile:

3 Likes

Kan ikke bruke tekinvestor.no og HO for referanse på hvordan spillet ligger an, de såkalte ubergamerne både her og der som i tillegg kanskje har tapt. Må høre på de som driver med det :grinning:

5 Likes

Hvor mange jobber med DW-teknologien?

Merkelig det der hvordan en skal høre på de som er positive uansett hvem det er. De en tidligere har uttalt at en verdsetter input fra har plutselig ikke peiling lengre om de skulle bli skuffet over det neste spillet etter at en faktisk har fått SETT spillet. Skal vedde mye på at hvis det kommer negative reviews etter lansering så skal vi ikke høre på dem heller. Da er det plutselig gamere i målgruppen vi skal høre på.

3 Likes

Da jeg solgte på 1.40 var jeg i panikk og ble lurt i følge flere her og folk godtet seg under pumpen til 1.50. Men de som hadde gjort det samme som meg hadde sittet bedre i det nå. Verdt å tenke på?

Har du fått noen gode råd her på forumet før?

3 Likes

For å presisere, jeg tror ikke de får lagd mer enn ett stort spill av gangen nå. Så vidt jeg husker under TSW tiden ble mange fra AoC teamet flyttet over til TSW i en lengre periode. Når man har vært kun dager unna konkurs, tror jeg det ville vært lurt å prioritere å jobbe med satsningen som kan redde selskapet.

2 Likes

Det er så mye støy akkurat nå. Jeg tar det bare kokrolig med mitt snitt på 1,56. Jeg har vært så smått i blått et par ganger etter Black Thursday og kommer nok snaaart i blått igjen, jeg er ikke bekymret for det. Ja; Det var skikkelig kjipt. Jeg har måttet slåss litt med meg selv for å ikke la urettferdighetsfølelsen ta overhånd, å ikke ta det personlig. Jeg har ingen andre enn meg selv å skylde på. Jeg kjøpte aksjene før emisjonen, fullt bevisst om emisjonen. Dog var jeg ikke medlem her da jeg gjorde det og kanskje hadde jeg valgt annerledes etter å ha lest en del velmenende advarsler. Allikevel valgte jeg å ikke ta ut gevinst når jeg i ettertid ser at jeg burde ha gjort det. Det sto verre til enn jeg trodde. Fortsatt drift er allikevel å foretrekke, foran ingenting. Så jeg svelger min egen stolthet og satser videre. Kjøper ingenting, bare beror.

Gameplay-traileren kunne vært bedre laget? Tja. Jeg syns det ser bra ut for pre-alpha og jeg blir kanskje til og med å pusse litt på pc-en og spille litt i Early Access allerede. Jeg har egentlig lagt gameren på hylla til fordel for valpeoppdragelse og hundetrening, jeg pauset WoW-sub for lenge siden, har ikke logget på Entropia Universe på evigheter. Jeg mener å huske jeg syntes combat i AoC var gøy, men kansellerte sub pga andre ting jeg syntes gjorde det håpløst å spille (ting de helt sikkert forbedret i ettertid).

Jeg har aldri spilt survival-genren før, så det kan bli morsomt. Og rundt omkring på forskjellige fora ser det ut til at det er ganske mange som gleder seg til å spille CE. Det vil alltid være folk som ikke er fornøyd. Noen vil alltid falle fra. Noen slutter å spille grunnet mangler. Noen vil elske det tross mangler. Det er litt rart med gamere, WoW hadde en stund 13 millioner spillere og utrolig mange sytet og klagde, men spilte spillet gjorde de allikevel, i mange år! Nå sammenligner jeg ikke Funcom med Blizzard, jeg bruker et mmorpg jeg kjenner godt til å komme med en betraktning av en type mentalitet som eksisterer i mennesker generelt og kanskje i gamere spesielt. Er det forskjell på gamere i forskjellige genre?

Den som alltid forventer det perfekte, vil alltid bli skuffet.

12 Likes

Hvor mye har du tapt på funcom nå i ekte penger og papirpenger? For det slår meg at du snur meningene dine etter beholdningen.

Flere her er negative fordi det er usikkerhet. Mange advarte mot emmisjonen, mens andre bare lo når den lot vente på seg. 55øre, smalt det. Kanskje en tanke å høre på dem som ikke er superpositive en gang i blant også. så blir tapet mindre.

Nå var det svært få som trodde emisjonen skulle bli satt til 0,55. De som advarte tenkte vel mer i baner 1,5 kr, så jeg synes ikke man skal hause dette med advarsler opp for mye. Det var ikke mange som trodde Funcom skulle rævkjøre aksjonærene sine på denne måten. 1-1,5 hadde alle tålt. Men 0,55 var det vel omtrent ingen som hadde tro på. Og de som hadde det, visste muligens litt mer enn andre.

Det er bare å bla bak til pollen jeg tok på hva folk trodde emisjonen ble satt til.

De utviklerene som ikke jobber med CE ( eller eventuelt DW ting som CE trenger ) jobber i utgangspunktet med livespillene ( AO, AoC , TSW ) . Jeg tror derfor at Funcom Inc ikke har nok ressurser til å håndtere livespillene + et nytt småspill + nytt større spill uten at det kommer til å gå ut over livespillene.

Neida, det er klart at det er begrenset med ressurser, og jeg hevder ikke hardnakket at de kommer unna med en totalflopp på Conan-spillet. Det er ikke heldig, og det er jo ikke sikkert at de klarer seg videre hvis det skulle skje.

Samtidig har de veldig lavt kostnadsnivå, og nå som store deler av gjelden er konvertert, får de litt lavere kostnader i forbindelse med nedbetaling/renter. Jeg ser TSW har mistet en del spillere i det siste, men samtidig har AOC tatt seg opp.

De hadde 99 utviklere ved utgangen av 2015. 47 i Oslo, 54 i USA og 1 i Asia. (jfr. årsrapport).

Jeg tror ikke de benytter alle 54 ressursene i USA på livespilla/DW.

Kanskje den personen som sitter i Asia lager noe nytt :wink:

Hvordan skulle de vite mer enn andre ?, Jeg tror de fokuserte på de fakta som var tilgjengelig istendenfor å drømme om at emisjonen skulle bli satt på 3-4kr.

Pollen ble jo kjørt 26.april og mye endrer seg på en måned :slight_smile:

2 Likes