Ingen stor overraskelse, LMO stenger 30. september i år. Og de har begynt å fase ut chat og ingen nye medlemmer.
Har 125K med snitt 2,28…
Blr jeg selge til kurs 1,0-1,25 på mandag eller satse på at kursen kanskje er høyere på sikt.
Mye mulig kursen skal noe mer ned i mellomtiden, men bør ikke kursen være noe høyere rundt lansering dersom det skulle antydes at dette spillet vil selge mer enn 500k eksemplarer?
Si nå at det begynner ikke og bevege seg før disse nye aksjene fra emisjon kommer ut i markedet og det kommer inn god kritikk osv, det kommer dev diary, flere filmsnutter osv!
Så er det naturlig at kursen begynner og sige oppover ! Eller ser dere slik på det at ved lansering så ligger vi rundt 1 kr og vaker for det sitter noen med mange millioner aksjer som de fikk for 0,55kr !?
Selskapet vil bli priset etter det innholde de kan få ut i markedet og anmeldelser !
Hva med prise aksjen etter hva de faktisk greier og selge. Og ikke lure flere folk inn i aksjen pga, urealistiske forventninger. Er vel mange nok som har brent seg på denne aksjen.
Tror ikke du finner noen her som vil anbefale deg å selge med tap, men jeg ville ikke kjøpt mer. Hvor kursen står om 3 mnd er det ingen som vet og avhenger av om spillet er bedre enn det ser ut som.
En tanke urelatert til ditt spørsmål: Hvis det var dager fra konkurs nå og Funcom nettopp fikk et rimelig stort kriselån fra Jebsen så brenner de jo mye penger på kort tid nå. Hva skjer om Funcom ikke får suksess med spillet? De skal jo lage to andre spill også snart. Koster penger det også, og det kommer på toppen av det de brenner nå. Denne gangen fikk de denne emisjonsgruppen som kom på banen. Tror dere de stiller opp en gang til? I så fall, hva blir villkårene da tror dere? Funcom har jo innrømmet at de ikke klarer å hente penger ellers i markedet. Denne gangen fikk de det til et par dager før konkurs (i følge ceo). Er det logisk å tro at de rekker det neste gang?
Enig i mye av det @anon91440261 skriver over her, men ville nok benyttet meg av de TR’ene jeg fikk tildelt (seff litt avhengig av kurs da)
Eg kan tilby meg og overta inntil 1 000 000 retter, for a 10 øre, men da skal avtale signeres før rettene kan trades.
Så om om noen " frykter " rettene, så kan eg bistå. 
Takk for svar. Ja, jeg kommer jo til å benytte meg av de, hvis ikke må kursen gå ganske mye mer ned. Men får kanskje revurdere om jeg skal snitte mer ned. Begynte på 6,3 så får vel være “fornøyd” nå…
Tror kursen kan tag seg litt oppover ved 30 juni…
Da det skal deles ut tegningsretter paa denne datoen 
… Eller håper ? 
Nå skal je ut å drække brigg, dere får ha meg unnskyldt på forskudd, dersom eg poster rare greier utover natta
Hehe, brygg 
Å selge nå er vel hvis man ikke har noe tro på Funcom. I motsatt fall snitter man ned, jeg kommer til å gjøre det og håper det kommer ned mot krona nå i juni. Spørs om det skjer mye i juli, det pleier å være en laber måned. En reprising kommer i august tror jeg.
Samme hva, så burde man unngå å være all inn med noe særlig penger. Dette er for høy risiko.
Hvis prospektet er godkjent i Nederland, burde det ikke dukke opp her snart?:
https://www.afm.nl/en/professionals/registers/alle-huidige-registers.aspx?pagnr=1&type={1032D7BB-0C63-4FCF-B64D-82E0A9D74070}
Eller blir det stanset for publisering på grunn av at det skal godkjennes i Norge først?
The Company has requested AFM to send the Prospectus
(passporting) to the Norwegian prospectus authority,
the Financial Supervisory Authority of Norway, in
accordance with the Norwegian Securities Trading Act
section 7-9 and the Dutch Financial Supervision Act
section 5:10. Following passporting of the Prospectus,
the Prospectus will be published in accordance with
applicable laws (“Publication”).
Verdt å legge merke til denne kommentaren til videoen. Det er store kart det er snakk om her, og ikke minst skal det være mange spillere i spillet samtidig på et onlinebasert spill (hovedsaklig). Det beste er at vi slipper “lag” i dette spillet.
you surelly dont know how graphics and open world games work with destructible and buildable environment, just take a look at minecraft wich is a game almost impossible to make with realistic graphics unless you have alien tech or something!
Og blablabla fra mange…spillet er likt ARK. Hvem bryr seg? Funcom har tidligere prøvd seg på å skille seg fra de andre - og feilet. Likevel er det mye nytt i det de gjør nå. CE er ikke ARK. ARK = mest dyr!
Siden de startet utviklingen i Desember er det neppe mye å vise frem av spillet. Derfor tror jeg traileren ble som den er og ikke levde opp til forventningene. Er spent på hvor mye innhold EA har fra dag en. Når det lanseres etter 9 mnd. arbeid bør det være greit spillbart. Hadde vært dumt å levere noe uspillbart til tross for at det er EA etter min mening. Ved å unngå negativ omtale fra begynnelsen vil spillet ha lettere for å selge fler kopier på sikt. De sikter på ikke mer enn et år i EA så håper funcom er kommet lenger enn hva jeg tror.
Tror de gjør mye rett om dagen mht. valg av spillsjanger og mediedekning. Forhåpentlig klarer de å slippe fler spill i året slik at det blir fler inntektsgrunnlag fra og med 2017. Kunne det vært en ide for funcom å utvikle android/ios spill? Det trenger ikke ta lang tid å utvikle og kan dra inn enorme mengder cash enten via ingame shop, ads eller app pris. (Ja vet LMO floppet)