Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

YA selger og selger og kursen holder seg godt. Jeg tror YA bruker MSI, litt DNB og kanskje enda flere meglerhus i et forsøk på å skjule at det er YA som er på ferde. Er det noen som har et estimat for hvor mange aksjer YA har igjen?
Personlig tipper jeg på (700-800)k basert på hva jeg har sett av handler de siste ukene. Husk for dere som vil gå inn like før YA er ferdige at en drawdown varer (maksimum? )enten 10 eller 15 handelsdager.

EDIT:
Og den totale stillheten om dette tema tyder på at det er en del som vil kjøpe like før YA er ferdige… Som jeg trodde. :smiley:

4 Likes

Mellom 884 og 1125 totalt solgt tror jeg. Startet trolig 7. april

2 Likes

Tidspunktet tror jeg stemmer godt med hva jeg så på aksjonærlistene, de henger alltid noen dager etter og jeg hadde hatt mistanke i noen dager før jeg fikk tak i lista.
Så mellom (575 og 815)k igjen sånn ca. Det er lite hvis Storvestre eller andre plutselig får lyst på litt flere aksjer.

3 Likes

Utrolig hvor godt kursen har holdt seg i denne perioden.

2 Likes

YA har en vanskelig oppgave når det er rolige tider i Funcom og Funcom har satt en “høy” minstekurs. Hvis jeg har forstått det riktig er det ikke vanlig shorting de driver med. På den ene siden låner de aksjer fra Jebsen og disse vil de selge til høyest mulig kurs. Da har de tjent bra, men da skylder de Jebsen noen aksjer som de kjøper igjen billigere av Funcom. Og jo lavere den laveste volumvektede snittkursen er jo bedre. YA skal betale 96% av den.Så ideelt sett skal YA selge til høyest mulig pris, men samtidig få kursen en dag til å omtrent krakke (helst uten å selge en aksje) dog ikke så mye at den volumvektede snittkursen kommer under minste-kursen til Funcom.

For å få høyest mulig kurs mistenker jeg at de driver å trader med seg selv gjennom forskjellige meglerhus. Er det ingen kjøper-interesse må YA skape den. Er det YA som på dyktig vis sørger for at kursen ligger mellom 2.0 og 1.9 ved bruk av store poster i ordreboken?
Alt dette skal være avsluttet enten i løpet av 10 dager eller 15 dager. Det er Funcom som bestemmer valget her. Og alle som følger Funcom burde nå vite at YA er i gang igjen. Det gjør det enda mer vanskelig for YA. Jebsen låner neppe ut aksjene sine gratis heller…

Kompliserte greier hvis jeg har forstått det riktig.

3 Likes

Det kan jo oppstå en teoretisk morsom situasjon hvis en drawdown mislykkes pga høy minstekurs fra Funcom og YA har solgt en god del av Jebsens lånte aksjer og plutselig må kjøpe tilbake i markedet de aksjene.
Noen som har tenkt på det scenarioet?

YA har vel sikret seg på et eller annet vis her også tenker jeg.

Gode poeng.

Kall meg gal, men jeg har kjøpt en liten pott i Funcom.

Kvitt eller quad-tripple!

7 Likes

Har du solgt i Nordic Mining? Siste aksjene jeg hadde der ble solgt på 0.85. Åpnet på det dobbelte i dag.

Uff…

har ikke noe NAM, men jeg solgte NAS og OPERA i påsken, begge steg 20-25% i uken etter…

Men det var en rasjonell begrunnelse bak salget og jeg tjente pæng.

3 Likes

Sjekket med megler:
YA kan beskytte seg ved å få noen til å underskrive en call opsjon. Så de kan enkelt sikre seg mot dette scenarioet.

2 Likes

Skal ikke se bort fra at Funcom også kan doble seg før sommeren. Kanskje en trippel på sikt hvis de får ut både iOS, Android, Fire og alt går glatt. Og nytt spillprosjekt.

I forhold til Q1-resultatet lurer jeg på om kostnadskuttene vil vises allerede da.

3 Likes

Tror ikke vi ser den store effekten av kostnadskutt ved Q1 resultatet. Vi vet at utviklingskostnader er økende frem mot release og at selskapet også har leiet inn konsulenthjelp på ios/android.

Markedet forventer vel heller ikke de store resultater her. Og nyheter rundt LMO ios/adroid og eventuelle nye spill kan være mer avgjørende.

1 Like

The first phase of the LEGO Minifigures Online iOS Beta test has ended and we want to thank you for participating and providing your valuable feedback.

Slith vil slå sammen rage/fury/crom virker det som. Kult å se at Slith faktisk fortsatt spiller spillet. Han har altså spilt siden lansering. En god assassin som jeg hadde stor respekt for.

http://aochideout.blogspot.no/

Så Alex, jo det har blitt litt opp og ned, fikk lagt inn et par finter på topp. ble godt fornøyd for å si det sånn. er inne med det samme som jeg sa sist vi pratet, det har jeg vært i nesten et år nå. NM i venting er jeg komfortabel med, tror det blir et helvetes hatte fokk her snart. passer fint til skattekravet fra forrige fest :slight_smile:

3 Likes

før året er omme må lmo være lansert på mange nye plattformer og da er ventetiden over.funcom må også innen da ha gitt oss info om neste prosjekt.lmo på ios bør være klart innen 1-3 mnd nå.ting tar dessverre tid i funcom lang tid

1 Like

None her inne som har tanker rundt hva funcom vil bruke Dremworld teknologien til?

Det første jeg tenker er “Relaunch” av gamle spill :confused:

1 Like

Kan passe med en pressemelding om tilbakemeldingene fra beta nå. YA må vel være ferdige på fredag. Eller hva tror dere? Greit å få opp kjøpsinteressen da.

3 Likes