Samme er jeg Celestar Er veldig spent på hva Q3 resultatet blir og hvordan kursen utvikler seg i etterkant.
Tror @Evilfreud mener taxisjåførene, bussjåførene og BI studentene…
Amatørene på Tekinvestor er som"proffer" å regne i forhold til “bermen” på HO…
Hehe, jeg tenker på den jevne mann i gata, er minimalt med fokus på func nå, er jo bare å se her inne også. veldig lite fokus på funcom.
Here is my guess, I’ve been sitting in excel and played around with different numbers. I may also be way off but hey this is a speculation thread anyways.
In TUSD
Revenue: 4 608
EBITDA : 2 408
Depreciation / Amortization: -2 250
Result: 258 (Break-even)
Reason for D/A being so high is because Funcom heavily rebranded, I like their new logo though.
Is that the cashburn? Seems pretty high
De gjorde om på logoer forrige kvartal, så da burde de jo ha tatt nedskrivingene da, hvis det var noe?
For å gjøre en nedskriving må eiendelen ha en verdi i balansen, dvs ikke aktuelt for logoen.
Tippe overskudd er mer eller mindre umulig.:
Noen flere en Christian som tør å uttale seg om bear- base - bull overskudd/underskudd?
Jeg tror sånn typ - bear 10 -base 20- bull 40 mill overskudd.
Er det EBT du tenker på da? Med 8,14 USD/NOK, så blir tallene dine da i TUSD 1220 / 2450 / 4910.
Jeg tror de fleste undervurderer hvor mye penger SWL drar inn. dog tror jeg CE alene drar inn nok penger til å holde skuta flytende. Med SWL på topp blir det kanon.
Q4 derimot tror jeg blir nærmere nullen
Salget av CE hittil i Q4 har vært rimelig elendig, så da må SWL være redningen.
Jeg tror Q1 2018 kan bli bedre enn Q4 2017, ettersom jeg forventer de fleste av de nye featurene som kommer med i release vil bli patchet inn i løpet av det kvartalet, så de har tid til å få balansert og bugfikset før lansering. Sånn sett, så tror jeg Q1-salget vil gi en pekepinn på hvordan PS4-lanseringen i Q2 vil gjøre det. Q1 vil vel også gi neste større oppdatering til SWL og potensielt et lite reklamestunt fra Funcom for å dra inn spillere.
Problemet er at SWL kanskje ikke får sesong 2 før Januar. Dog har vi 2 salg i Q4 som kan hjelpe på.
Dessverre
Fitte…
Så må man lese at Xbox pengene ikke er med… At funcom drar inn så mye penger uten Xbox… er igrunn ganske bra
xbox er ikke regnet med på cash flow, men er nok regnet med i resultatregnskapet. Må få Funcom til å bekrefte det
For de som kjenner til Funcoms tidligere utvikling så kan man ikke kalle dette dårlig.
Dette resultatet er i tilegg uten xbox inntekter og ukjent betaling til Bearded dragons m.m
Uansett er det tredje strake kvartalet med overskudd gutter… Snart må OSE vende skuta mot Funcom