Det er så mye støy akkurat nå. Jeg tar det bare kokrolig med mitt snitt på 1,56. Jeg har vært så smått i blått et par ganger etter Black Thursday og kommer nok snaaart i blått igjen, jeg er ikke bekymret for det. Ja; Det var skikkelig kjipt. Jeg har måttet slåss litt med meg selv for å ikke la urettferdighetsfølelsen ta overhånd, å ikke ta det personlig. Jeg har ingen andre enn meg selv å skylde på. Jeg kjøpte aksjene før emisjonen, fullt bevisst om emisjonen. Dog var jeg ikke medlem her da jeg gjorde det og kanskje hadde jeg valgt annerledes etter å ha lest en del velmenende advarsler. Allikevel valgte jeg å ikke ta ut gevinst når jeg i ettertid ser at jeg burde ha gjort det. Det sto verre til enn jeg trodde. Fortsatt drift er allikevel å foretrekke, foran ingenting. Så jeg svelger min egen stolthet og satser videre. Kjøper ingenting, bare beror.
Gameplay-traileren kunne vært bedre laget? Tja. Jeg syns det ser bra ut for pre-alpha og jeg blir kanskje til og med å pusse litt på pc-en og spille litt i Early Access allerede. Jeg har egentlig lagt gameren på hylla til fordel for valpeoppdragelse og hundetrening, jeg pauset WoW-sub for lenge siden, har ikke logget på Entropia Universe på evigheter. Jeg mener å huske jeg syntes combat i AoC var gøy, men kansellerte sub pga andre ting jeg syntes gjorde det håpløst å spille (ting de helt sikkert forbedret i ettertid).
Jeg har aldri spilt survival-genren før, så det kan bli morsomt. Og rundt omkring på forskjellige fora ser det ut til at det er ganske mange som gleder seg til å spille CE. Det vil alltid være folk som ikke er fornøyd. Noen vil alltid falle fra. Noen slutter å spille grunnet mangler. Noen vil elske det tross mangler. Det er litt rart med gamere, WoW hadde en stund 13 millioner spillere og utrolig mange sytet og klagde, men spilte spillet gjorde de allikevel, i mange år! Nå sammenligner jeg ikke Funcom med Blizzard, jeg bruker et mmorpg jeg kjenner godt til å komme med en betraktning av en type mentalitet som eksisterer i mennesker generelt og kanskje i gamere spesielt. Er det forskjell på gamere i forskjellige genre?
Den som alltid forventer det perfekte, vil alltid bli skuffet.